The service offered by the intersections is measured with the delays, waiting times and queuing that occur in these parts of the road networks. Long waiting times at intersections have negative effects on the environment, not only in terms of travel quality but also due to gas emissions (CO, NOx, VOC) from vehicles and the sound pollution they create. In this study, a signalized intersection in the Konyaaltı District, which is important in terms of Antalya urban traffic, was examined. Heavy traffic was recorded with a video camera during the morning and evening hours. The intersection was modelled on the computer using the Vissim program. In order to investigate whether the environmental pollution caused by motor vehicles at the intersections can be reduced by changing the signal plan, a situation was created with the new signal plan and analyzed in the Vissim program. As a result of the study, it has been seen that the signal plans of the signalized intersections affect the delays at the intersection and therefore the exhaust emissions of the vehicles. With the changes made in the signal plan, it has been determined that the intense exhaust emissions caused by the long waiting times of the vehicles using the intersection and the increasing fuel consumption can be reduced.
Karayolunda yol ağlarının birbirleriyle kesişmelerinin düzenlenmesinde kavşaklar önemli rol oynamaktadır. Kavşakların sundukları hizmet, yol ağlarının bu bölümlerinde oluşan gecikme, bekleme süreleri ve kuyruklanmalar ile ortaya çıkmaktadır. Kavşağın performansını göstermekte olan bu parametrelerdeki artış, sürücü davranışlarını, seyahat kalitesini ve kavşağın hizmet düzeyini olumsuz etkilemektedir. Kavşaklarda oluşan uzun bekleme süreleri, yalnızca seyahat kalitesi bakımından değil, aynı zamanda taşıtların gaz salınımları (CO, NOx, VOC) ve oluşturdukları ses kirliliği sebebiyle, doğada olumsuz etkiler yaratmaktadır. Bu sebeple kavşakların iyi analiz edilip planlaması ve yönetiminin doğru yapılması gerekmektedir. Bu çalışmada, Antalya kent içi trafiği bakımından önem arz eden Konyaaltı İlçesi’ndeki sinyalize bir kavşak incelenmiştir. Yoğun trafik, sabah ve akşam saatlerinde video kamera ile kaydedilmiştir. Bu kayıtlar ile incelenen kavşağa ait akım kollarından geçen araç sayıları, araç kompozisyonları, araç güzergahları, sinyal süreleri ve faz planı verileri elde edilmiştir. Saha çalışmalarından elde edilen trafik verileri ve kavşağın geometrik özellikleri kullanılarak kavşak, bilgisayarda Vissim programı aracılığıyla modellenmiştir. Kavşağın mevcut durumu Vissim programında analiz edilmiştir. Kavşaklardaki motorlu taşıt kaynaklı çevre kirliliğinin sinyal planında değişiklik yapılarak azaltılabileceğinin araştırılabilmesi için, Vissim programında yeni sinyal planı ile bir durum oluşturulmuş ve analiz edilmiştir. Analiz sonuçları karşılaştırılarak mevcut durum ve yeni durum değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda, sinyalize kavşakların sinyal planlarının, kavşaktaki gecikmelere ve dolayısıyla taşıtların egzoz emisyonlarına etki ettiği görülmüştür. Sinyal planında yapılan değişikliklerle, kavşağı kullanan araçların uzun beklemelerden dolayı sebep oldukları yoğun egzoz emisyonlarının ve artış gösteren yakıt tüketimlerinin azaltılabileceği tespit edilmiştir