Eğitim Bilgileri
2004 - 2008
2004 - 2008Doktora
Akdeniz Üniversitesi, Sbe, İşletme, Türkiye
2001 - 2004
2001 - 2004Yüksek Lisans
Akdeniz Üniversitesi, Sbe, İşletme, Türkiye
1988 - 1992
1988 - 1992Lisans
Kara Harp Okulu Komutanlığı, Jandarma, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
İşletmelerin Çevrecilik Politikalarının Tüketici Tutum ve Davranışlarına Etkisi
Akdeniz Üniversitesi, Sbe, İşletme
2004
2004Yüksek Lisans
Niş Pazarlama: Türkiye’de Ortopedik Destek Ürünleri Pazarının İncelenmesi
Akdeniz Üniversitesi, Sbe, İşletme
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 OrtaFransızca
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Pazarlama
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği
2014 - 2020
2014 - 2020Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği
2009 - 2014
2009 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği
Yönetimsel Görevler
2013 - 2016
2013 - 2016Dekan Yardımcısı
Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2018
2018Yüksek Lisans
Backpackers in Turkey: A Motivation Based Segmentation
ALBAYRAK T.
S.Yaşar(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Hac Turizmine Katılan Turistlerin Deneyimleri: Meryem Ana Evi Örneğinde Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
ALBAYRAK T.
M.Bideci(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Engelli Bireylerin Turizme Katılma Motivasyonları ve Kısıtları
ALBAYRAK T.
E.Bağcı(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Duyguların ve Kişilik Tiplerinin Hizmet Kalite Algısı ve Müşteri Memnuniyetine Etkisi
ALBAYRAK T.
Ö.Kocabulut(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Hac Turizmine Katılan Alman ve Rus Turistlerin Motivasyonları: Myra Üzerine Bir Araştırma
ALBAYRAK T.
M.Bideci(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Alman, İngiliz ve Hollandalı Turistlerin Algıladığı Alışveriş Değeri ve memnuniyetlerine Etkisi: Antik Side Örneği
ALBAYRAK T.
N.Çömen(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Otellerde Sunulan Rekreasyon Hizmetlerinin Müşteri Memnuniyetine Etkisi
ALBAYRAK T.
E.Kadriye(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
20251. Unravelling the influence of service failure on negative customer engagement: The moderating role of service recovery
ALBAYRAK T., Kılıçarslan Ö., Fong L. H. N., CABER M., GÜVEN HAMURİŞÇİ A.
International Journal of Hospitality Management
, cilt.130, 2025 (SSCI)
2025
20252. Determinants of user behavior in 360º virtual tours: a hybrid analytical approach with PLS-SEM and fsQCA
González-Rodríguez M. R., Díaz-Fernández M., CABER M., ALBAYRAK T.
Journal of Travel and Tourism Marketing
, cilt.42, sa.5, ss.627-644, 2025 (SSCI)
2025
20253. The impacts of Metaverse on tourist behaviour and marketing implications
Kılıçarslan Ö., Yozukmaz N., ALBAYRAK T., Buhalis D.
Current Issues in Tourism
, cilt.28, sa.4, ss.622-642, 2025 (SSCI)
2024
20244. Engaging psychologically or behaviourally? A segmentation of the integrated resort customers
ALBAYRAK T., Fong L. H. N., CABER M., Cater C.
Tourism Management Perspectives
, cilt.54, 2024 (SSCI)
2024
20245. The changing role of hotel attributes in destination competitiveness throughout a crisis
ALBAYRAK T., Dursun-Cengizci A., Fong L. H. N., CABER M.
International Journal of Contemporary Hospitality Management
, cilt.36, sa.10, ss.3264-3282, 2024 (SSCI)
2024
20246. Determinants of religious tourists’ social media usage behaviour
CABER M., Drori N., ALBAYRAK T., Simonetti B.
Current Issues in Tourism
, cilt.27, sa.23, ss.4276-4292, 2024 (SSCI)
2024
20247. An investigation of the asymmetric relationships between service quality attributes and customer engagement: a three-factor theory approach
ALBAYRAK T., DAVRAS Ö., CABER M., Mikulić J.
Journal of Hospitality Marketing and Management
, cilt.33, sa.7, ss.898-916, 2024 (SSCI)
2024
20248. Building customer citizenship behaviour through mobile application quality: the mediating role of flow experience and customer engagement
CABER M., ALBAYRAK T., Karasakal S., González-Rodríguez M. R.
