Otellerde Sunulan Rekreasyon Hizmetlerinin Müşteri Memnuniyetine Etkisi


Thesis Type: Postgraduate

Institution Of The Thesis: Akdeniz Üniversitesi, Institute of Social Sciences, Tourism and Hotel Management, Turkey

Approval Date: 2014

Student: Ebru Kadriye Öz

Principal Consultant (For Co-Consultant Theses): TAHİR ALBAYRAK

Abstract:

Müşteri memnuniyeti konaklama süresinin uzatılmasına, misafirlerin tekrar gelmelerine ve olumlu ağızdan ağza iletişime neden olması sebebiyle otel işletmeleri açısından önemli bir konudur. Otellerde misafirlere sunulan iyi oda ve güler yüzlü personel gibi hizmetler turistlerin memnun olmaları için yeterli değildir. Bu nedenle oteller ayrıca müşterilere animasyon, spa & wellness, su sporları gibi rekreasyon hizmetleri de sunmaktadır. Ancak bu rekreasyon hizmetlerini konu alan çalışmaların sayısı sınırlıdır. Bu çalışmada amaç, otellerde sunulan rekreasyon hizmetlerinin müşteri memnuniyetine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla, Antalya ilinin Kundu bölgesinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmesi Limak Lara De Luxe & Resort konaklayan ve rekreasyon aktivitelerine katılan toplam 356 yabancı turiste yönelik bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar, otellerde sunulan rekreasyon hizmetlerinin (animasyon ve spa & wellness) müşteri memnuniyetini etkilediğini göstermiştir.