Öğretmenlerin Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Çalışmalarına İlişkin Görüşleri


Creative Commons License

KAYIKÇI K., TURAN Ü.

Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, cilt.3, sa.2, ss.17-33, 2017 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 3 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2017
  • Dergi Adı: Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.17-33
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada, öğretmenlerin katıldıkları hizmet içi eğitim (HİE) çalışmalarının durumunu öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak belirlemek, öğretmenlere yönelik HİE çalışmalarını değerlendirmek ve geliştirmeye yönelik öneriler sunmak amaçlanmıştır. Tarama modelindeki bu araştırmada veriler, Kayıkçı (2011) tarafından geliştirilen “Hizmet İçi Eğitim Değerlendirme Ölçeği”nin yeniden geçerlik ve güvenirliği yapılarak elde edilmiştir. Ölçek, HİE ortamın elverişliği, HİE’in planlanması, HİE veren öğretim elemanlarının uygunluğu ve HİE’e ilişkin beklentilerin karşılanması olmak üzere dört boyuttan oluşmaktadır. Veriler SPSS 13 paket programı kullanılarak betimsel ve çözümleyici istatistikler yoluyla analiz edilmiştir. Araştırmanın evrenini farklı hizmet bölgeleri dikkate alınarak belirlenen Antalya İli Merkez Konyaaltı, Kepez, Muratpaşa, Aksu ve Döşemealtı ilçe sınırları içerisinde yer alan farklı sosyo-ekonomik düzeye sahip çevrelerde bulunan toplam 30 okulda (ilk-oratokul ve lise) görevli 8000 öğretmen araştırmanın evrenini oluşturmuştur. Araştırmada seçkisiz küme örneklem yöntemiyle seçilen 461 öğretmene ölçek uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlere yönelik yapılan HİE çalışmalarının içerik, süre ve sayı bakımından yeterli düzeyde olmadığı, hizmet içi eğitimin planlanmasında öğretmenlerin ihtiyaçlarının dikkate alınmadığı, hizmet içi eğitim çalışmalarının öğrentenlere uygun olmayan yer ve zamanda yapıldığı saptanmıştır.

In this study, it was aimed to determine the situation of in-service training activities that teachers attended based on the opinions of teachers and to make a proposal for evaluating and developing in-service training activities for teachers. In this survey in the survey model, data were collected using the "In-Service Training Assessment Scale" developed by Kayikci (2011), the scale of re-validation and reliability by the researchers is composed of 4 dimensions, the availability of inservice training, the planning of in-service training, the appropriateness of in-service training staff and the satisfaction of inservice training expectations. The data were analyzed using descriptive and analytical statistics using the SPSS 13 packet program. 8000 teachers working in a total of 30 schools (primary-oratory and high school) located in different socioeconomic levels within the boundaries of Antalya Konyaaltı, Kepez, Muratpaşa, Aksu and Döşemealtı districts, which are determined by taking into account the different service areas of the research universe, have created the universe of research. According to the results of the research, it was determined that the In-Service Training studies carried out for the teachers were not adequate in terms of content, duration and number and that the needs of the teachers were not taken into account in the planning of the in-service training.