Current Issues in Tourism
, cilt.27, sa.18, ss.2918-2933, 2024 (SSCI)
2023
20239. The Use of Mobile Applications for Travel Booking: Impacts of Application Quality and Brand Trust
ALBAYRAK T., Rosario González-Rodríguez M., CABER M., Karasakal S.
Journal of Vacation Marketing
, cilt.29, sa.1, ss.3-21, 2023 (SSCI)
2022
202210. How to create flow experience during travel: The role of destination attributes
KARASAKAL S., ALBAYRAK T.
JOURNAL OF VACATION MARKETING
, cilt.28, sa.3, ss.303-318, 2022 (SSCI)
2021
202111. Big data use in determining competitive position: The case of theme parks in Hong Kong
ALBAYRAK T., Cengizci A. D., CABER M., Fong L. H. N.
JOURNAL OF DESTINATION MARKETING & MANAGEMENT
, cilt.22, 2021 (SSCI)
2021
202112. Social media usage behaviours of religious tourists: The cases of the Vatican, Mecca, and Jerusalem
CABER M., Drori N., ALBAYRAK T., Herstein R.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TOURISM RESEARCH
, cilt.23, ss.816-831, 2021 (SSCI)
2021
202113. Flow, satisfaction and storytelling: a causal relationship? Evidence from scuba diving in Turkey
Cater C., ALBAYRAK T., CABER M., Taylor S.
CURRENT ISSUES IN TOURISM
, cilt.24, sa.12, ss.1749-1767, 2021 (SSCI)
2021
202114. A quality measurement proposal for corporate social network sites: the case of hotel Facebook page
ALBAYRAK T., CABER M., Sigala M.
CURRENT ISSUES IN TOURISM
, cilt.24, sa.20, ss.2955-2970, 2021 (SSCI)
2020
202015. Perceived value and its impact on travel outcomes in youth tourism
CABER M., ALBAYRAK T., Crawford D.
JOURNAL OF OUTDOOR RECREATION AND TOURISM-RESEARCH PLANNING AND MANAGEMENT
, cilt.31, 2020 (SSCI)
2020
202016. Does perceived risk really matter in travel behaviour?
Cabere M., Rosario Gonzalez-Rodriguez M., ALBAYRAK T., Simonetti B.
JOURNAL OF VACATION MARKETING
, cilt.26, sa.3, ss.334-353, 2020 (SSCI)
2019
201917. Mass tourism underwater: a segmentation approach to motivations of scuba diving holiday tourists
ALBAYRAK T., CABER M., Cater C.
TOURISM GEOGRAPHIES
, 2019 (SSCI)
2019
201918. Do tourists have different motivations for online travel purchasing? A segmentation of the Russian market
ALBAYRAK T., Dursun A., Unal C.
JOURNAL OF VACATION MARKETING
, cilt.25, sa.4, ss.432-443, 2019 (SSCI)
2019
201919. The inclusion of competitor information in the three-factor theory of customer satisfaction
ALBAYRAK T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT
, cilt.31, sa.4, ss.1924-1936, 2019 (SSCI)
2018
201820. Exploring religious tourist experiences in Jerusalem: The intersection of Abrahamic religions
ALBAYRAK T., Herstein R., CABER M., Drori N., Bideci M., Berger R.
TOURISM MANAGEMENT
, cilt.69, ss.285-296, 2018 (SSCI)
2018
201821. Examining the relationship between tourist motivation and satisfaction by two competing methods
ALBAYRAK T., CABER M.
TOURISM MANAGEMENT
, cilt.69, ss.201-213, 2018 (SSCI)
2018
201822. Analysis of destination competitiveness by IPA and IPCA methods: The case of Costa Brava, Spain against Antalya, Turkey
ALBAYRAK T., CABER M., Rosario Gonzalez-Rodriguez M., AKSU A. A.
TOURISM MANAGEMENT PERSPECTIVES
, cilt.28, ss.53-61, 2018 (SSCI)
2018
201823. A motivation-based segmentation of holiday tourists participating in white water rafting
ALBAYRAK T., CABER M.
JOURNAL OF DESTINATION MARKETING & MANAGEMENT
, cilt.9, ss.64-71, 2018 (SSCI)
2018
201824. Assessing daily tour service quality: A proposal for a DAILYSERV scale
CABER M., ALBAYRAK T.
