Research Areas
Social Sciences and Humanities, Education, Educational Sciences, Guidance and Psychologicial Counseling
Academic Titles / Tasks
Associate Professor, Akdeniz University, Faculty of Education, Educational Sciences, 2017 - Continues
Assistant Professor, Akdeniz University, Faculty of Education, Educational Sciences, 2011 - 2017
Research Assistant PhD, Akdeniz University, Faculty of Education, Educational Sciences, 2009 - 2011
Research Assistant, Middle East Technical University, Faculty Of Education, Eğitim Bilimleri , 2002 - 2009
Other, University of Kent at Canterbury, Sspssr, Masc, 2005 - 2007
Courses
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması, Undergraduate, 2016 - 2017
Grupla Psikolojik Danışma Alan Çalışması II , Postgraduate, 2015 - 2016
Afetler, Krizler ve Travmalarda Psikolojik Yardım, Undergraduate, 2016 - 2017
Aile Danışmanlığı Kuram ve Yaklaşımları, Postgraduate, 2015 - 2016
Öğrenme Psikolojisi , Postgraduate, 2016 - 2017
Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri, Postgraduate, 2016 - 2017, 2014 - 2015, 2013 - 2014
Okullarda Gözlem, Undergraduate, 2014 - 2015
Psikoloji, Undergraduate, 2013 - 2014, 2012 - 2013
Psikolojiye giriş, Undergraduate, 2013 - 2014
Rehberlik, Undergraduate, 2013 - 2014, 2012 - 2013
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması, Postgraduate, 2012 - 2013
Çocuk ruh sağlığı, Undergraduate, 2012 - 2013
Eğitim Psikolojisi, Undergraduate, 2012 - 2013, 2011 - 2012, 2010 - 2011
Rehberlik, Undergraduate, 2012 - 2013
Aile Danışmanlığı Kuram ve Yaklaşımlar, Postgraduate, 2011 - 2012
Bireyle Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri, Postgraduate, 2012 - 2013
Rehberlik, Undergraduate, 2012 - 2013
Aile Danışmanlığı Kuram ve Yaklaşımlar, Postgraduate, 2011 - 2012, 2010 - 2011
Advising Theses
Yıldız M., ÇAKIR ÇELEBİ S. G., EXAMINING THE EFFECTIVENESS OF MINDFULNESS BASED EXERCISE PROGRAM ON UNIVERSITY STUDENTS’ PSYCHOLOGICAL WELL-BEING AND LIFE SATISFACTION, Doctorate, Z.Ayça(Student), 2022
Çakır Çelebi S. G., Üniversite öğrencilerinde utanç ve suçluluk ile başa çıkma tutumları arasındaki ilişkide bilişsel duygu düzenlemenin aracı rolü, Postgraduate, U.ÖZTÜRK(Student), 2021
Çakır Çelebi S. G., Duygusal beceriklilik ve farkındalığın ilişki doyumu ile ilişkisinin incelenmesi, Postgraduate, H.ŞİMŞEK(Student), 2021
Çakır Çelebi S. G., Otizm spektrum bozukluğuna sahip kardeşi olan ergenlerin yılmazlık kaynakları ile kardeşlerine yönelik tutumlarının incelenmesi, Postgraduate, E.YOKUŞ(Student), 2019
Çakır Çelebi S. G., Üniversite öğrencilerinin bağlanma temsilleri ile romantik ilişki inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Postgraduate, D.UĞUR(Student), 2019
Çakır Çelebi S. G., Beliren yetişkinlikte bağlanma ve kimlik stilleri arasındaki ilişki, Postgraduate, F.TOPAL(Student), 2019
Çakır Çelebi S. G., Üniversite öğrencilerinde affetmeyi yordayan bazı değişkenlerin incelenmesi, Postgraduate, G.GÖKMEN(Student), 2018
Çakır Çelebi S. G., Farkındalık temelli psikoeğitim programının üniversite öğrencilerinin duygusal yeme, kontrolsüz yeme ve duyguları yönetme becerileri üzerindeki etkisi, Postgraduate, M.TÜRK(Student), 2018
Çakır Çelebi S. G., Öğretmenlerin eşli ruminasyon ve öz- duyarlık düzeyleri ile mesleki tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Postgraduate, B.TOPRAK(Student), 2017
ÇAKIR ÇELEBİ S. G., Üniversite öğrencilerinde öznel iyi oluş ve stres belirtilerinin yordayıcılarının incelenmesi, Postgraduate, Z.Ayça(Student), 2016
ÇAKIR ÇELEBİ S. G., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerine uygulanan sosyal duygusal beceri eğitimi programının öğrencilerin duygusal zeka düzeylerine etkisi, Postgraduate, F.Zorlu(Student), 2015
ÇAKIR ÇELEBİ S. G., Devlet okullarında çalışan psikolojik danışmanlık ve rehberlik mezunu olan ve olmayan rehber öğretmenlerin duygusal zeka düzeylerinin karşılaştırılması, Postgraduate, S.Altınkaynak(Student), 2013
