e-Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), cilt.13, sa.51, ss.124-149, 2014 (Hakemli Dergi)
İL VE İLCE EĞİTİM YONETİCİLERİNİN ZORUNLU YER
DEĞiSTİRME UYGULAMASINI DUZENLEYEN YONETMELİĞE
İLİSKİN GÖRUSLERİ
Oz
“Milli Eğtim BakanlığıPersonelinin Gorevde Yukselme, Unvan Değsikliğ ve Yer Değstirme Suretiyle
AtanmasıHakkıda Yonetmelik” ile il milli eğtim mudur yardıcıı ilce milli eğtim muduru, il ve ilce milli
eğtim sube muduru kadrolarıda bulunan eğtim yoneticilerine zorunlu yer değsikliğ (rotasyon) getirilmistir.
Uygulamanı ilk olmasınedeniyle uygulayııara, arastımacıara oneriler sunmak icin yapıan bu arastımanı
amacı il ve ilce eğtim yoneticilerinin soz konusu yonetmelik hakkıda goruslerini ortaya koymaktı. Calıma
betimsel tarama modelinde olup, nitel arastıma desenlerinden “durum calıması” kullanımıtı.
Amaclırneklem yontemi kullanıarak belirlenen calıma grubunu, Antalya’da gorevli 17 eğtim yoneticisi
olusturmustur. Arastımada yarıyapıandıımı gorusme tekniğ kullanımıtı. Yoneticiler, genel olarak zorunlu
yer değstirmenin kendisinden cok yonetmelikte yer alan uygulama bicimini bir sorun olarak algıadılarıyonunde gorusler belirtmisler ve rotasyondan olumsuz etkilenmemeleri icin ozluk haklarıı iyilestirilmesi,
rotasyonu kabul etmeyen yoneticilere okul yoneticiliğne gecis hakkıtanıması değsikliğn geriye doğu
isletilmemesi gibi oneriler sunmuslardı. Sonuclardan hareketle yoneticilerin goruslerinin alımasıve benzer
arastımaları yapımasıonerilmistir.
Anahtar Kelimeler: Zorunlu yer değistirme, eğitim yoneticisi
Abstract
THE OPINIONS OF PROVINCIAL AND DISTRICT EDUCATIONAL
ADMINISTRATORS ABOUT THE REGULATION OF INVOLUNTARY ROTATION
Abstract
With ‘The Regulation for Promotion of the Ministry of Education Staff, Title Changes and the Appointment by
Relocation’ obligatory rotation has been brought on for the staff in educational management: for the deputy
director of the provincial national education, national education director of the district, provincial and national
education branch manager. As it is an initial application, the aim of the research, that is conducted to offer
recommendations to practitioners and researchers, is to put forth the opinion of the provincial and national
education managers. The study is in the descriptivemodel and of qualitativeresearch designs the case study is
used. The study group was constituted with 17 educational managers who are incumbent in Antalya by using
purposive sampling method to determine. A semi-structured interview technique was used in the study.
Managers stated their opinion that they perceived the form of application as a problem but not the regulation
itself and they made recommendations: their employee rights should be improved in order not to get effected by
the involuntary rotation, the right for transition from an educational manager to a school executive should be
accepted for the managers who don’t want to be employed in other regions of Turkey, the change in the
regulation should not be operated backwards. In the light of the results, it is recommended to get opinions of
managers and conduct similar researches.
Key Words:Obligatory rotation, educational manager