Eğitim Bilgileri
2006 - 2011
2006 - 2011Doktora
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Anabilim Dalı, Türkiye
1999 - 2004
1999 - 2004Yüksek Lisans
Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Sistemleri Anabilim Dalı, Türkiye
1991 - 1996
1991 - 1996Lisans
Gazi Üniversitesi, Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Eğitimi, Türkiye
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Kitle İletişimi ve Araçları
İletişim Bilimleri
Akademik Unvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, TV ve Sinema Bölümü
2020 - 2020
2020 - 2020Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, TV ve Sinema Bölümü
2014 - 2020
2014 - 2020Doç. Dr.
Selçuk Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği
2012 - 2014
2012 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Selçuk Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği
1999 - 2012
1999 - 2012Okutman
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, -
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, TV ve Sinema Bölümü
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Fotoğrafçılık Ve Grafik Ana Bilimdalı
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Televizyon Dizilerindeki Kadın Karakterlerin Gustav Jung'ın Analitik Psikoloji Kuramı ile Analizi: Gülseren Budayıcıoğlu'nun Uyarlama Dram Dizileri Örneği
Arat T. (Danışman)
D.TAŞDELEN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Turizm İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri ve Dijital Dönüşüm: Konya Örneği
ARAT T.
Y.ÇALIMLI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal Medyanın Tüketici Algısına Etkisi ve Konya Selçuk Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama
ARAT T.
N.HASANLI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Seyahat Acentalarında Kullanılan Tanıtım Faaliyetleri ve Satışlara Etkisi: Antalya Örneği
ARAT T.
S.BALTACIOĞLU(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Turizm Sektörünün Tanıtımında Kullanılan Bilgi İletişim Teknolojileri (Konya İli Örneği)
ARAT T.
G.AYHAN(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
20251. Fotoğrafın İzinsiz Kullanımı ve Sonuçları: Yüksek Mahkeme Kararları Çerçevesinde Bir İnceleme
Arat A., Arat T.
JOURNAL OF ERCIYES COMMUNICATION , cilt.12, sa.1, ss.209-227, 2025 (Hakemli Dergi)
2021
20212. Sosyal Medyada Veri Güvenliği ve Kişisel Mahremiyet Sorunu
ARAT T., ASLAN M.
Akdeniz İletişim
, cilt.0, sa.35, ss.387-401, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20203. Turizmde Fotoğraf (Fotoğrafçı-Fotoğraflanan Etkileşimi Üzerine Bir Araştırma)
ARAT T., Sarı Ş.
Selçuk İletişim , cilt.13, sa.2, ss.898-919, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20204. İletişim Aracı Olarak Fotoğraf
ARAT T.
Aksaray İletişim Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.40-50, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20195. GELENEKSEL REKLAMCILIKTAN DİJİTAL REKLAMCILIĞA GEÇİŞ
ARAT T., KAZAN İ.
AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi , cilt.7, sa.18, ss.448-464, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20196. Turist Memnuniyetinde Turist Rehberinin Rolü: Konya’da Bir Araştırma
ARAT T., BULUT H. Ç.
Turist Rehberliği Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.31-43, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20187. TURİZM ENDÜSTRİSİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA İÇİN EKO TURİZMİN ÖNEMİ: KONYA’DA BİR ARAŞTIRMA
ARAT T., ÇALIMLI Y.
ÇATALHÖYÜK Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi , sa.3, ss.23-37, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20188. TECHNOLOGY USE IN TOURISM IN TERMS OF CONSUMER BEHAVIOR
ARAT T.
Journal of Business and Social Development
, cilt.6, sa.1, ss.29-38, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20189. OTEL İŞLETMELERİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ROLÜ VE ÖNEMİ (KONYA’DA BİR ARAŞTIRMA)
ARAT T., UYGUN E.
AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi , cilt.6, sa.14, ss.233-253, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Sürdürülebilir Turizm’de Konaklama İşletmeleri Çalışanlarının İletişim Becerilerinin Değerlendirilmes
ARAT T., SUMMAK M. E.
Selçuk Üniversitesi Sosyal Ve Teknik Araştırmalar Dergisi , sa.14, ss.219-231, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201711. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMANLARINIDEĞERLENDİRME TERCİHLERİ: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ TURİZMFAKÜLTESİ ÖRNEĞİ
ARAT T., ÇALIMLI Y.
Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi , sa.2, ss.109-128, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201712. KÜLTÜR TURİZMİ BAĞLAMINDA KONYA
ARAT T.
Tarihin Peşinde , sa.18, ss.367-385, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201613. Seyahat ve Konaklama Tercihi Açısından Sosyal Paylaşım Sitelerinin Kullanımı
ARAT T., DURSUN G.
Sosyal Bilimler MYO Dergisi , cilt.19, sa.41.yıl, ss.111-128, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201614. Konya nın Markalaşmasında Turistik Ürün
ARAT T., GÜRHAN Y. E.
Sosyal Bilimler MYO Dergisi , cilt.19, sa.2, ss.183-200, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201615. Sanal Gerçeklik ve Turizm
ARAT T., BALTACIOĞLU S.
Sosyal Bilimler MYO Dergisi , cilt.19, sa.1, ss.103-118, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201516. E Devlet Hizmetlerinin Farkındalığı veKullanılırlığı Üzerine Bir Araştırma Konyaİli Örneği
IŞIK M., ARAT T.
SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU DERGİSİ , cilt.17, sa.2, ss.141-159, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201317. İletişim Teknolojileri Kullanımı Büro Yönetimi ve Sekreterlik Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma
ARAT T., KÖKSAL O., ERDEN A.
The Journal Of Academic Social Science Studies , cilt.6, sa.8, ss.59-75, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201218. The Use of Internet for Advertising - A Reserch in Food Industry
ARAT T.
International Journal of Multidisciplinary Thought , cilt.02, sa.01, ss.121-131, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201219. Banka Çalışanlarının Performansını Etkileyen Örgütsel Stres Faktörlerinin ve Memnuniyet Düzeylerinin Tespiti
ERBAŞI A., ÜNÜVAR O., ARAT T.
Verimlilik Dergisi , ss.97-114, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201220. The Effect of Performance Appraisal Errors on Employee Performances An Examination in Industrial Cooling Managements in Turkey in Terms of Employee Perceptions
ERBAŞI A., ARAT T., BÜYÜKİPEKCİ S.
EUROPEAN SCIENTIFIC JOURNAL , 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201221. A Research On The Evaluation Of Hotel Web Pages
ARAT T.
International Journal of Business and Management Studies , cilt.1, sa.1, ss.423-431, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201222. The Effect of Financial and Non Financial Incentives on Job Satisfaction An Examination of Food Chain Premises in Turkey
ERBAŞI A., ARAT T.
International Business Research , cilt.5, sa.10, ss.136-145, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201123. Uzaktan Eğitim ve Uygulamaları
ARAT T., BAKAN Ö.
Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi , cilt.14, sa.1-2, ss.363-374, 2011 (Hakemli Dergi)
2008
200824. Otomobil Servislerinden Yararlanan Müşterilerin Memnuniyeti Üzerine Bir Araştırma
Sezgin M., ARAT T.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.5, sa.10, ss.257-274, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Covid-19 Vaccine Campaigns During The Pandemic Period: An Applied Study On Turkish Public Service Announcements
Şimşek S., Arat T.
International Conference On Global Practice Of Multidiciplinary Scientific Studies Dedicated to the IOOth Anniversary of "Georgian Technical University" held on June24-26,20.22 - Tbalisi, Georgia, Tbilisi, Gürcistan, 24 - 26 Haziran 2022, cilt.1, ss.485-495, (Tam Metin Bildiri)
2021
20212. New Media and Technological Transformation
ARAT T.
