OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FORMAL VE İNFORMAL ÖLÇME YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİ TANIMA VE UYGULAMA DURUMLARI


Şekercioğlu G., ÇETİN M., Ayvallı M.

Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, ss.231

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.231
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FORMAL VE İNFORMAL ÖLÇME YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİ TANIMA VE UYGULAMA DURUMLARI

 

Yrd.Doç.Dr. Güçlü ŞEKERCİOĞLU

Araş.Gör. Mustafa ÇETİN

Araş.Gör. Merve AYVALLI

 

Eğitimin bütün basamaklarında olduğu gibi okul öncesi dönemde (0-6 yaş) yer alan çocukların da bilişsel, duyuşsal ve devinişsel özelliklerini belirlemek, çocuklarla ilgili çeşitli eğitim kararlarının alınması açısından çok önemlidir. Bu amaçla çeşitli profesyonel meslek grupları (öğretmen, psikolog, psikiyatrist vb.) çocukların psikolojik özelliklerini belirlemek amacıyla çeşitli yöntem ve teknikler uygulamaktadır. Bu araştırmada söz konusu ölçme yöntem ve teknikleri formal ve informal olarak iki boyutta ele alınmıştır. Çalışma grubunu Antalya’da özel okul öncesi kurumlarında çalışan öğretmenler oluşturmuştur. Birinci boyutta öğretmenlerin informal ölçme yöntem ve tekniklerini tanıma durumları, eğer tanıyorsa kullanma sıklıkları ve tekniği uygulama konusundaki öz-yeterlilik algıları belirlenmiştir. İkinci boyutta ise 0-6 çocuklarına uygulanabilen standart psikolojik ölçme araçlarını tanıma durumları belirlenmiştir. 

PRESCHOOL TEACHERS’ RECOGNITION AND IMPLEMENTATION OF FORMAL AND INFORMAL MEASUREMENT METHODS AND TECHNIQUES

Asst.Prof.Dr. Güçlü ŞEKERCİOĞLU

Res. Asst. Mustafa ÇETİN

Res. Asst Merve AYVALLI

Determination of preschool children’s (ages from 0 to 6 years) cognitive, affective and psychomotor skills is of great importance to make various decisions on their education as it is at all levels of education. For this purpose, various professions such as teachers, psychologists, psychiatrists use different methods and techniques to identify psychometric characteristics of children.  In the present research, the aforementioned measurement methods and techniques are discussed in terms of two dimensions as formal and informal. Participants of this study are teachers working at private preschools in Antalya. In the first dimension of the study, teachers’ recognition of informal measurement methods and techniques were examined. Moreover, if they recognize these method and techniques, their frequency of use and perceptions of self-efficacy regarding the implementation of the concerned methods and techniques were specified. As for the second dimension, the teachers’ familiarity with the standard psychological instruments of measurement that can be applied to children between the ages of 0-6 years was found out.