Reducing plagiarism by using online software: An experimental study


Köse Ö., ARIKAN A.

Contemporary Online Language Education Journal, cilt.1, sa.1, ss.122-129, 2011 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu eylem araştırması Türk üniversite öğrencilerinin intihal olgusuna bakışlarını ortaya koyarak İnternet temelli bir 
intihal saptama yazılımının intihali önlemedeki etkililiğini saptamaktır. Halen bilimsel yazma derslerine kayıtlı olan 
toplam 40 katılımcıyla yapılan bu çalışmanın sonuçlarına göre öğrenciler amaçlı olarak intihale teşebbüs ettiklerini 
belirtmektedir. Ayrıca, çalışmanın bulguları ilgili yazılım aracılığıyla öğrencilerin teşebbüs ettikleri intihalin 
oranında azalmaya yol açtığı saptanmıştır. 
 
This action research attempts to explore the perceptions of Turkish university students on plagiarism while 
evaluating the effectiveness of an online application used to deter plagiarism. The participants were 40 first year 
university students studying in two different sections of an academic writing class. The findings show that the 
participants acknowledge the existence of purposive plagiarism while the application shows that anti-plagiarism 
applications can help reduce university students? level of plagiarism