Festival: "Kaleiçi Seninle Daha Güzeldir "/ “Üç Kapılarda Buluşalım /2”


Aydoğan M., Mülayim E., Mehdiyeva Azızzade T.

  • Etkinlik Alanı: Plastik Sanatlar
  • Etkinlik Türü: Festival
  • Katılım Şekli: Davetli
  • Gösterim: Özgün Eser
  • Ülke / Şehir Türkiye / Antalya
  • Tarih: 01 Ekim 2022
  • Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
  • Araştırma Alanı: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Sanat, Plastik Sanatlar, Sanat ve Tasarım
  • Özet:

    Murat paşa Belediyesi’nin 13-16 Ekim 2022 tarihleri arasında düzenlediği 7. Kaleiçi Old Town Festivali kapsamında, “Muhittin Selamet” anısına Terlan Mehdiyeva Azizzade’nin küratörlüğünde 5 yıldır gerçekleştirilen "KALEİÇİ SENİNLE DAHA GÜZELDİR "/ “KALEICI IS MORE BEAUTIFUL WITH YOU” ve bu yıl 2. kez sanatseverlerle buluşan “ÜÇ KAPILARDA BULUŞALIM /2”/”LET’S MEET AT THE HADRIAN’S CATE/2” Sanat Programlarında pek çok sanatsal etkinlik, farklı mekanlarda yerli ve yabancı sanatseverlerle buluştu.

    "Kaleiçi Seninle Daha Güzeldir " Sanat Programında, Seramik, Heykel ve Tekstil disiplinlerinden üç sanatçı bir araya gelerek; Tarihi Antalya Kaleiçi Kapılarının kendilerine özgü plastik unsurlarla; farklı teknik ve materyaller kullanarak, özgün anlatım biçimleriyle “enstalasyon” (yerleştirme sanatı) çalışmalarını kamusal alanda izleyicilere sunarak göndermelerde bulundular.

    Üç kapılar Kandiller sokağında gerçekleştirilen bu sunumda sanatçılar, “Kapı/Gate” manifestolarında dolayısıyla kendi disiplinlerine özgü formlarla  farklı bakış açılarıyla yorumladıkları eserlerin sözel anlatımında; Gelenekselliğiyle birlikte geçmiş ve geleceğin tarihsel dilini, hikayesini, dokusunu, karakteristik özelliklerini; “Bitişmek, yan yana gelmek” olarak tanımlanan “Kapı” imgesinin dönemini, yaşanmışlıklarını, üzerlerinde yer alan ve her birinin sembolik anlamları olan kapı tokmaklarını, anahtarlarını, posta kutularıyla ipli halkalarının verdiği mesajları özgün anlatım diliyle yorumlayarak  sundular.

    Akdeniz Ün. Serik Gülsün Süleyman Süral MYO. Tasarım Bölümü/Moda Tasarım Programı Öğr. Gör. Mine AYDOĞAN, çuval beziyle dokusunu vermek istediği enstalasyonunda; kapı ardındaki yorganları düşünerek “yok olmasın, yeniden yaşatılsın” anlamında, iğne ipliğiyle uyguladığı quilting (yorganlama) tekniğini kullandı.  Kapının ön süslemesinde Schenille (saçaklama) tekniğiyle renkli ve üst üste koyduğu kumaş katlarında, her kapının ardında kim bilir kimlerin açığa çıkan sakladıkları, üstü kapalı, gizli saklı sırlarının olduğuna vurgu yaparken, her bir renkte o kapının ardında yaşayan farklı bir hikâyeyi ve her bir katta başka bir insanı anlatmaya çalıştı. Kullandığı mor kumaş ve kapı önüne bıraktığı bir küçük mor sandalyeyle, kim bilir kaç evde kapı arkalarında şiddet gören kadınların, mor çatıya uzanan ellerinin acısını hatırlatmak istedi. Kapı kanatlarını gizli dikişiyle tutturdu ve iki küçük halkayı bir tutam iple bağlayarak açılmasın istedi. Bunu yaparken eskisi gibi “kimse gelsin istenmiyor, bir zamanların kalabalık aileleri, komşuculukları yalnızlığa doğru gidiyor” düşüncesini savundu. Geleneksel kapı önü sohbetlerinin, her daim herkese açık olan avlu toplanmalarının yok olduğu günümüzde özellikle gençlerin, insanların kapılarını kapatılıp evine, odasına, dünyasına çekildiğinin altını çizdi. Sanatçı, KAPI enstalasyonunda elindeki tekstil malzemelerini geri dönüştürerek ortaya çıkardığı eserinde, sürdürülebilir tekstil konusuna dikkat çekmek isterken su ve iklim krizi adına da tekstilde farkındalık yaratmaya çalıştı. 

    Murat Pasha Municipality organized between 13-16 October 2022 within the scope of the 7th Kaleiçi Old Town Festival, "Muhittin Selamet" in memory of Mehdiyeva Azizzade'nin curated for 5 years "Kaleiiçi is more beautiful with you"/“Kalecıcı Is More Beautıful Weth You Wıth You” Many artistic events in Meet at the Hadrian’s Cate/2 ”art programs have met with local and foreign art lovers in different places.

                In the art program, "Kaleiçi is more beautiful with you", three artists from ceramics, sculpture and textile disciplines came together; Historical Antalya Kaleiçi gates with their own plastic elements; Using different techniques and materials, they referred to the audience by presenting the “Installation” (Art of Placement Art) studies to the audience in the public sphere.

                In this presentation, which was made on the three gates Kandiller Street, the artists, in the verbal narrative of the works they interpret with different perspectives in their “door/gate” manifesters, with their forms specific to their own disciplines; The historical language, story, texture, characteristic characteristics of the past and the future with traditionalism; They interpreted the period of the image of the image, experiences, which is defined as “finish, to come side by side ,, the door knockers, key boxes, and the messages given by the rope rings, which are the symbolic meanings of each of them.

                Mediterranean Ün. Serik Gülsün Süleyman Süral Vocational School. Design Department/Fashion Design Program Lecturer. See. Mine Aydoğan, in the installation that he wants to give his texture with the sack cloth; He used the Quilting technique, which he applied with a needle yarn in the sense of ın Let him not disappear, again ”, thinking about the quilts behind the door. In the pre -decoration of the door, Schenille (fringing) technique on the colored and on top of the fabric floors, who knows who knows who is revealed, closed, hidden hidden secrets, emphasizing that the secrets of each color and a different story living behind that door and another person tried to explain another person. He used purple fabric and a small purple chair left in front of the door, who knows how many houses of the women who were violent behind the door, he wanted to remind the pain of their hands extending to the purple roof. He felt the door wings with a hidden stitch and asked for two small rings to connect with a pinch of rope. In doing so, he defended the idea that “no one should come, the crowded families and their neighborhoods go to loneliness”. He underlined that in front of the traditional door conversations, the courtyard gatherings, which are always open to everyone, are disappeared, especially young people, people, people, and withdraws to their home, room and world. The artist tried to raise awareness in textile in the name of water and climate crisis while he wanted to draw attention to the issue of sustainable textile in his work.