JOURNAL OF DESTINATION MARKETING & MANAGEMENT
, cilt.7, ss.18-25, 2018 (SSCI)
2018
201825. Classifying Daily Tour Service Attributes by Three-Factor Theory of Customer Satisfaction
ALBAYRAK T.
JOURNAL OF QUALITY ASSURANCE IN HOSPITALITY & TOURISM
, cilt.19, sa.1, ss.112-125, 2018 (SCI-Expanded)
2017
201726. Cross-national investigation of shopping satisfaction antecedents
ALBAYRAK T., Çömen N.
JOURNAL OF VACATION MARKETING
, cilt.23, sa.4, ss.355-364, 2017 (SSCI)
2017
201727. Assessing Recreational Activities' Service Quality in Hotels: An Examination of Animation and Spa & Wellness Services
ALBAYRAK T., CABER M., ÖZ E. K.
JOURNAL OF QUALITY ASSURANCE IN HOSPITALITY & TOURISM
, cilt.18, sa.2, ss.218-234, 2017 (SCI-Expanded)
2016
201628. Identification of hotel attributes for senior tourists by using Vavra's importance grid
ALBAYRAK T., CABER M., BIDECI M.
Journal of Hospitality and Tourism Management
, cilt.29, ss.17-23, 2016 (SSCI)
2016
201629. Push or pull? Identifying rock climbing tourists' motivations
CABER M., ALBAYRAK T.
TOURISM MANAGEMENT
, cilt.55, ss.74-84, 2016 (SSCI)
2016
201630. Destination attribute effects on rock climbing tourist satisfaction: an Asymmetric Impact-Performance Analysis
ALBAYRAK T., CABER M.
TOURISM GEOGRAPHIES
, cilt.18, sa.3, ss.280-296, 2016 (SSCI)
2016
201631. Motivations of the Russian and German tourists visiting pilgrimage site of Saint Nicholas Church
Bideci M., ALBAYRAK T.
TOURISM MANAGEMENT PERSPECTIVES
, cilt.18, ss.10-13, 2016 (SSCI)
2016
201632. Tourist shopping: The relationships among shopping attributes, shopping value, and behavioral intention
ALBAYRAK T., CABER M., Comen N.
TOURISM MANAGEMENT PERSPECTIVES
, cilt.18, ss.98-106, 2016 (SSCI)
2016
201633. The Main and Interaction Effects of Package Tour Dimensions on the Russian Tourists' Satisfaction
ALBAYRAK T., CABER M., Hutcheson G. D., Moutinho L.
JOURNAL OF QUALITY ASSURANCE IN HOSPITALITY & TOURISM
, cilt.17, sa.3, ss.274-289, 2016 (SCI-Expanded)
2015
201534. Importance Performance Competitor Analysis (IPCA): A study of hospitality companies
Albayrak T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF HOSPITALITY MANAGEMENT
, cilt.48, ss.135-142, 2015 (SSCI)
2015
201535. Prioritisation of the hotel attributes according to their influence on satisfaction: A comparison of two techniques
ALBAYRAK T., Caber M. I.
TOURISM MANAGEMENT
, cilt.46, ss.43-50, 2015 (SSCI)
2014
201436. Does the importance of hotel attributes differ for senior tourists? A comparison of three markets
CABER M., ALBAYRAK T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT
, cilt.26, sa.4, ss.610-628, 2014 (SSCI)
2013
201337. Penalty-Reward-Contrast Analysis: a review of its application in customer satisfaction research
ALBAYRAK T., CABER M.
TOTAL QUALITY MANAGEMENT & BUSINESS EXCELLENCE
, cilt.24, sa.11-12, ss.1288-1300, 2013 (SSCI)
2013
201338. The symmetric and asymmetric influences of destination attributes on overall visitor satisfaction
ALBAYRAK T., CABER M.
CURRENT ISSUES IN TOURISM
, cilt.16, sa.2, ss.149-166, 2013 (SSCI)
2013
201339. The Classification of Extranet Attributes in Terms of Their Asymmetric Influences on Overall User Satisfaction: An Introduction to Asymmetric Impact-Performance Analysis
CABER M., Albayrak T., Loiacono E. T.