ÇAKIR ÇELEBİ S. G., Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Akılcı Olmayan İnançları ve Anne-Baba Tutumları ile Sınav Kaygısı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Postgraduate, D.Güler(Student), 2012
Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
-
Effect of online mindfulness-based physical exercise program on psychological well-being and life satisfaction during the Covid-19 pandemicTerzioğlu Z. A., Çakır-Çelebi S. G., YILDIZ M.Current Psychology, 2022 (SSCI)
-
Üniversite Öğrencilerinde Affetmeyi Yordayan Değişkenlerin İncelenmesiGökmen G., ÇAKIR ÇELEBİ S. G.TURKISH STUDIES, 2021 (SSCI)
-
The effects of teacher immediacy and student burnout on empowerment and resistance among Turkish pre-service teachersCakir S. G.LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, vol.40, pp.170-175, 2015 (SSCI)
-
Psychological distress among international students in TurkeyCetinkaya-Yildiz E., Çakır S. G., Kondakçı Y.International Journal of Intercultural Relations, vol.35, no.5, pp.534-539, 2011 (SSCI)
-
Exploring the factors contributing to empowerment of Turkish migrant women in the UKÇakır S. G., Guneri O. Y.International Journal of Psychology, vol.46, no.3, pp.223-233, 2011 (SSCI)
-
Parental attitudes and ego identity status of Turkish adolescentsCakir S. G., Aydın G.ADOLESCENCE, vol.40, no.160, pp.847-859, 2005 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
-
Counselor candidates’ experiences regarding counselling supervisionAPAYDIN S., ÇAKIR ÇELEBİ S. G.Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.8, no.1, pp.142-161, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
-
The Effect of Crisis Counseling Course on Counseling Self-Efficacy and Readiness for Crisis InterventionApaydın S., Çakır Çelebi S. G.CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL, vol.52, no.2, pp.626-643, 2023 (ESCI)
-
Universite Ogrencilerinin Baglanma Temsilleri Ile Romantik Iliski Inanclari Arasindaki iliskinin IncelenmesiUĞUR D., ÇAKIR ÇELEBİ S. G.Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
-
Sosyal Duygusal Beceri Eğitiminin Duygusal Zeka Üzerindeki Etkililiğinin İncelenmesiÇAKIR ÇELEBİ S. G., Zorlu Uğur F.TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
-
Otizm Spektrum Bozukluğuna Sahip Kardeşi Olan Ergenlerin Yılmazlık Kaynakları İle Kardeşlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesiYokuş Yılmaz E., ÇAKIR ÇELEBİ S. G.Humanistic Perspective, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
-
Effectiveness of a Mindfulness-Based Skill Development Program on Elite Archers’ Mental Skills and Mindfulness LevelsTerzioğlu Z. A., ÇAKIR S. G.Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, vol.3, no.2, pp.303-316, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
-
Examining the Effectiveness of Mindfulness Based Training Program on Female Handball Players’ Psychological Skills and Coping with Stress StrategiesTERZİOĞLU Z. A., YILDIZ M., ÇAKIR S. G.Türk Spor ve Egzersiz Dergisi, vol.22, no.1, pp.30-37, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
-
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE ÖZNEL İYİ OLUŞ VE STRES BELİRTİLERİNİN YORDAYICILARININ İNCELENMESİTerzioğlu Z. A., ÇAKIR S. G.Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.55, pp.206-225, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
-
ÖĞRETMENLERİN EŞLİ RUMİNASYON VE ÖZ- DUYARLIK DÜZEYLERİ İLE MESLEKİ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİTOPRAK B., ÇAKIR S. G.Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19, pp.1393-1408, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
-
EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BAĞLILIK, DUYGULARI YÖNETME, YAŞAM POZİSYONLARI, TEMAS ENGELLERİ VE KOŞULSUZ KENDİNİ KABUL İLE AFFETME DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİGökmen G., ÇAKIR S. G.Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, vol.4, no.1, pp.1-7, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
