İl ve İlçe Eğitim Yöneticilerinin Zorunlu Yer Değiştirme Uygulamasını Düzenleyen Yönetmeliğe İlişkin Görüşleri


Creative Commons License

KAYIKÇI K., Özdemir İ., Yörük T.

e-Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), cilt.13, sa.51, ss.124-149, 2014 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 13 Sayı: 51
  • Basım Tarihi: 2014
  • Dergi Adı: e-Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.124-149
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İL VE İLCE EĞİTİM YONETİCİLERİNİN ZORUNLU YER

DEĞiSTİRME UYGULAMASINI DUZENLEYEN YONETMELİĞE

İLİSKİN GÖRUSLERİ

Oz

“Milli Eğtim BakanlığıPersonelinin Gorevde Yukselme, Unvan Değsikliğ ve Yer Değstirme Suretiyle

AtanmasıHakkıda Yonetmelik” ile il milli eğtim mudur yardıcıı ilce milli eğtim muduru, il ve ilce milli

eğtim sube muduru kadrolarıda bulunan eğtim yoneticilerine zorunlu yer değsikliğ (rotasyon) getirilmistir.

Uygulamanı ilk olmasınedeniyle uygulayııara, arastımacıara oneriler sunmak icin yapıan bu arastımanı

amacı il ve ilce eğtim yoneticilerinin soz konusu yonetmelik hakkıda goruslerini ortaya koymaktı. Calıma

betimsel tarama modelinde olup, nitel arastıma desenlerinden “durum calıması” kullanımıtı.

Amaclırneklem yontemi kullanıarak belirlenen calıma grubunu, Antalya’da gorevli 17 eğtim yoneticisi

olusturmustur. Arastımada yarıyapıandıımı gorusme tekniğ kullanımıtı. Yoneticiler, genel olarak zorunlu

yer değstirmenin kendisinden cok yonetmelikte yer alan uygulama bicimini bir sorun olarak algıadılarıyonunde gorusler belirtmisler ve rotasyondan olumsuz etkilenmemeleri icin ozluk haklarıı iyilestirilmesi,

rotasyonu kabul etmeyen yoneticilere okul yoneticiliğne gecis hakkıtanıması değsikliğn geriye doğu

isletilmemesi gibi oneriler sunmuslardı. Sonuclardan hareketle yoneticilerin goruslerinin alımasıve benzer

arastımaları yapımasıonerilmistir.

Anahtar Kelimeler: Zorunlu yer değistirme, eğitim yoneticisi

Abstract

THE OPINIONS OF PROVINCIAL AND DISTRICT EDUCATIONAL

ADMINISTRATORS ABOUT THE REGULATION OF INVOLUNTARY ROTATION

Abstract

With ‘The Regulation for Promotion of the Ministry of Education Staff, Title Changes and the Appointment by

Relocation’ obligatory rotation has been brought on for the staff in educational management: for the deputy

director of the provincial national education, national education director of the district, provincial and national

education branch manager. As it is an initial application, the aim of the research, that is conducted to offer

recommendations to practitioners and researchers, is to put forth the opinion of the provincial and national

education managers. The study is in the descriptivemodel and of qualitativeresearch designs the case study is

used. The study group was constituted with 17 educational managers who are incumbent in Antalya by using

purposive sampling method to determine. A semi-structured interview technique was used in the study.

Managers stated their opinion that they perceived the form of application as a problem but not the regulation

itself and they made recommendations: their employee rights should be improved in order not to get effected by

the involuntary rotation, the right for transition from an educational manager to a school executive should be

accepted for the managers who don’t want to be employed in other regions of Turkey, the change in the

regulation should not be operated backwards. In the light of the results, it is recommended to get opinions of

managers and conduct similar researches.

Key Words:Obligatory rotation, educational manager