JOURNAL OF TRAVEL RESEARCH
, cilt.52, sa.1, ss.106-116, 2013 (SSCI)
2012
201240. How Far does Overall Service Quality of a Destination Affect Customers' Post-Purchase Behaviours?
Moutinho L., ALBAYRAK T., CABER M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TOURISM RESEARCH
, cilt.14, sa.4, ss.307-322, 2012 (SSCI)
2012
201241. The effect of personality traits on private brand consumer tendencies A cross-cultural study of Mediterranean countries
Herstein R., Tifferet S., Abrantes J. L., Lymperopoulos C., ALBAYRAK T., CABER M.
CROSS CULTURAL MANAGEMENT-AN INTERNATIONAL JOURNAL
, cilt.19, sa.2, ss.196-214, 2012 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
20221. Hotel customer segmentation according to eco-service quality perception: the case of Russian tourists
Aksu A. A., ALBAYRAK T., CABER M.
JOURNAL OF HOSPITALITY AND TOURISM INSIGHTS
, cilt.5, sa.3, ss.501-514, 2022 (ESCI)
2021
20212. How does perceived crowding moderate tourist shopping experience and satisfaction relationship?
ALBAYRAK T., Guzel O., CABER M., Kilicarslan O., Cengizci A. D., Guven A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TOURISM CITIES
, cilt.7, sa.1, ss.46-62, 2021 (ESCI)
2020
20203. Destinasyon Pazarlama Organizasyonlarının Sosyal Medya Performansının Kıyaslanması
KILIÇARSLAN D., ALBAYRAK T.
Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi , cilt.31, sa.2, ss.149-160, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20204. Customer Loyalty Towards Travel Agency Websites: The Role of Trust and Hedonic Value
ALBAYRAK T., Karasakal S., Kocabulut Ö., Dursun A.
Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism
, cilt.21, sa.1, ss.50-77, 2020 (ESCI)
2019
20195. The effects of mood and personality type on service quality perception and customer satisfaction
Kocabulut O., ALBAYRAK T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CULTURE TOURISM AND HOSPITALITY RESEARCH
, cilt.13, sa.1, ss.98-112, 2019 (ESCI)
2018
20186. An investigation of the domestic and foreign tourists' museum visit experiences
BIDECI M., ALBAYRAK T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CULTURE TOURISM AND HOSPITALITY RESEARCH
, cilt.12, sa.3, ss.366-377, 2018 (ESCI)
2017
20177. Analysis of congress destinations' competitiveness using importance performance competitor analysis
CABER M., ALBAYRAK T., ISMAYILLI T.
JOURNAL OF CONVENTION & EVENT TOURISM
, cilt.18, sa.2, ss.100-117, 2017 (ESCI)
2016
20168. Motivation-based Segmentation of Cruise Tourists: A Case Study on International Cruise Tourists Visiting Kuşadası, Turkey
CABER M., ALBAYRAK T., Ünal C.
Tourism in Marine Environments , cilt.11, sa.2-3, ss.101-108, 2016 (Scopus)
2016
20169. Key destination attributes of behavioural intention: An application of neural networks
Santos Silva M. M., ALBAYRAK T., CABER M., Moutinho L.
EUROPEAN JOURNAL OF TOURISM RESEARCH
, cilt.14, ss.16-28, 2016 (ESCI)
2015
201510. Ürün Özelliklerinin Performansı ile Müşteri Memnuniyeti Arasındaki Doğrusal ve Doğrusal Olmayan İlişkinin Karşılaştırılması
ALBAYRAK T.
Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi , cilt.26, sa.1, ss.17-28, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201511. IMPACT OF GROUP PACKAGE TOUR DIMENSIONS ON CUSTOMER SATISFACTION (AN ANNS APPLICATION)
Moutinho L., CABER M., Santos Silva M. M., ALBAYRAK T.
TOURISM ANALYSIS
, cilt.20, sa.6, ss.619-629, 2015 (ESCI)
2014
201412. Yaşlı Turistlerin Otel İşletmelerinde Önem Verdiği Ürün ve Hizmetler: Alman, İngiliz ve Hollandalı Turistlere Yönelik Bir Karşılaştırma
ALBAYRAK T., CABER M., BİDECİ M.
Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi
, cilt.25, sa.1, ss.62-75, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201413. Symmetric and asymmetric influences of service attributes: The case of fitness clubs
ALBAYRAK T., CABER M.
