Toplumu Dönüştürmek ve Bilimsel Araştırma Teknikleri: Eleştirel MikroEtnografinin Anahatları


Arikan A.

EjerCongress2020, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, cilt.1, sa.1, ss.14

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Eskişehir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.14
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Eleştirel etnografik araştırmalar okulların, sınıfların ve öğretim süreçlerinin tümünü toplumun bir parçası olarak ele alır ve toplumun genelinde deneyimlenen adaletsizlik ve ayrımcılığın okullarda yeniden üretilmesini ya da sağlamlaştırılmasını iletişimsel açıdan inceler. Ülkemizde bireyleri özgürleştirmeyi hedefleyen eleştirel etnografik araştırmalar hakkında çalışmalar az sayıdadır. Bu çalıştayda, okullarda bilginin dolaşımı ve otorite ilişkisi çerçevesinde kurumsal mantık, öğretmen ve öğrenci düşünce ve söylemleri gibi alt alanlar temel alınarak eleştirel etnografilerin önemi uygulamalı olarak tartışılacaktır.

Critical ethnography considers schools a natural extension of the reproduction of injustice experienced in society. Few studies employ critical ethnography in our country although (or because) the major goal of such research is to liberate individuals. In this workshop, the importance of critical ethnography will be discussed to uncover various discourses that make up the authoritarian institutional logic which is most visible in teachers’ and students’ daily practices and discourses.