Biyografi
İlkokul, ortaokul ve lise öğrenimini Erzurum’da tamamlayan Yeşilyurt, Türk eğitim sisteminin öğretmen ihtiyacını karşılamak amacını taşıyan fakültelerden birisi olan Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi'nden 2004 yılında mezun oldu. Aynı yıl Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı'nda başladığı yüksek lisans öğrenimini 2006 yılında; aynı yıl Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı'nda başladığı doktora öğrenimini 2010 yılında tamamladı. 2014 yılında Eğitim Programları ve Öğretim alanında doçent unvanı aldı. Birçok ulusal ve uluslararası yayınevi ve dergide yazarlık, editörlük ve hakemlik yapmış ve yapmakta olan Yeşilyurt'un şimdiye kadar yayımlanmış 8 tanesi SSCI (6'sı Q1) kategorisinde yer alan 50’si uluslararası ve 27’si ulusal olmak üzere 77 makalesi; 44’ü uluslararası ve 13'ü ulusal olmak üzere 57 bildirisi; 4 uluslararası bilimsel kitap editörlüğü; 1 uluslararası bilimsel sempozyum kitap editörlüğü; 1 ulusal kitap yayın kurulu üyeliği; 12 kitap bölümü; uluslararası birçok kongrede bilim ve düzenleme kurulu üyeliği, düzenleme kurulu ve kongre başkanlığı bulunmaktadır. Çalışmalarına Google Akademik verilerine göre h-endeksi 30 ve i10-endeksi 55 olmak üzere 3.000'den fazla, Web of Science verilerine göre 280'den fazla atıf yapılmıştır. Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirme; öğretim ve öğrenme kuram, model, strateji, ilke, yöntem ve teknikleri; eğitimde bilgisayar ve araç-gereç kullanımı ile değerler eğitimi üzerine çalışmalar yapan Yeşilyurt 2019 yılı itibariyle Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalında Doç. Dr. unvanıyla öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2006 - 2010
2006 - 2010Doktora
Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim, Türkiye
2004 - 2006
2004 - 2006Yüksek Lisans
Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Eğitim Programları ve Öğretim), Türkiye
2000 - 2004
2000 - 2004Lisans
Fırat Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Öğretmenlik uygulaması öğretim programının standart temelli ve ihtiyaca cevap verici modeller ışığında değerlendirilmesi
Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim
2006
2006Yüksek Lisans
Öğretmenlerin öğretim araç ve gereçlerini kullanma durumlarını etkileyen faktörler
Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Unvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2016 - 2019
2016 - 2019Doç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2014 - 2015
2014 - 2015Doç. Dr.
Mevlana Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2010 - 2014
2010 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Mevlana Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2007 - 2010
2007 - 2010Araştırma Görevlisi
Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Verdiği Dersler
Doktora
Öğrenme-Öğretme Stratejileri
Nicel Araştırma Uygulamaları
Taksonomik Program Uygulamaları
Karşılaştırmalı Program Geliştirme Çalışmaları
Eğitim İstatiği
Öğretimde Planlama ve Değerlendirme
Yüksek Lisans
Alternatif Eğitim Yaklaşımları
Program Değerlendirmeye Giriş
Kaynak Tarama ve Rapor Yazma
Eğitimde Program Değerlendirme
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Nicel Araştırma Yöntemleri
Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri
Eğitimde Program Geliştirme
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İlköğretimde Program Geliştirme ve Değerlendirme
Lisans
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitim Felsefesi
Eğitim Psikolojisi
Eğitime Giriş
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitime Giriş
Eğitime Giriş
Öğretmenlik Uygulaması-II
Eğitimde Program Geliştirme
Eğitim Felsefesi
Öğretmenlik Uygulaması-I
Eğitimde Program Dışı Etkinlikler
Rehberlikte Program Geliştirme
Bilim ve Araştırma Etiği
Öğretmenlik Uygulaması
Program Geliştirme
Bilim Tarihi ve Felsefesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitimde Program Geliştirme
Ölçme ve Değerlendirme