Managing Leisure
, cilt.19, sa.5, ss.307-320, 2014 (Scopus)
2013
201314. Framing and involvement effects on consumers’ brand choice
Gamliel E., Herstein R., Abrantes J. L., ALBAYRAK T., CABER M.
EuroMed Journal of Business
, cilt.8, sa.2, ss.117-133, 2013 (Scopus)
2013
201315. The effect of environmental concern and scepticism on green purchase behaviour
ALBAYRAK T., AKSOY Ş., CABER M.
Marketing Intelligence and Planning
, cilt.31, sa.1, ss.27-39, 2013 (Scopus)
2012
201216. A model for exploiting e-CRM in B-TO-B e-COMMERCE
CABER M., AKSU A. A., ALBAYRAK T.
Tourismos
, cilt.7, sa.2, ss.122-143, 2012 (Scopus)
2012
201217. Classification of the destination attributes in the content of competitiveness (by revised importance-performance analysis)
CABER M., ALBAYRAK T., Matzler K.
Journal of Vacation Marketing
, cilt.18, sa.1, ss.43-56, 2012 (Scopus)
2011
201118. The Influence of Skepticism on Green Purchase Behavior
ALBAYRAK T., CABER M., Moutinho L., Herstein R.
International Journal of Business and Social Science , cilt.2, sa.13, ss.189-197, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201119. Önem-Performans Analizi: Destinasyon Yönetimine Dair Bir Örnek
ALBAYRAK T., CABER M.
Ege Akademik Bakış , cilt.11, sa.4, ss.627-638, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201120. Guest editorial
ALBAYRAK T., CABER M.
Journal of Modelling in Management
, cilt.6, sa.3, 2011 (Scopus)
2010
201021. Relationships of the Tangible and Intangible Elements of Tourism Products with Overall Customer Satisfaction
ALBAYRAK T., CABER M., AKSOY Ş.
International Journal of Trade, Economics, and Finance , cilt.1, sa.2, ss.140-143, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201022. Clustering Consumers According to theirEnvironmental Concerns and Scepticisms
ALBAYRAK T., CABER M., AKSOY Ş.
International Journal of Trade, Economics, and Finance , cilt.1, sa.1, ss.84-88, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200923. Measurement of the destination evaluation supporting factors and their effects on behavioral intention of visitors: Antalya region of Turkey
Akin Aksu A., CABER M., ALBAYRAK T.
Tourism Analysis
, cilt.14, sa.1, ss.115-125, 2009 (Scopus)
2008
200824. Tüketici Davranışında Temel Yaklaşımlar
ALBAYRAK T., AKSOY Ş.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, ss.1-19, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200725. Leisure constraints and the pursuit of adventure activities in Turkey
ALBAYRAK T., CABER M., Crawford D.
Anatolia
, cilt.18, sa.2, ss.243-254, 2007 (Scopus)
2006
200626. Niş Pazarlama Prensipleri ve Ortopedik Destek Ürünleri Pazarı Örneği
ALBAYRAK T.
Akdeniz İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.1, ss.219-235, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Turistlerin Kalabalık Algısının Alışveriş Davranışlarına Etkisi
ALBAYRAK T., GÜZEL F. Ö., CABER M., Kocabulut Ö., DURSUN CENGİZCİ A., GÜVEN A.
20. Ulusal Turizm Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 16 - 19 Ekim 2019, ss.277-285, (Tam Metin Bildiri)
2016
20162. The Effect of Mood on Tourists’ Service Quality Perceptions
KOCABULUT Ö., ALBAYRAK T.
International Conference on Evolving Trends in Social Sciences and Business Studies (ETSBS), Bandung, Endonezya, 25 - 26 Ekim 2016, ss.16-21, (Tam Metin Bildiri)
2015
20153. THE RELATIONSHIPS AMONGST SERVICE QUALITY, CUSTOMER SATISFACTION AND RECOMMENDATION INTENTION IN THE CONTEXT OF DAILY TOURS
ALBAYRAK T.
International Academic Conference on Management, Economics and Marketing in Budapest 2015, Budapeşte, Macaristan, 10 - 11 Temmuz 2015, ss.93-99, (Tam Metin Bildiri)
2015
20154. Animasyon ve Spa&Wellness Memnuniyetlerinin Müşteri Memnuniyetine Etkisi
ÖZ E. K., ALBAYRAK T.
