JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI), cilt.12, ss.1-9, 2022 (Hakemli Dergi)
Yükseköğretimde kalite olgusu uzun yıllardır uygulanmasına karşın, özellikle seksenli yılların sonlarından itibaren dikkat çekmeye başlamış
ve bu alana olan ilgi artmıştır. Kalite kavramı, yükseköğretim kurumlarının artan rekabet ortamı içinde kendilerine bir yer bulabilmeleri,
paydaşlar açısından daha hesap verebilir olmaları ve az miktarda kaynağı verimli kullanmaları açısından motive edici olmuştur. Yüksek
Öğretim Kurumlarında Kalite Güvencesi’nin sürekliliğinin sağlanması amacıyla kurulan mükemmellik merkezleri (center of excellence),
bir ilgi alanında liderlik, en iyi uygulama (best practice), araştırma, geliştirme, destek ve/veya eğitim faaliyetleri sağlayan takım, merkez
ya da kuruluşa verilen addır. Bu çalışmada 2016-2020 yılları arasında Akdeniz Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı Eğitimde ve Öğretimde
Mükemmellik Araştırma ve Uygulama Merkezi koordinasyonunda sürdürülen eğitim iyileştirme çalışmalarını değerlendirmek için Logic
model kullanmıştır. Akdeniz Üniversitesinde Eğitimde ve Öğretimde Mükemmellik Araştırma ve Uygulama Merkezi, eğitimde kalite
standartlarının uygulanmasında ve iyileştirilmesinde anahtar rol üstlenmiştir. Merkez kurumun kendi kültürü içinde yapılacak etkinliklerin
yerleştirilmesinde ve iyileştirilmesinde tüm paydaşlarla hareket ederek kaliteli ve sürdürülebilir eğitime katkı sağlamayı hedeflemektedir.