Namal M. K., Yıldırım E. İ.(Yürütücü)
TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2025
Bu araştırma, üniversitelerin Çalışma Ekonomisi ve Endüstri
İlişkileri (ÇEEİ) bölümlerinden mezun olan öğrencilerin işgücü piyasasına uyum
süreçlerini ve müfredatın mezunların işgücü piyasasına uyumundaki kapasitesini
incelemeyi amaçlamaktadır. Günümüzde mezunların eğitimleri ile işgücü
piyasasının beklentileri arasındaki uyumsuzluk, istihdam problemlerine yol
açmakta ve genç işsizliğini artırmaktadır. Bu bağlamda, sektör temsilcilerinin
ihtiyaçlarına uygun mezunlar yetiştirmek için program müfredatındaki dersler,
mezunların deneyimi üzerinden değerlendirilecektir
Araştırmanın önemi, mezunların sektöre girişte
karşılaştıkları zorlukları ve eğitim süreçlerinin eksik yönlerini belirleyerek
çözüm önerileri sunmasıdır. Akdeniz Üniversitesi ÇEEİ bölümü mezunlarıyla
yapılacak derinlemesine mülakatlar, bu alanda özgün veriler sağlayacaktır.
Çalışma, sadece mevcut sorunları tespit etmekle kalmayacak, aynı zamanda daha
verimli müfredat düzenlemeleri için öneriler geliştirecektir. Araştırma,
eğitimin sektörel taleplerle uyumlaştırılmasının genç işsizliğin azaltılmasında
kritik bir rol oynadığını göstermeyi hedeflemektedir.
Nitel araştırma yöntemleri çerçevesinde, 30 mezun ile
yapılacak derinlemesine mülakatlar aracılığıyla veriler toplanacaktır.
Katılımcıların onayı alınarak mülakatlarda ses kayıtları alınacak ve elde
edilen veriler içerik analiziyle incelenecektir. Bu süreçte katılımcıların
mahremiyetine özen gösterilecek ve analizler MAXQDA yazılımı kullanılarak
gerçekleştirilecektir. Çalışma, Akdeniz Üniversitesi müfredatına dair eleştiri
ve öneriler sunmanın ötesinde, Türkiye genelindeki ÇEEİ bölümleri için genel
bir yol haritası oluşturmayı hedeflemektedir. Bu kapsamda, eğitim kalitesinin
artırılması ve mezunların istihdam edilebilirliğinin iyileştirilmesiyle
sektörel ihtiyaçlara yönelik somut adımlar atılması planlanmaktadır.