JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION, cilt.11, sa.1, ss.102-124, 2018 (Hakemli Dergi)
Türkiye’nin Onuncu Kalkınma Planı’nda (2014-2018) ve Avrupa Komisyonu’nun 2020 planında KOBİ’lerin rekabet güçlerinin artırılarak ekonomik büyümeye katkısının yükseltilmesi temel stratejik hedef olarak tanımlanmaktadır. Buna göre KOBİ’lerin akıllı, sürdürülebilir ve kapsayıcı büyüme gerçekleştirmeleri, yani kurumsal sosyal sorumluluğu iş süreçlerinin parçası haline getirmeleri gerekmektedir. Bu çalışma akıllı, sürdürülebilir ve kapsayıcı kalkınma ile KSS arasındaki bağları Avrupa’daki ve Türkiye’deki idari, sektörel ve akademik raporların karşılaştırmalı bir analizi ile ortaya koymaya çalışmaktadır. KSS hedeflerine ulaşmak için KOBİ’lerin KSS anlayışlarının, potansiyellerinin, paydaşların rollerinin ve AB hedeflerinin iyi anlaşılması gerekmektedir. KOBİ’lerin sosyal sorumluluklarının kalkınma ve ekonomik büyüme ile olan ilişkisine yönelik araştırmaların gelişmesi kuramsal ve kavramsal çerçevenin kurulması ile mümkündür. Paydaş yönetimi ve sistem kuramı yaklaşımlarını birleştiren bu kuramsal makale ile iletişim yönetimi, kamu ve işletme yönetimi disiplinlerinde geliştirilecek saha çalışmalarının önünün açılması amaçlanmaktadır.
Corporate social responsibility is the voluntary actions of firms that go beyond their economic interests and legal obligations to produce some social good. The concept of corporate social responsibility, which strengthened the field of public relations in terms of both theory and practice, is usually associated with corporations. However, recent academic studies point to how important role SMEs play in corporate social responsibility practices. Behind these activities, it is possible to see the policy documents that define the strategic goal of increasing the competitiveness of SMEs and raising their contribution to economic growth in Turkey's Tenth Development Plan (2014-2018) and the European Commission's 2020 plan. The common point of these documents is that SMEs are committed to smart, sustainable, and inclusive growth. This paper, in other words, making corporate social responsibility part of the business processes, by the SMEs, is essential. This study aims to examine the link between smart, sustainable, and inclusive growth and corporate social responsibility, and explores the areas where communication efforts can contribute to the awareness of corporate social responsibility and its implementation in SMEs.