Kayıkçı. K. ve Sabancı. A. (2009). “Yeni İlköğretim Programının Değerlendirilmesi” Milli Eğitim” Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi.


Creative Commons License

KAYIKÇI K., SABANCI A.

Milli Eğitim, cilt.37, sa.180, ss.240-252, 2009 (Scopus)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 37 Sayı: 180
  • Basım Tarihi: 2009
  • Dergi Adı: Milli Eğitim
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.240-252
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araflt›rman›n amac›, Milli E¤itim Bakanl›¤›’nca 2005–2006 E¤itim ve

ö¤retim y›l›nda ilkö¤retim Okullar›n›n 2, 3, 4 ve 5’ inci s›n›flar›nda uygulamaya

konulan yeni ilkö¤retim program›n› ö¤retmen, okul yöneticisi ve ilkö¤retim

müfettifllerinin görüfllerine dayanarak de¤erlendirmek ve bu görüfller ›fl›¤›nda

program›n uygulanmas›nda ortaya ç›kan eksiklik ve aksakl›klar›n giderilmesine

iliflkin öneriler sunmakt›r. Araflt›rmada, araflt›rmac›lar taraf›ndan gelifltirilen

5’li Likert tipi bir ölçek kullan›lm›flt›r. Araflt›rman›n evrenini Antalya ilindeki 43

okulun ö¤retmen ve yöneticisi ile ildeki tüm ilkö¤retim müfettiflleri oluflturmufltur.

Veriler yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü

varyans analizi ve varyanslar›n eflitsizli¤inde ise Kruskall Wallis H ve Mann

Whitney U testleri kullan›larak çözümlenmifltir.

Bu araflt›rman›n sonuçlar›na göre, ‹lkö¤retim müfettiflleri, okul yöneticileri

ve ö¤retmenlerin yeni ilkö¤retim program›n›n (Y‹P) uygulanmas›na iliflkin

görüflleri aras›nda anlaml› bir farkl›l›k yoktur. Her üç grup yeni ilkö¤retim

program›n›n felsefi boyutuna “çok kat›l›yorum”, ‹nsan ve madde kaynaklar›n›n

yeterli¤i boyutuna “az kat›l›yorum”, Ö¤renme-ö¤retme sürecinin etkilili¤i boyutuna

ise “orta kat›l›yorum” düzeyinde görüfl bildirmifllerdir. Okuttuklar› ö¤-

renci say›s› yükseldikçe ö¤retmenlerin program›n baflar›s›na iliflkin alg›lar›n›n

düfltü¤ü görülmektedir.

Anahtar Sözcükler: ‹lkö¤retim program›, yap›land›rmac›l›k, davran›flç›

l›k, çoklu zeka