Denetim Anlayışı ve Uygulamalarındaki Değişimler Hakkında Okul Müdürlerinin Görüşleri.


Creative Commons License

KAYIKÇI K., ÖZDEMİR İ., ÖZYILDIRIM G.

E-İLKÖĞRETİM ONLİNE (ELEKTRONİK), cilt.17, sa.4, ss.2170-2187, 2018 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 17 Sayı: 4
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: E-İLKÖĞRETİM ONLİNE (ELEKTRONİK)
  • Sayfa Sayıları: ss.2170-2187
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

 Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de 2014 yılında eğitim denetimi alanında yapılan değişiklikler konusunda okul müdürlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Antalya’da resmi okullarda görevli yaklaşık 802 okul müdürü, araştırmanın evrenini oluşturmuştur. Tabakalı rastgele örnekleme yöntemi ile belirlenen 313 okul müdürü örneklemi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen beşli Likert tipi derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t- testi ve MANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre okul müdürleri, “müfettişler tarafından öğretmen ders denetiminin yapılmaması” konusuna orta düzeyde katıldıklarını; denetim sisteminin yapı ve işleyişinde yapılan diğer değişmelere ise çoğunlukla katıldıklarını belirtmişlerdir. Öğretimin geliştirilmesine odaklanan bir denetim sisteminin kurulması önerilmiştir. 

The aim of the study was to determine the views of school administrators about the changes in educational supervision of Turkish education system in 2014. This study was designed as a survey. The population of this research included approximately 802 public school administrators. The sample of the study included 313 school administrators who were determined through stratified and random sampling methods. The data were collected by the five point Likert type scale which was developed by researchers. In analyzing the data mean, standard deviation, t-test and MANOVA were used. According to the result of the research, the administrators agreed moderately about the idea that “Supervision of teachers was not done by supervisors”. They stated that they mostly agreed about the other changes implemented on the structure and function of supervision system. They suggested that a supervision system which focuses on teacher development should be developed. Keywords: Supervision, Evaluation, Development, Supervisor