Türkiye’de kişi başına düşen mantar tüketim oranının gelişmiş ülkelere kıyasla daha düşük olduğu bilinmektedir. Bu bağlamda, mantar tüketim alışkanlıklarını ortaya koymayı amaçlayan istatistiksel bir çalışma yapılmıştır. Çalışmanın istatistiksel sonuçları ki-kare testi kullanılarak analiz edilmiştir. Tüm bölgelerden toplanan 1302 katılımcı ile sosyodemografik bilgileri ve bazı mantar tüketim alışkanlıklarını belirleyen 17 sorudan oluşan bir anket yapılmıştır. Anket sonuçlarına göre 1116 kişi mantar tüketmektedir. Katılımcıların %47.2'si ayda birkaç kez mantar tüketmektedir. Mantar tüketiminde en yaygın tercih nedeni mantarın lezzetli olması olarak tespit edilmiştir. En yüksek tüketim oranı %50’nin üzerinde bir oranla 18-45 yaş aralığında gerçekleşmiştir. Bu yaş aralığındaki tüketiciler mantar en çok ana yemek olarak, pizza üzerinde ve garnitür olarak tükettiklerini belirtmişlerdir. Mantar tüketmeme nedenlerini ise tüketiciler öncelikle tadını beğenmeme, lezzetine alışkın olmama ve güvenmeme olarak sıralamışlardır.
The per capita mushroom consumption rate in Türkiye is known to be lower compared to developed countries. In this regard, a statistical study aiming to reveal mushroom consumption habits has been conducted. The statistical results of the study were analyzed using the chi-square test. A survey consisting of 17 questions determining socio-demographic information and certain mushroom consumption habits was carried out with 1302 participants collected from all regions. According to the survey results, 1116 individuals consume mushrooms. 47.2% of the participants consume mushrooms several times a month. The most common preference for mushroom consumption was the delicious taste. The highest consumption rate was in the 18-45 age range, with over 50%. Within this age range, mushrooms were mostly consumed as a main course, on pizza, and as a garnish. The reasons for not consuming mushrooms were primarily not liking the taste, not being accustomed to the flavor, and lack of trust.