Kayakuş M., Altaş N.(Yürütücü), Yıldırım Ş.
TÜBİTAK Projesi, 2023 - 2024
Müşteri odaklı pazarlama anlayışında satış ve karlılığın artması ancak müşteri memnuniyeti ile sağlanabilmektedir. Bunun için tüketici gruplarını iyi tanıyıp buna göre fırsatlar sunmaları beklenir. Birçok sektörde olduğu gibi Turizm sektöründe de pazarlama önemli bir unsur olarak ön plana çıkmaktadır. Geleneksel pazarlama araçlarının yanında teknoloji odaklı pazarlama araçları da her geçen gün kullanımı artmaktadır. Oteller web sitelerini, sosyal medya platformlarını kullanarak müşterileri ile iletişim kurmakta ve otellerinin tanıtımını yapmakta olup müşterilerine indirimlerden ve kampanyalarından haberdar etmektedir. Bu sosyal medya platformları içerisinde Twitter ayrı bir yeri ve önemi vardır. Gerek kullanıcı sayısının fazla olması gerekse sunduğu imkanlar yüzünden oteller tarafından tercih edilmektedir. Bu çalışmada da otellerin Twitter hesaplarını kullanmaları analiz edilecektir. Bunun için Antalya bölgesinde belirlenen otellerin Twitter hesapları incelenecektir. Sekiz hafta boyunca Knime uygulaması üzerinden otellerin attıkları tweetler indirilecektir. Sonrasında metin madenciliği yöntemi kullanılarak tweetlerin içerik analizleri yapılacaktır. Otellerin tweetlerinde hangi anahtar kelimeleri daha çok kullandıkları tespit edilecektir. Ayrıca otellerin attıkları tweetler içerisinde hangi tweetlerin daha çok etkileşim aldıkları da belirlenecektir. Proje çıktıları oteller ile paylaşılması ve otellerin reklam ve pazarlama stratejilerini buna göre şekillendirmesi hedeflenmektedir.