ATABEK O. (Yürütücü), BURAK S.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2018 - 2019
Bu çalışmanın amacı, teknolojinin eğitimle bütünleştirilmesini etkileyen içsel faktörler arasındaki etkileşimle ilgili içgörü sağlamak için öğretmen adaylarının depresyon, stres, ve eğitim teknolojisi kaygısı gibi duygu durumları ile eğitim teknolojisi kullanımına yönelik özyeterlilik ve tutumlar arasındaki ilişkileri araştırmaktır. Katılımcılar, Akdeniz Üniversitesinde alternatif sertifika programına kayıtlı 451 öğretmen adayıdır (N=451). Veriler, Eğitim Teknolojileri Standartları Öz Yeterlilik Ölçeği, Eğitim Teknolojisinde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum Ölçeği, Eğitim Teknolojileri Kaygı Ölçeği, Algılanan Stres Ölçeği ve Beck Depresyon Envanteri kullanılarak toplanmıştır. Betimsel tekniklere ek olarak, veri analizinde Pearson’s momentler çarpımı katsayısı ve çoklu doğrusal regresyon kullanılmıştır. Bulgular, öğretmen adaylarının diğer lisans öğrencilerinden daha fazla stres, depresyon ve kaygı düzeylerine sahip olduğunu ortaya koydu. Yaşın, değişkenlerin hiçbiriyle ilişkili olmadığı belirlenmiştir. Stres ve depresyonun cinsiyete göre farklılık göstermediği gözlemlenmiştir. Ancak, kadınların eğitim teknolojisini kullanma konusunda daha kaygılı olduğu belirlenmiştir. Ek olarak; bulgular, duygu durumları, özyeterlilik ve tutumlar arasında çift yönlü ilişkiler bulunduğunu göstermiştir. Son olarak, eğitim teknolojisinin öğretimsel amaçlar için ve sınıf yönetimi gibi ikincil amaçlar için kullanılması, farklı öz yeterlik inançları ve tutumları ile ilişkilendirilmiştir. Araştırmanın bulguları tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.