İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI


Creative Commons License

Arıkan A., Zorba M. G.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.43, sa.1, ss.51-63, 2017 (Hakemli Dergi)

Özet

Her türlü eğitim ve öğretim etkinliğinde olduğu gibi okuma etkinliğinin de öğrencilerde kalıcı öğrenme deneyimleri oluşturup onları başarılı kılması ve belleklerinde doyurucu birer öğrenme süreci bırakabilmesi için okumanın süreklilik arz etmesi esastır. Gerek yayımlanan kitap ve dergi sayısı gerekse okumaya ayrılan zaman ve maddi kaynaklara bakıldığında ülkemizin dünyadaki yerinin çok iç açıcı olmadığı iddia edilmektedir. Bu çalışmanın yazarları da derslerini yürüttükleri İngiliz Dili ve Edebiyatı lisans programı devam eden öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarında sorunlar olabileceğini tespit etmişlerdir. Yazarlar, öğrencilerin zamanlarının büyük kısımlarını medya ile geçirdiklerini gözlemleyerek kitap okuma alışkanlıkları ile medyaya ayrılan zaman arasında ilişki olduğunu varsaymışlardır. Çalışmada öğrencilerin kitap okuma alışkanlıkları ile televizyon, cep telefonu ve internet temelli kaynaklara erişimleri arasındaki ilişki yine onların anne ve babanın eğitim durumu ve kitap okuma dışında kalan etkinliklere harcadıkları zaman gibi değişkenlerle olan ilişkiler incelenmiştir. Temel demografik sorulara ek olarak 20 maddelik üçlü Likert ölçeği ile toplanılan öğrenci görüşleri (n= 200) bir istatistik programı yardımıyla incelenmiştir. 

Similar to all educational and instructional activities, reading must be continuous so as to make students’ learning true and durable in a way to enhance their experiential learning. It has been claimed that the rank of our country is not promising in the list of countries in terms of the number of books and magazines published and the time and resources that are allocated specifically for reading. The authors of this study have observed that their students who are enrolled in the English Language and Literature undergraduate program experience problems in their reading skills. The authors’ observations gave birth to the hypothesis that there was a negative relationship between students’ involvement in reading and the time they spent in the media. A study was designed to understand this relationship and following the necessary demographic questions, students' (n = 200) opinions on their own reading habits were collected through a Likert scale which included 20 items. The relationship between students' reading habits and their access to TVs, mobile phones, and internet based resources were examined in relation to variables such as students’ parental education and the time they spend on activities other than reading.