Türkiye ile Almanya Arasındaki Gerilimin Aşılmasında Yumuşak Güç Unsuru Olarak Turizm: Antalya İli Örneği


KAHRAMAN E., MEHTER AYKIN S.

Uluslararası Antalya Kongresi: Selçuklu'dan Cumhuriyet'e Sosyal Bilimlerde Antalya, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Mart 2018, ss.223-224

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.223-224
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Sosyal, ekonomik, siyasi ve askeri alanlarda köklü bir geçmişe sahip Almanya ve Türkiye arasında pazar bütünleşmesi büyük ölçüde sağlanmıştır. Türkiye’nin bir numaralı ticari ortağı olan Almanya ihracatımız açısından birinci sırada yer alırken, ithalatımız bakımından da Çin’den sonra ikinci sırada gelmektedir. Almanya aynı zamanda Türkiye’nin başlıca turist kaynağını oluşturmakta olup, Antalya bundan en çok faydalanan il konumundadır. Ne var ki, son dönemde yaşanan sığınmacı/mülteci krizi, 15 Temmuz darbe girişimi, Alman vatandaşı insan hakları savunucularının tutuklanması gibi bir dizi olay taraflar arasında tansiyonu yükseltmiştir. Ekonomik, siyasi ve kültürel yansımaları büyük olan bu gerilimin, hiç kuşkusuz, kısa sürede çözüme kavuşturulması gerekmektedir. Bu bağlamda, çalışmanın amacı; turizmi sadece yükselen tansiyonun mağduru olarak değil, aynı zamanda taraflar arasındaki gerilimin aşılmasında yumuşak güç unsuru olarak ön plana çıkarmaktır. Bu amaca yönelik olarak; ilk önce “yumuşak güç” kavramı ve “yumuşak güç unsuru olarak turizm” teorik çerçeveye oturtulmaktadır. Ardından, Türkiye’nin Almanya ile ilişkilerinin seyri son dönemde yaşanan olaylara atıfla açıklanarak, bu gelişmelerin turizm göstergelerine Antalya İli özelinde yansımaları analiz edilmektedir. Son olarak, turizmin yumuşak güç bağlamında kullanımını öngören politika önerileri sunulmaktadır.

Having a long history of cooperation in socio-economic, military and political spheres, market integration between Germany and Turkey has been realized to a great deal. As the number one trading partner of Turkey, Germany ranks first in terms of our exports, while ranking second after China in terms of our imports. Furthermore, Germany is the main tourist generator for Turkey, and Antalya City proves to be the main beneficiary of this fact. However, a number of incidents such as the refugee crisis, the coup attempt of July 15th, the arrestment of German human rights advocatesincreased the tension between the parties. Having enormous economic, political and cultural repercussions, rising tensionobviously needs to be defused, soon. In this context, the aim of this paper is to foreground the tourism not only as a victim of the rising tension, but also as a soft power instrument in desfusingthe increased tension between the parties. To achieve this end, first of all the notion of “soft power” and “tourism as an instrument of soft power” are dealt with on theoretical basis. Then, the course of Turkey’s relations with Germany is explained with reference to the latest incidents, and the reşections of these developments on tourism indicators especially in Antalya City are analyzed. Finally, policy recommandations recalling the utilization of tourism as soft power are provided.