Alanya’da Turizmin Kent Kimliği ve Toplumsal Hayat Üzerindeki Etkileri


Creative Commons License

Duman M. S., Demirkaya H.

International Journal of Social and Educational Sciences, sa.18, ss.16-48, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet

Turizm sektörü ortaya çıktığı ilk

günden itibaren kapsadığı bölgeler üzerinde farklı etkiler

yaratmıştır. Bu çalışmanın amacı Alanya’da yaşayan insanların, turizm faaliyetlerinin kent

kimliği ve toplumsal hayat üzerindeki etkilerine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır.

Araştırmada nitel araştırma yöntemi olarak durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmaya

amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla belirlenen 15 kişi katılmıştır.

Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen ve uzman görüşleri

doğrultusunda son şekli verilen yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla derlenmiştir.

Katılımcılardan elde edilen verilerin değerlendirilmesinde betimsel analize

başvurulmuştur. Yapılan betimsel analiz sonucunda görüşme formunda yer alan sorulara

ilişkin çeşitli kategori lere ulaşılmıştır. Katılımcıların Alanya’da yaşama tercihlerine ilişkin,

Alanya’yı çok sevme, yaşadığı şehre hizmet etme arzusu, doğal ve kültürel zenginliklere

sahip olması, Alanya’da turizm sektöründe çalışma, yerleşim alanlarının denize yakın

olması ve Alanya’da doğma ve ailenin Alanya’da ikamet etmesi olmak üzere 6 kategori

ortaya çıkmıştır. Genel olarak görüşme yapılan kişilerden elde edilen verilere göre turizmin

Alanya’nın son yarım yüzyıldaki gelişmesinde en önemli paya sahip sektör olduğu

anlaşılmı ştır. Ayrıca turizmin Alanya üzerinde kültürel, ekonomik, mimari ve çevresel

boyutlarda çeşitli etkilerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen

bulgular esas alınarak ortaya çıkan sonuçlara dayalı olarak araştırmacılara, sektör

işverenle rine, yerel ve merkezi yönetim erklerine yönelik bazı öneriler sunulmuştur.