AVANCA CINEMA 2021,12th International Conference Cinema - Art, Technology, Communication, Portekiz, 28 Temmuz 2021, cilt.1, ss.1075-1082, (Tam Metin Bildiri)
2020
20203. Development of Internet Television Broadcasting and Satisfaction in Internet Broadcasting
ARAT T.
AVANCA CINEMA International Conference 2020, Avanca, Portekiz, 17 - 24 Temmuz 2020, cilt.1, sa.1, ss.766-772, (Tam Metin Bildiri)
2019
20194. USE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN HOTELS
ARAT T.
INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE ON ECONOMICS AND MANAGEMENT, Ljubljana, Slovenya, 19 Mart 2019, cilt.1, ss.1-6, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. THE TURKEY IMAGE OF STUDENTS COMING FROM THETURKISH REPUBLIC TO TURKEY
ARAT T.
INTERNATIONAL CONGRESS ON CULTURAL HERITAGE AND TOURISM (ICCHT- 2019), Bishkek, Kırgızistan, 17 - 19 Eylül 2019, ss.195-202, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. The Effect of Personalized Advertising on People’s Recalling
ARAT T., KAZAN İ.
3rd International Conference on Tourism and Business 2019, Bangkok, Tayland, 27 - 29 Ağustos 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Sosyal Medyanın Reklam Amaçlı Kullanımı (Helal Konsepli Otellerde Bir Araştırma)
ARAT T.
2nd INTERNATIONAL HALAL TOURISM CONGRESS, Antalya, Türkiye, 4 - 06 Nisan 2019, ss.142-146, (Tam Metin Bildiri)
2018
20188. Festivals And Tourism
ARAT T., HASANLI N.
II. INTERNATIONAL CONGRESS ONCULTURAL HERITAGE AND TOURISM, Taşkent, Özbekistan, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.27-33, (Tam Metin Bildiri)
2018
20189. Investigation of Ethical Behaviors of Tourism Operations in Konya
ARAT T., YİĞİT B. O.
II. INTERNATIONAL CONGRESS ONCULTURAL HERITAGE AND TOURISM, Taşkent, Özbekistan, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.389-396, (Tam Metin Bildiri)
2018
201810. Branding in Hotel Operations: A Research on Tourists in Konya
ARAT T., ÇINAR A.
2nd InternatIonal Symposium on Humanities and SocIal ScIence, Komrat, Moldova, 4 - 07 Ağustos 2018, cilt.3, ss.12, (Tam Metin Bildiri)
2018
201811. THE USAGE OF SOCIAL MEDIA AND TWITTER IN HOTELS
ARAT T.
Communication in the Millennium, Eskişehir, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, cilt.16, ss.527-533, (Tam Metin Bildiri)
2017
201712. TURİZM İŞLETMELERİNDE TURİSTLERİN MOBİL UYGULAMALARI KULLANIMI: SWARM ÖRNEĞİ
ARAT T., BÜYÜKİPEKCİ S., YAKUT Ş.
INTERNATIONAL CONGRESS ON CULTURAL HERITAGE AND TOURISM (ICCHT - 2017), Konya, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017, ss.1221-1232, (Tam Metin Bildiri)
2017
201713. TURİSTLERİN BAKIŞ AÇISIYLA AZERBAYCAN TURİZMİNİNDEĞERLENDİRİLMESİ
ARAT T., BAYRAGDAROV R.
INTERNATIONAL CONGRESS ON CULTURAL HERITAGE AND TOURISM (ICCHT - 2017), Konya, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017, ss.464-475, (Tam Metin Bildiri)
2017
201714. TÜKETİCİYİ BİLİNÇLENDİRMEK VE UYARMAK AMACIYLA YAPILAN REKLAMLAR: KARŞI REKLAM UYGULAMALARI
ŞİMŞEK S., ARAT T., USLU Y., ŞİMŞEK D.
INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.917, (Tam Metin Bildiri)
2017
201715. Seyahat Acentalarından Hac ve Umre Hizmeti Alan Müşterilerin Memnuniyeti : Ankara İlinde Alan Araştırması
Arat T., Kilinc C. Ç., Dulek C.
1.International Halal Tourism Congress, Antalya, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2017, ss.1212-1222, (Tam Metin Bildiri)
2017
201716. USE OF TECHNOLOGY IN TOURISM AND CONSUMER BEHAVIORS
ARAT T.
GLOBAL TOURISM CONFERENCE, Kuala-Terengganu, Malezya, 19 - 22 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2016
201617. MOBILE COMMUNICATION IN PUBLICITY AND MARKETINGSTRATEGIES OF TRAVEL AGENTS
ARAT T., BALTACIĞOLU S.
INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Antalya-Side, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, ss.2212-2224, (Tam Metin Bildiri)
2016
201618. THE ROLE OF SOCIAL MEDIA IN TOURISM
ARAT T.
25th International Academic Conference, Paris, Paris, Fransa, 6 - 10 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201619. A STUDY ON TRAVEL BLOGS AND WORD OF MOUTHCOMMUNICATION
ARAT T.
21st International Academic Conference, Miami, Miami, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Şubat 2016, ss.25-32, (Tam Metin Bildiri)
2014
201420. Communication tools used in teaching and their effects: an empirical study on the TC Selcuk University samples
Simsek S., Arat T.
5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.2639-2646
2014
201421. Use Of Social Media In Higher Education
ARAT T.
8th International Technology, Education and Development Conference Valencia Spain, Valencia, İspanya, 10 - 12 Mart 2014, (Tam Metin Bildiri)
2012
201222. The Use of Internet for Advertising - A Reserch in Food Industry
ARAT T.
International Journal of Arts & Sciences, Fraiburg, Almanya, 26 - 30 Kasım 2012, ss.1-10, (Özet Bildiri)
2012
201223. A Research On The Evaluatıon Of Hotel Web Pages
ARAT T.
International Journal of Arts & Sciences, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 31 Mayıs 2012, ss.423-431
2011
201124. Transition From Traditional Methods to Usage of Tecnological Devices at Process of Sharing the Knowledge an Applied Study Work on Futures Entrepreneurs
ŞİMŞEK S., ARAT T.
3.Uluslararası Girişimcilik Kongresi, Kırgızistan, Manaus, Brezilya, 17 - 19 Mayıs 2011, ss.232-238, (Tam Metin Bildiri)
2009
200925. Türk Cumhuriyetinden Gelen Öğrencilerin İnternete Karşı Tutumları
ARAT T.
Journal of Azerbaijani Studies, Baku, Azerbaycan, 29 - 31 Mayıs 2009, ss.40-47, (Tam Metin Bildiri)
2008
200826. İşletmelerde Bilişim Teknolojileri Kullanım Düzeyi (Temizlik İşletmeleri Konya Örneği)
ARAT T.
2.Uluslararası Girişimcilik Kongresi, Bişkek, Kırgızistan, 17 - 20 Mayıs 2008, cilt.1, ss.100-110
Kitaplar
2022
20221. Fotoğrafta Dijitalleşme
Arat T.
Dijital Dönüşüm , Şimşek S., Editör, Literatürk Yayınevi, Konya, ss.221-237, 2022
2022
20222. İletişimde Fotoğraf
Arat T.
İletişim Fark Yaratır , Şimşek S., Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.55-70, 2022
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2016 - 2020
2016 - 2020ÇATALHÖYÜK Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
Editör
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2022 - 2022
2022 - 2022Erasmus Programı
Ders Verme
Bucharest University, Romanya
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Ekim 2019 - 01 Ekim 2019
01 Ekim 2019 - 01 Ekim 2019