An evaluation of literature component of Hacettepe University English language teaching department


ARIKAN A.

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.29, ss.27-33, 2005 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 29
  • Basım Tarihi: 2005
  • Dergi Adı: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.27-33
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu çalışmanın amacı Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili Eğitimi
Anabilim dalında öğrenim görmekte olan ingilizce öğretmeni adaylarının ders programlarındaki edebiyat dersleri hakkındaki
görüşlerini elde etmek ve yorumlamaktır. Verilerin toplanması ve yorumlanmasında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencilerinin katılımı sağlanmıştır. Programda öğrenim
görmüş olan katılımcıların görüşleri programı yapılandırmak açısından önemli bulunmaktadır. Bu çalışmada 15 katılımcıyla
yüz yüze görüşmeler yoluyla devam etmiş oldukları edebiyat dersleri hakkındaki görüşleri ve önerileri sorulmuştur. Bunun
yanında, bir anket çalışması da görüşmelere katılmamış olan i00 öğretmen adayına bulguları desteklendirmek ve yorumlama
sürecini sağlamlaştırmak amacıyla uygulanmıştır. Sonuç olarak öğretmen adaylarının edebiyat derslerini öğretmen
yetiştirmenin önemli bir parçası olarak gördüğü ve bu dersler için, tüm programın başarısını ve verimliliğini artırmak için,
somut önerileri olduğu gÖrülmektedir.
The purpose of this study is to collect and interpret views of prospective teachers on literature courses offered
in Hacettepe University, Faculty of Education, English Language Teaching (EL T) department. Hence, this research
encompasses experiential knowledge of the participants and the results aim to inform the cuniculum development practice
situated at EL T departments in Turkey. In order to collect the views of the prospective English language teachers on the
literature courses in their curriculum, 15 prospective language teachers were interviewed via structured questions. Apart from
the interviews, an opinion survey was also applied to 100 other students to strengthen and further the interpretation of the
findings. In this study, it is found that the prospective teachers view literature courses as an important part of their pre-service
teacher education while recommending minor changes in the literature curriculum so that these courses become more
effecti ve.