Atıf İçin Kopyala
Çelik S., ARIKAN A.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.32, ss.77-87, 2012 (Hakemli Dergi)
-
Yayın Türü:
Makale / Tam Makale
-
Cilt numarası:
32
-
Basım Tarihi:
2012
-
Dergi Adı:
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
-
Derginin Tarandığı İndeksler:
TR DİZİN (ULAKBİM)
-
Sayfa Sayıları:
ss.77-87
-
Akdeniz Üniversitesi Adresli:
Evet
Özet
1997 yılında Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilköğretim İngilizce derslerini 4. sınıftan başlayacak şekilde planlaması bu dersleri etkili bir şekilde yürütebilecek öğretmenlerin yetiştirilmesine duyulan gereksinimi de beraberinde getirmiş ve bu da öğretmen yetiştirme ders programlarında değişiklikler yapılmasını zorunlu kılmıştır. Bu zorunluluk özellikle Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi derslerinin İngilizce öğretmeni yetiştiren programlara konulmasını beraberinde getirmiştir. Ancak, bu derslerin yeterliliği ve öğretmen yetiştirme programlarının
ilköğretim düzeyi öğrencileriyle ders yürütebilecek nitelikte öğretmenler yetiştirmede başarısı hakkındaki çalışmalara duyulan gereksinim de giderek artmıştır. Bu çalışmada, İngilizce öğretmenlerini ilköğretim düzeyi öğrencilerine ders vermeye hazırlayan lisans programlarının etkililiği derinlemesine görüşme tekniğinin kullanıldığı bir nitel araştırma yöntemi izlenerek irdelenmiştir. Toplam 25 öğretmenle yapılan görüşmelerin sonuçlarına göre öğretmenlerin yalnızca % 8’i lisans programlarını yeterli görmektedir. Programın en güçlü yönü, uygulama derslerini içermesi; en güçsüz yönü ise öğretmenleri gerçek sınıf ortamına hazırlayamaması olarak göze çarpmaktadır. Çalışmanın en dikkat çekici sonucu, İngiliz Dili Eğitimi
programı dışındaki programlardan mezun olup Öğretmenlik Sertifikası alarak öğretmen olanların mesleğe başladıklarında çocuklara yabancı dil öğretimi hakkında kendilerini yetersiz görmeleridir ki onlara göre bunun temel nedeni sertifika programlarının ilgili dersleri içermemesidir.