Selçuk İletişim, cilt.11, sa.1, ss.102-124, 2018 (Hakemli Dergi)
Türkiye’nin Onuncu Kalkınma Planı’nda (2014-2018) ve Avrupa Komisyonu’nun 2020 planında KOBİ’lerin rekabet güçlerinin artırılarak ekonomik büyümeye katkısının yükseltilmesi temel stratejik hedef olarak tanımlanmaktadır. Buna göre KOBİ’lerin akıllı, sürdürülebilir ve kapsayıcı büyüme gerçekleştirmeleri, yani kurumsal sosyal sorumluluğu iş süreçlerinin parçası haline getirmeleri gerekmektedir. Bu çalışma akıllı, sürdürülebilir ve kapsayıcı kalkınma ile KSS arasındaki bağları Avrupa’daki ve Türkiye’deki idari, sektörel ve akademik raporların karşılaştırmalı bir analizi ile ortaya koymaya çalışmaktadır. KSS hedeflerine ulaşmak için KOBİ’lerin KSS anlayışlarının, potansiyellerinin, paydaşların rollerinin ve AB hedeflerinin iyi anlaşılması gerekmektedir. KOBİ’lerin sosyal sorumluluklarının kalkınma ve ekonomik büyüme ile olan ilişkisine yönelik araştırmaların gelişmesi kuramsal ve kavramsal çerçevenin kurulması ile mümkündür. Paydaş yönetimi ve sistem kuramı yaklaşımlarını birleştiren bu kuramsal makale ile iletişim yönetimi, kamu ve işletme yönetimi disiplinlerinde geliştirilecek saha çalışmalarının önünün açılması amaçlanmaktadır.