Journal of Theoretical Educational Science, cilt.14, sa.4, ss.586-604, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma, mesleki gelişim (MG) projesinin birinci aşaması olarak, okul öncesi öğretmenlerinin
sürdürülebilirlik için eğitim (SE) ile ilgili MG ihtiyaçlarını incelemektedir. Bu doğrultuda öğretmenlerin
sürdürülebilir gelişme (SG) hakkındaki genel bilgileri ile sürdürülebilirlik için eğitim etkinliklerini hazırlama ve
uygulama konusundaki deneyimleri araştırılmıştır. Öğretmenlerinin MG ihtiyaçlarını araştırmak için 1126
katılımcıdan bir anket aracılığı ile veri toplanmıştır. Bulgular, okul öncesi öğretmenlerinin çoğunun sürdürülebilirlik
terimi hakkında sınırlı bilgiye sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğrenme merkezlerinin bu amaçla düzenlenmesi
ve açık havada öğrenme ortamlarının kullanılması katılımcılar tarafından zorlu görevler olarak görülmüştür.
Katılımcıların çok bir kısmı sürdürülebilirlik için aile katılımı çalışmalarında kendilerini yeterli bulmaktadır.
This study was to determine the preschool teacher’s professional development (PD) needs about
education for sustainability (EfS) as the first stage of a PD project. The general knowledge of teachers on sustainable
development (SD) and their experience in preparing and implementing EfS activities was investigated. The data were
collected from 1126 participants via a survey to determine preschool teachers’ knowledge level about SD and their
practice to develop a PD program. Most preschool teachers acknowledge the term SD and revealed limited SD
knowledge. Organizing learning centers and using outdoor learning environments on EfS were seen as challenging
tasks for them. Few of them find themselves competent in family participation efforts for SD.