-
GÜÇLENME ÖLÇEĞİNİN PSİKOMETRİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİÇAKIR S. G., Bugay Sökmez A.Uluslarası Soyal Bilimler Dergisi, vol.5, no.57, pp.40-53, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
-
Süpervizyon Eşliğinde Gerçekleştirilen Bireysel Psikolojik Danışma Uygulamasının Psikolojik Danışman Adaylarının Öz-yeterlilik Düzeylerine EtkisiÇakır Çelebi S. G., Apaydın S., Taşdelen Karçkay A., Varlık Özsoy E.V. International Eurasian Educational Research Congress, vol.10, pp.399-408, 2017 (ESCI)
-
Mutluluk korkusu ile öznel ve psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesiSARI T., ÇAKIR S. G.Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, vol.5, pp.222-229, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
-
Rehber Öğretmenlerin Duygusal Zeka Düzeylerinin İncelenmesiAltınkaynak S., ÇAKIR S. G.AKDENİZ İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ, vol.V/1, pp.77-87, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
-
Öğrenen Güçlenmesi Ölçeğinin uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışmalarıÇAKIR S. G., ERDOĞAN M.MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, vol.11, no.25, pp.297-307, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
-
Ego Identity Status and Psychological Well-Being Among Turkish Emerging AdultsÇakır S. G.Identity, vol.14, no.3, pp.230-239, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
-
Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygısını yordayan değişkenlerin incelenmesiÇAKIR S. G., Güler D.PDR TÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK DERGİSİ, no.4, pp.82-94, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
-
Community activism and empowerment of Turkish speaking migrant women in LondonHatzidimitriadou E., Çakır S. G.INTERNATIONAL JOURNAL OF MIGRATION, HEALTH AND SOCIAL CARE, no.5, pp.34-46, 2009 (ESCI)
Books & Book Chapters
-
FARKINDALIK (MINDFULNESS) TEMELLİ ÖZ BAKIM UYGULAMALARIÇakır Çelebi S. G., Terzioğlu Z. A.in: Mesleki Stres Faktörlerine Rağmen Ayakta Kalabilme Ruh Sağlığı Çalışanları İçin Bir Öz-Bakım Rehberi, Deniz Güler, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.91-150, 2022
-
Covid-19 Pandemi Döneminde Üniversite Öğrencilerinde Psikolojik İyi Oluş Ve Yaşam Doyumunu Yordayan Değişkenlerin İncelenmesiTerzioğlu Z. A., Çakır Çelebi S. G.in: Akademik Araştırmalar 2021, Erdal HAMARTA,Coşkun ARSLAN,Sabahattin ÇİFTÇİ,Mustafa USLU, Editor, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya, pp.91-100, 2021
-
Grup Liderliği Eğitiminde Yeni Deneyimler: Çevrimiçi Grup YönetmekÇakır Çelebi S. G., Koçyiğit Özyiğit M.in: Akademik Araştırmalar 2021, Erdal HAMARTA,Coşkun ARSLAN,Sabahattin ÇİFTÇİ,Mustafa USLU, Editor, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya, pp.77-85, 2021
-
Farkındalık (Mindfulness) ve Kabul Temelli TerapilerÇAKIR S. G., Uzun R. B.in: Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları, Karataş Z., Yavuzer Y., Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.615-652, 2018
-
Okul Yöneticilerinin PDR Hizmetlerinin Gerekliliği ve Etkiliğine İlişkin Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesiAPAYDIN S., ÇAKIR S. G.in: Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı, Demirel Ö., Dinçer S., Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.655-667, 2016
-
Öğrenen GüçlenmesiÇAKIR S. G.in: Eğitimde Pozitif Psikoloji Uygulamaları, Ergüner Tekinalp Bengü, Işık Terzi Şerife, Editor, Pegem Akademi, pp.175-189, 2015
-
Post-migration wellbeing, community self-help and empowerment: the case of Turkish-speaking women in LondonHATZİDİMİTRİADOU E., ÇAKIR S. G.in: Migration Health and Inequality, Thomas Felicity, Gideon Jasmine, Editor, Zed Books, pp.180-197, 2013
-
Hizmet verenler için stres tepkileri, travma sonrası gelişim, stres yönetimi ve özbakımÇAKIR S. G., Erdur Baker Ö., Uzun R. B.in: Psikososyal Uygulamalar Eğitimi, Gözden M., Öztan N., Aker T., Editor, Türkiye Kızılayı Derneği, Ankara, pp.223-251, 2012
