METAVERS VE HEMŞİRELİK


Özdemir C., Düzgün M. V., Karazeybek E., İşler Dalgıç A.

V. International Health Sciences and Life Congress, Burdur, Turkey, 10 - 12 March 2022, pp.1025-1030

  • Publication Type: Conference Paper / Full Text
  • City: Burdur
  • Country: Turkey
  • Page Numbers: pp.1025-1030
  • Akdeniz University Affiliated: Yes

Abstract

Metavers, insanların kişiselleştirilmiş aracılar ve simülasyon gibi hesaplama araçlarını kullanarak, konumlarından bağımsız olarak, sosyal ve ekonomik olarak birbirleriyle etkileşime girmelerini sağlayan, sürükleyici, üç boyutlu, sanal ve ayrıca çok kullanıcılı bir çevrimiçi ortamdır. İkinci yaşam olarak da adlandırılan metavers, iletişim, iş, eğitim ve organizasyonel gelişim için bir platform sunmaktadır. Amaç: Bu çalışmanın amacı gelişen ve değişen evrende metaverse kavramının hemşirelik eğitiminde yaratabileceği yansımaları belirlemektir. Yöntem: Pubmed, Web of Science, Science Direct, CINAHL ve ulusal veri tabanları yıl sınırı olmadan 2022 yılı şubat ayına kadar taranarak çalışmalar belirlenmiştir. Taramalar İngilizce dilinde “metaverse”, “second life”, “nursing”, “education”, Türkçe dilinde “metavers”, “ikinci yaşam”, “hemşirelik”, “eğitim”, anahtar kelimeleri ve kombinasyonları kullanılarak yapılmıştır. Bulgular: Metaversin yol haritası; meta veriyi artırılmış gerçeklik, yaşam günlüğü, ayna dünyası ve bu 2 eksene dayalı sanal gerçeklik olmak üzere 4 türe ayrılır. 4 metavers türü arasında eğitimde en çeşitli ve aktif olarak kullanılan teknoloji, sanal gerçekliktir. İncelenen çalışmalarda sanal gerçeklik teknolojilerinin hemşirelerin bilgi ve uygulama arasındaki boşluğu doldurmasına yardımcı olabileceği belirtilmiştir. Multimedya simülasyonlarının eleştirel düşünme becerilerini geliştirebileceği ve hemşirelik öğrencilerinin risk almalarına ve bağımsız kararlar almalarına olanak tanıyabileceği öne sürülmüştür. Ayrıca metaversin hemşirelik müfredatını dönüştürmek için hem hastalar hem de öğrenciler için yeni öğrenme fırsatları yaratma potansiyeline sahip olduğu belirtilmiştir. Tartışma ve Sonuç: İlerleyen teknolojinin hemşirelik eğitimini ve doğal olarak hemşirelik bakımını değiştireceği ve geliştireceği yadsınamaz. Hemşireler olarak metaverse teknolojisinden nasıl yararlanılacağı ve teknolojinin hem hemşirelik müfredatına hem de bakıma nasıl entegre edileceği ile ilgili çalışmalar yapmaya gereksinim vardır.

Anahtar Kelimeler: Metavers, ikinci yaşam, hemşirelik, eğitim