1. Ulusal Turizm ve Mikrobiyal Gıda Güvenliği Kongresi, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2015, ss.17, (Tam Metin Bildiri)
2014
20145. Analysing the Importance of Hotel Attributes for Senior German Tourists
ALBAYRAK T.
International Journal of Arts and Sciences' (IJAS) International Conference for Academic Disciplines, Freiburg, Almanya, 2 - 05 Aralık 2014, ss.40, (Özet Bildiri)
2013
20136. Daily Tours Service Quality Assessment by Importance Performance Analysis: The Case of Myra, Antalya
ALBAYRAK T.
7. International Academic Conference, Prag, Çek Cumhuriyeti, 1 - 04 Eylül 2013, ss.33, (Özet Bildiri)
2012
20127. Distinguishing Prior Service Attributes for Customer Satisfaction by Dual Importance Mapping
CABER M., ALBAYRAK T., Ülger N.
LCBR European Marketing Conference,, Münih, Almanya, 13 - 16 Temmuz 2012, ss.34-37, (Tam Metin Bildiri)
2011
20118. Comparision of Tourist Perceptions About the Environmental Attributes in a Mass Tourism Destination,
CABER M., ERDOĞAN A., ALBAYRAK T.
6rd International Symposium on Ecology and Environmental Problems, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Kasım 2011, ss.199, (Özet Bildiri)
2011
20119. The Effects of Service Attributes on Customer Outcomes in All-Inclusive Package Tours
AKINCI S., ATILGAN İNAN E., AKSOY Ş., ALBAYRAK T., CABER M.
International Conference on Business and Information, Bangkok, Tayland, 6 - 09 Temmuz 2011, ss.30-34, (Tam Metin Bildiri)
2011
201110. Which Destination Features Should Destination Managements Allocate Their Scarce Resources On?
ALBAYRAK T.
International Conference on Business and Information, Bangkok, Tayland, 10 - 13 Mart 2011, ss.50-55, (Tam Metin Bildiri)
2010
201011. What Lies Behind the Consumers’ Shopping Motivations?
CABER M., ALBAYRAK T.
LCBR European Marketing Conference, Munich, Almanya, 10 - 12 Ekim 2010, ss.34-37, (Tam Metin Bildiri)
2010
201012. Tangible and Intangible Elements of Tourism Products and their Relationships with Overall Customer Satisfaction: A Comparison of Six Countries
CABER M., Albayrak T., Aksoy S.
2010 International Conference on Business, Economics and Tourism Management, Singapore, Singapur, 26 - 28 Şubat 2010, ss.55-59, (Tam Metin Bildiri)
2010
201013. Diverse Roles of Environmental Concern and Scepticism on Environmentally Sensitive Consumer Behavior
ALBAYRAK T., Caber M., Aksoy S.
2010 International Conference on Business, Economics and Tourism Management, Singapore, Singapur, 26 - 28 Şubat 2010, ss.50-54, (Tam Metin Bildiri)
2009
200914. Sustainability Concerns Versus Economical Benefits of Tourism in Mass Tourism Destinations: Case of Antalya, Turkey
ALBAYRAK T., CABER M.
IFHP International Conference Tourism Current and Future Challenges for Urban Development, Mikulov, Çek Cumhuriyeti, 10 - 12 Ekim 2009, ss.45-47, (Tam Metin Bildiri)
2009
200915. Tour Operators’ Extranet Quality and its Influence on Travel Agencies Sales Staff Satisfaction in the Context Of B-To-B E-Crm
CABER M., ALBAYRAK T.
3rd Advances in Tourism Marketing Conference, Bournemouth, Birleşik Krallık, 10 - 12 Temmuz 2009, ss.25-28, (Tam Metin Bildiri)
2008
200816. Tourists’ Satisfaction and Its Interaction With Loyalty Towards To A Destination
ALBAYRAK T., CABER M.
Building Bridges in a Global Economy, Salamanca, İspanya, 9 - 11 Ağustos 2008, ss.15-17, (Tam Metin Bildiri)
2008
200817. The Share Of Online Purchases In Tourism Industry: A Comparision Of European Travellers To Turkey
CABER M., ALBAYRAK T.
Tourism In The New Eastern Europe Global Challenges - Regıonal Answers, Warsaw, Polonya, 10 - 13 Temmuz 2008, ss.20-25, (Tam Metin Bildiri)
2007
200718. An Investigation of the Determinants of Customer Behavioral Intentions in Hospitality Sector
CABER M., ALBAYRAK T.
