TÜBİTAK Projesi, 2023 - 2024
Bu
proje, İngilizce sesletimde (telaffuzda) kullanılan ve gölgeleme (shadowing) olarak
ifade edilen, konuşmacının sözlerini vurgu, tonlama, ve ses perdesindeki iniş
çıkışları ile konuşmacının jest ve mimiklerini de dikkate alarak birebir tekrar
etme olarak tanımlanan gölgeleme tekniği eğitiminin İngilizce öğretmen
adaylarının sözcük, sözcük grubu ve tümce bağlamında açık ve net üretim
yapmasına (intelligibility), içerik/mesaj olarak anlaşılabilir olmasına (understandability),
aksanlı olup olmamasına (accentedness), ve akıcılığına (fluency) olan etkisini
incelemeyi amaçlamaktadır. Katılımcılarının uygun örneklem yolu ile deney ve
kontrol grubuna ayrılacak olan bu çalışmanın başında katılımcılara bir
gölgeleme testi ve bir doğaçlama konuşma testi ön-test olarak verilecektir.
Aynı testler çalışmanın ortasında ve sonunda (son test) olarak gölgeleme
eğitiminin etkisini ölçmek için tekrar verilecektir. Ayrıca, çalışmanın sonunda
her iki gruba uygulama ile ilgili görüşlerini almak için 15 ifadeden oluşan bir
Likert ölçeği verilecektir. Testlerden elde edilen veriler ANOVA testi ile
değerlendirilecektir.