XII. Uluslararası Türk Deniz Ticareti Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2021, ss.16
18. yüzyılda Avrupa’da başlayan sanayi devrimi tüm dünyayı etkileyecek olan ticarî
değişimin de başlangıcını oluşturmaktadır. Ticarî alandaki bu değişim esas olarak buharlı
teknolojinin gemicilik alanında da kullanılmasıyla mümkün olabildi. Buharlı gemilerin
sahaya girmesiyle beraber ticaretin hızı ve hacmi de arttı. Bu bakımdan deniz ticaretinde
buharlı gemilerin kullanımı ticarî emtianın dolaşımını hızlandırdı. Dünya deniz ticaretinde
meydana gelen bu değişimden Osmanlı Devleti’nin de etkilenmesi kaçınılmazdı. 19.
yüzyılda bu gelişmelerin etkisiyle Osmanlı liman şehirlerinde ticaret hacmi hızla arttı. Bu
nedenle zamanla İzmir, Selanik, Beyrut ve İstanbul gibi limanlar başta olmak üzere
limanların modernizasyonu konusu gündeme geldi. Modernizasyonu gerçekleştirilen
limanlardan biri de Antalya limanı oldu. Antalya limanı 19. yüzyıl sonunda dar olduğundan
ve kum tabakalarıyla dolduğundan posta vapurları buraya giremiyordu. Bu ise bölgenin
ticari gelişimine mani bir durumdu. Bunun üzerine limanın ve limana gelen yolların
genişletilmesi gerçekleştirildi. Ayrıca 1913 yılında Akdeniz’de ticaret yapan şirketler
“Umur-ı Ticariye ve Sınaiye ve İktisadiye Şirketi” adı altında bir gurup teşkil ederek Antalya
sahilinde bir liman yapmak istemişlerdir.