Strategic Developments in Services Marketing, Chios, Yunanistan, 11 - 13 Temmuz 2007, ss.15, (Tam Metin Bildiri)
2007
200719. Clustering Customers by Satisfaction: A Case Study in Antalya, Turkey
ALBAYRAK T., CABER M.
International Conference Advances in Tourism Economics, Sto. Andre, Coimbra, Portekiz, 5 - 07 Haziran 2007, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)
2006
200620. Testing The Hierarchical Leisure Constraints Model in Nature-Based Tourism in Turkey
CABER M., ALBAYRAK T.
Perspectives of Rural Tourism in The New Europe, Kosice, Slovakya, 29 - 30 Haziran 2006, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)
2006
200621. Rekabet Stratejisi, Stratejik Yönelim ve Performans İlişkisinin Bir KOBİ Grubu Bağlamında İncelenmesi
ÖZDEMİR A. E., BAŞER G. G., ÇİZEL R., ALBAYRAK T.
14. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Erzurum, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2006, ss.737-741, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2014
20141. Sebep-Sonuç Zinciri Teorisi
ALBAYRAK T.
Pazarlama Teorileri, Yağcı M.İ., Çabuk S., Editör, Mediacat, İstanbul, ss.457-475, 2014
2010
20102. Markalaşma Yolunda Side- Manavgat Müşteri Analizi
ERDOĞAN A., ALBAYRAK T., CABER M.
Koçlar Gazetecilik Ve Matbaacılık, Antalya, 2010
2009
20093. Markalaşma Yolunda Side- Manavgat Müşteri Analizi
ERDOĞAN A., ALBAYRAK T., CABER M.
Koçlar Gazetecilik Ve Matbaacılık, Antalya, 2009
2008
20084. Markalaşma Yolunda Side- Manavgat Müşteri Analizi
ERDOĞAN A., ALBAYRAK T., CABER M.
Koçlar Gazetecilik Ve Matbaacılık, Antalya, 2008
2007
20075. Markalaşma Yolunda Side- Manavgat Müşteri Analizi
ERDOĞAN A., ALBAYRAK T., CABER M.
Koçlar Gazetecilik Ve Matbaacılık, Antalya, 2007
Desteklenen Projeler
2020 - 2022
2020 - 2022TURİST DENEYİMİ, MEMNUNİYET, MEKÂN BAĞLILIĞI VE HİKÂYE ANLATIM NİYETİ ARASINDAKİ İLİŞKİDE MOBİL ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMASININ ETKİSİ: YARI DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ALBAYRAK T. (Yürütücü), KILIÇARSLAN Ö.
2018 - 2019
2018 - 2019
Sharing Knowledge in Sustainable Marine Tourism Development: The Case of Scuba Diving
Diğer Uluslararası Fon Programları
Albayrak T. (Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019Turist Alışverişinde Deneyim, Duygu ve Memnuniyet Arasındaki İlişkide Algılanan Kalabalığın Etkisi
TÜBİTAK Projesi
ALBAYRAK T. (Yürütücü), GÜVEN HAMURİŞÇİ A.
2015 - 2016
2015 - 2016Motivasyon ile Müşteri Memnuniyeti Arasındaki İlişkinin Tespiti Rafting Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
CABER M. (Yürütücü), ALBAYRAK T., ÖZTÜRK A., DERMAN E., KOCABULUT Ö., KILIÇ A., et al.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorInternational Journal of Contemporary Hospitality Management
Editörler Kurulu Üyesi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorTourism Management Parspectives
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorJournal of Destination Marketing & Management
Editörler Kurulu Üyesi
2014 - 2016
2014 - 2016Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR)
Baş Editör
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2014
Aralık 2014Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2014
Eylül 2014International Journal of Tourism Research
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2014
Ağustos 2014International Journal of Hospitality Management
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2014
Mayıs 2014Tourism Management
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2014
Mayıs 2014Current Issue in Tourism
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2013
Mayıs 2013Current Issue in Tourism
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2013
Nisan 2013Current Issue in Tourism
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2013
Nisan 2013Tourism Management
SCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2013
Mart 2013International Journal of Hospitality Management
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2012
Ağustos 2012International Journal of Tourism Research
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2012
Ocak 2012Current Issue in Tourism
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2012
Ocak 2012