Uçar İlbuğa E., Mencet M. S., Sepetçi T.
Project Supported by Higher Education Institutions, 2012 - 2017
Son yıllarda medyanın
bireyler üzerindeki etkilerine yönelik farkındalığın artması ve sosyal medyanın
çocuk ve gençlerin hayatının her alanına nüfuz etmesine yönelik gözlemler ve
artan akademik çalışmalar medya okuryazarlığı alanına olan ilgiyi de
arttırmıştır. Konunun eğitim camiasında da gündeme gelmesiyle medya
okuryazarlığı dersi ilköğretim müfredatında da yer alarak öğrencilerin küçük
yaştan itibaren medya konusunda bilinçlendirilmesi amaçlanmıştır. Ancak medya
okuryazarlığının kapsamı ilköğretimle sınırlı olmamalıdır. Bugüne kadar ihmal
edilen ve aslında bugün de yeterli nitelikte ve kapsamda yürütülmeyen bu eğitim
çalışmasının kapsamı genişletilmeli; özellikle ülkemizin yakın gelecekte itici
gücü olan üniversite öğrencilerine medya içeriklerini kontrol etme, doğru
anlamlandırabilme, medyayı yalnızca eğlence değil aynı zamanda eğitim amaçlı
kullanabilme, medya içerikleri üretebilme yetisini kazandıracak eğitim
programları hızla hayata geçirilmelidir. Bu eksikliğin giderilmesine yönelik
olarak mevcut durumu saptayabilmek amacıyla üniversite öğrencilerinin medya
kullanım alışkanlıklarının analiz edilerek raporlanması önem taşımaktadır.