Çağımızda internet kullanımı artmaya devam ettikçe, web siteleri ziyaretçileri bilgilendiren, ilgilerini çeken ve cezbeden sanal geçitler olarak hizmet vermekte ve oteller, sundukları olanaklar, konumlar, oda tipleri ve hizmetler hakkında hayati bilgiler sunabilmektedir. Çalışmada, Antalya’nın Manavgat destinasyonunda bulunan 144 adet 5 yıldızlı otelin web siteleri 01.01.2023 ve 30.06.2023 tarihleri arasında incelenerek bir içerik analizi yapılmıştır. İlgili literatür araştırmasına göre 8 farklı tema oluşturulmuştur. Araştırma bulguları, web sitelerinde iletişim ve ulaşım olanaklarının etkin olarak yer aldığını, satış öncesi pazarlama faaliyetlerine ilişkin işletmeye ait görsel içeriklerin optimum düzeyde kullanıldığını ve ödeme yöntemi olarak çoğunlukla kredi kartı ve Türk Lirası ile ödeme olanağı sağlandığı göstermektedir. Ayrıca, destinasyon tanıtımının tesis tanıtımına kıyasla daha az yer aldığı tespit edilmiştir. İşletmeler sosyal medya uygulamalarını etkin bir şekilde kullanırken, online ziyaretçi defteri ve şikayet bildiriminin web sitelerinin çoğunluğunda yer almadığı belirlenmiştir. Sonuç olarak otel web sitelerinin verimli kullanımı gerek işletmelerin pazarlama faaliyetlerinin başarılı olması gerekse de ziyaretçilerin satın alma süreçlerinde kolaylık sağlaması açısından önem arz etmektedir.
As the use of the Internet continues to increase, websites have been serving as virtual gateways that inform, engage and attract visitors and can provide vital information about the hotels, their amenities, locations, room types, and services. In this article, a content analysis was conducted by analyzing the websites of 144 5-star hotels in Manavgat destination in Antalya between 01.01.2023 and 30.06.2023. Depending on the related literature research, 8 different themes were developed. The findings of the research have revealed that communication and transportation facilities are effectively included in hotel websites, visual contents of the business related to pre-sales marketing activities are used at an optimum level, and payment method is mostly provided by credit card and Turkish Lira. Moreover, it has been determined that the promotion of the destinations is used less than the promotion of the hotels. Finally, while businesses use social media applications effectively, online guestbooks and complaint forms are not offered on the majority of the websites. As a consequence, the efficient use of hotel websites is of great importance both for the success of the marketing activities and the convenience of the purchasing processes for the visitors.