-
Grup üyeleri, üyelerde zor davranışlar ve bunlarla baş etmeÇAKIR S. G.in: Grupla Psikolojik Danışma, Demir A. ve Koydemir S., Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.179-199, 2011
-
Grup ÇeşitleriÇAKIR S. G.in: Grupla Psikolojik Danışma, Demir A. ve Koydemir S. , Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.49-72, 2011
-
Psikolojik danışma gruplarında etkinliklerin kullanımıÇAKIR S. G.in: Grupla Psikolojik Danışma, Demir A. ve Koydemir S., Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.251-281, 2011
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
-
Grup Liderliği Eğitiminde Yeni Deneyimler: Çevrimiçi Grup YönetmekÇAKIR ÇELEBİ S. G., KOÇYİĞİT ÖZYİĞİT M.f International Congress of Academic Research and Practice, Antalya, Turkey, 21 - 23 June 2021
-
Üniversite Öğrencilerinde Affetmeyi Yordayan Bazı Değişkenlerin İncelenmesiGÖKMEN G., ÇAKIR S. G.21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 24 - 27 October 2019
-
Üniversite Öğrencilerinde Öznel İyi Oluş ve Stres Belirtilerinin Yordayıcıları Olarak Farkındalık, Özduyarlık, Duyguları Yönetme Becerileri ve Sosyal İlginin İncelenmesiTERZİOĞLU Z. A., ÇAKIR S. G.21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 24 - 27 October 2019
-
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Bağlılık, Duyguları Yönetme, Yaşam Pozisyonları, Temas Engelleri ve Koşulsuz Kendini Kabul İle Affetme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesiGÖKMEN G., ÇAKIR S. G.V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Turkey, 27 - 29 June 2019
-
Süpervizyon Eşliğinde Gerçekleştirilen Bireysel Psikolojik Danışma Uygulamasının Psikolojik Danışman Adaylarının Öz-yeterlilik Düzeylerine Etkisi, ANTALYA, TÜRKIYE, 2-5 Mayıs 2018, pp.399-408ÇAKIR S. G., APAYDIN S., TAŞDELEN KARÇKAY A., VARLIK ÖZSOY E.5.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018
-
Authoritative Approach and Student Empowerment Among University StudentsCakir S. G.5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, United States Of America, 13 - 15 May 2015
-
Development and validation of study abroad experience scale for foreign studentsKONDAKÇI Y., ÇAKIR S. G., ÇETİNKAYA YILDIZ E.XIV World Congress of Comparative Education Societies, İstanbul, Turkey, 14 - 18 June 2010
-
A pilot study on stress and support sources of single mothers in TurkeyÇakır S. G.Antalya, Turkey, vol.5, pp.1079-1083
-
Türkiye’de eğitim gören yabancı uyruklu öğrencilerin yaşam doyumlarıÇAKIR S. G., ÇETİNKAYA YILDIZ E.X. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Adana, Turkey, 21 - 23 October 2009, pp.56
Other Publications
-
Sınav Kaygısı Nedir Ve Nasıl Başa Çıkılır? Anne Babalara Yönelik Bilgilendirme (Antalya İl Emniyet Müdürlüğü internet sayfasında yayınlanmak üzere hazırlanmıştır)VARLIK ÖZSOY E., ÇAKIR S. G.Other, pp.22, 2010
Activities in Scientific Journals
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, Assistant Editor/Section Editor, 2016 - 2018
Scientific Refereeing
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, National Scientific Refreed Journal, November 2016
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, National Scientific Refreed Journal, August 2016
Perceptual and motor skills, Other Indexed Journal, May 2014
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, National Scientific Refreed Journal, March 2013
International Journal of Psychology, Journal Indexed in SSCI, May 2007
Metrics
Awards
KOLUKIRIK S., BECER Z. A., ÇAKIR ÇELEBİ S. G., Yayın Teşvik Ödülü, Akdeniz Üniversitesi, June 2012
ÖZÇELİK A., KARAMAN E., ÇAKIR ÇELEBİ S. G., ÇAKIR ÇELEBİ S. G., OKTAN M., BECER Z. A., Yayın Teşvik Ödülü, Akdeniz Üniversitesi, May 2011
ÇAKIR ÇELEBİ S. G., ODTÜ Yılın Tezi Ödülü, ODTÜ Prof. Dr. Mustafa N. Parlar Eğitim ve Araştırma Vakfı, December 2009
BAŞTUĞ R., ÇAKIR ÇELEBİ S. G., ÇAKIR ÇELEBİ S. G., Yayın Teşvik Ödülü, TÜBİTAK, April 2006