İdil Sanat ve Dil Dergisi, cilt.5, sa.26, ss.1671-1689, 2016 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı; Türkiye’de yabancı dil öğretimini uluslararası ilişkiler bağlamında incelemektedir. Türkiye, tarih boyunca birçok ülke ile farklı alanlarda yoğun işbirliği içinde bulunmuştur. Bu durum Türkiye’nin yabancı dil politikasını da yakından etkilemiştir. Türkiye Cumhuriyeti’nin 1923’te kurulması batılılaşma ve modernleşmenin başlangıcı olarak kabul edilmektedir. İlk ve orta öğretim kurumlarında ve Üniversitelerde, dün olduğu gibi bugünde Avrupa Birliği dil politikalarını ve çok dilliliği teşvik etmek için yeni düzenlemeler ve reformlar yapılmaktadır.
The aim of this study is to examine the foreign language teaching in Turkey in the context of international relations. Historically, Turkey has cooperated with many countries intensively in several areas. This situation has also affected closely the foreign language policy of Turkey. The foundation of Republic of Turkey in 1923 is accepted as the beginning of westernization and modernization. As in the past, today new regulations and reforms are being made in primary and secondary education institutions and universities to promote the language policies of the European Union and multilingualism.