AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi, cilt.7, sa.16, ss.814-835, 2019 (Hakemli Dergi)
Bir toplumun tarihi, inançları gelenek ve göreneklerinin birikimleri o topluma ait kültürel
belleğini ya da diğer değişle toplumsal hafızasını oluşturur. Kültürel miras, paylaşılan bir bağ, birtopluluğa ait olma anlamına gelir. Tarihimizi ve kimliğimizi geçmişle, günümüzle ve gelecekleolan bağımızı temsil eder. Bir toplum içinde nesilden nesile geçen gelenekler, sözlü tarih,performans sanatları, toplumdaki uygulamalar, geleneksel zanaatkarlık, tasvirler, törenler vb soyut kültürel miras olarak değerlendirilir. Resim, heykel, baskı gibi insan yetenekleriyle somut olarak ortaya çıkarılmış eserler ile birlikte toplumun kodlarını taşıyan kültürel mirası oluşturmaktadırlar. Soyut ve somut olarak yeteneklerin kanla genetik yolla taşınarak bireyin içinde yaşadığı toplumla harmanlanarak oluşan kültürel miras konusunda kan sembolünün anlam ve kullanım alanları araştırılmıştır. İnsanoğlu, yaşadığı kültürel ortamdan etkilenerek bazı ilk anlamın yanı sıra sembolik anlamları da kullanmışlardır. Kan, birçok akademik çalışmada kültürel bağlam içerisinde ele alınması gereken bir unsur olarak özellikle insani duyguların kan sembolizmi ile ilişki kullanılması bu sembolün psikolojik boyutunu da ortaya çıkardığı görülmüştür. Kan sembolizminde psikolojik faktörlerin önemi kadar sosyolojik ve dinî faktörlerden bağımsız olmayıp onlarla iş birliği içindedir. Kana yüklenen sembolik anlamlar başta korunma ve arınma olmak üzere bereketi artırma, minnettarlık gösterme, büyü yaparken, ölülerle iletişim aracı olarak ve kötü ruhları kovmak için kullanılmıştır. Farklı kültürlerde Kan sembolizminin kutsallaştırma amaçlı kullanımının benzerlikleri görülmüştür