Kalkınma sosyo-kültürel, siyasal ve ekonomik boyutları olan kompleks bir nosyondur. Uluslararası kalkınma politikalarında kadınlar kilit öneme sahiptir. Ancak kalkınma politikaları kadınları sosyo-ekonomik alandan uzaklaştıran toplumsal normları dönüştürmeye odaklanmadığından, istenilen başarıya ulaşamamaktadır. Kalkınma hedeflerinin gerçekleşmesi için öncelikle kadınları sosyo-ekonomik yaşamdan uzak tutan ya da ilerleyişlerini sınırlayan bariyerleri tanımak ve anlamak önem arz etmektedir. Kadınların eğitim ve istihdamda maruz kaldıkları engeller yalnızca cam tavan olarak nitelendirilecek kadar basit değildir. Bu çalışmanın amacı kadınların eğitim ve istihdam bariyerlerinin anlaşılması ve çözümü için politika önerilerinin geliştirilmesidir. Araştırmanın ikincil amacı ise Türkiye'de hangi bariyerin ne ölçüde görünür olduğunun güncel Dünya Bankası, OECD, ILO TÜİK, The World Bank, WEF ve EIGE verileri ile ortaya konulmasıdır. Sistematik tarama deseninin literatür tarama türü ile gerçekleştirilen bu çalışma ile Türkiye'yi Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinde 127. Sıraya iten durumların eğitim ve istihdamdaki eşitsizlik bağlamında anlaşılması hedeflenmiştir.
Development is a complex socio-cultural, political, and economic concept. Women are of key importance in international development policies. However, since development policies do not focus on transforming social norms that alienate women from the socio-economic sphere, they fail to achieve the desired success. To achieve development goals, it is important first to recognize and understand the barriers that keep women away from socio-economic life or limit their progress. The obstacles women face in education and employment are not as simple as being described as a glass ceiling. This study aims to understand women's education and employment barriers and develop policy recommendations for their solutions. The secondary aim of the research is to reveal the extent to which each barrier is visible in Turkey with the current World Bank, OECD, ILO, TUIK, World Bank, WEF, and EIGE data, in this study, which was conducted with the literature review type of systematic review design, aimed to understand the situations that pushed Turkey to the 127th place in gender equality in the context of inequality in education and employment.