Cumhuriyet ideolojisi, yeni Türkiye’nin milli kimliğini
ve karakterini ‘Anadolu’ kavramı üzerine inşa etmiştir. Anadolu bu manada büyük
bir coğrafya ve kültürel birikimin simgesi haline gelir. Sanatta da
cumhuriyetin yeni kuşakları, Batı’ya öykünmek yerine Anadolu coğrafyasını
tanımak, onun değerlerinden yola çıkarak insanı ve toplumu tüm gerçekliğiyle
anlamak ve yansıtmak amacını taşımışlardır. Fikret Otyam’ın da tüm hayatı ve
sanatsal üretimin merkezinde bu anlayış vardır. Cumhuriyet bilinci ile yetişen
dönem sanatçıları bu anlayışı kendi kimlikleriyle örtüştürmüşlerdir. Dolayısıyla Anadolu kavramı, Filiz Otyam’ın deyişiyle Otyam’ın
kendisidir; “Otyam Anadolu’dur”. Sanatçının farklı sanat ve yazın alanlarındaki
üretimlerin başarısı onun Anadolu’ya olan tutkusunda ve eserleriyle
içselleştirdiği samimiyetinde yatmaktadır. Anadolu sevdasını konu edinen sergi,
Cumhuriyet Döneminde yaratılmış bu iklimin bugünkü izlerini de sürmektedir.