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretmenlik Uygulaması
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretmenlik Uygulaması
Özel Öğretim Yöntemleri
Eğitimde Program Geliştirme
Program Geliştirme
Ölçme ve Değerlendirme
Eğitim Psikolojisi
Program Geliştirme ve Öğretim
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tas
Eğitim Bilimine Giriş
Eğitim Felsefesi
Kaynak Tarama ve Rapor Yazma
Eğitim Bilimine Giriş
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Ölçme ve Değerlendirme
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tas
Rehberlik
Eğitimde Program Geliştirme
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Öğretmenlerin Program Okuryazarlığı Yeterliklerinin Yordayıcısı Olarak Yansıtıcı Düşünme ile Öğretim Yöntemlerini Kullanma Becerileri
Yeşilyurt E. (Danışman)
H.GÜNGÖR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Öğretmenlerin Program Okuryazarlığı Yeterliklerinin Yordayıcısı Olarak Yaratıcı Düşünme ile 21. Yüzyıl Öğreten Becerileri
Yeşilyurt E. (Danışman)
N.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Program Değerlendirmede Kullanılan Klasik ve Güncel Ölçütler
Yeşilyurt E. (Danışman)
M.OKUR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Milli Eğitim Bakanlığı 2019-2023 Stratejik Planının Öğretim Programlarına Etkisinin İncelenmesi
Yeşilyurt E. (Danışman)
F.ÇİMEN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaokul Türkçe Öğretim Programının ve Ders Kitaplarının Düşünme ve İletişim Becerileri Açısından İncelenmesi
Yeşilyurt E. (Danışman)
B.ALİ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Akademik Başarısının Yordayıcısı Olarak Öğrenme İhtiyacı, Fen Öğrenimine Yönelimleri ve Genel Öğretim İlkelerinin Kullanılma Durumu
Yeşilyurt E. (Danışman)
B.KIZILASLAN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Akademik Başarısının Yordayıcısı Olarak Öğrenme İhtiyacı, Stratejileri ve Genel Öğretim İlkelerinin Kullanılma Durumu
Yeşilyurt E. (Danışman)
Ü.OKUDAN(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
20241. Learning needs, general teaching principles, and learning strategies as predictors of mathematics academic achievement
Okudan Ü., Yeşilyurt E.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER , cilt.33, sa.1, ss.143-156, 2024 (SSCI)
2023
20232. Web pedagogical content knowledge, attitude towards web‑based instruction, usage of information searching‑commitment strategies in web environment as predictors of lifelong learning tendency
Vezne R., Yeşilyurt E.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES , cilt.28, sa.5, ss.4965-4992, 2023 (SSCI)
2023
20233. Digital literacy, technological literacy, and internet literacy as predictors of attitude toward applying computer-supported education
Yeşilyurt E., Vezne R.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.28, sa.8, ss.9885-9911, 2023 (SSCI)
2022
20224. Reflective Thinking Skills of Academic Administrators in Higher Education
KASALAK G., DAĞYAR M., Özcan M., YEŞİLYURT E.
Frontiers in Psychology
, cilt.13, 2022 (SSCI)
2016
20165. Teacher self-efficacy, academic self-efficacy, and computer self-efficacy as predictors of attitude toward applying computer-supported education
Yesilyurt E., ULAŞ A. H., Akan D.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
, cilt.64, ss.591-601, 2016 (SSCI)
2014
20146. From the Perspective of Loneliness and Cognitive Absorption Internet Addiction as Predictor and Predicted
Celık V., Yesilyurt E., Korkmaz O., Usta E.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.10, sa.6, ss.581-594, 2014 (SSCI)
2014
20147. Academic Locus of Control, Tendencies towards Academic Dishonesty and Test Anxiety Levels as the Predictors of Academic Self-efficacy
Yesilyurt E.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.5, ss.1945-1956, 2014 (SSCI)
2013
20138. Attitudes to technology, perceived computer self-efficacy and computer anxiety as predictors of computer supported education
CELIK V., Yesilyurt E.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.60, sa.1, ss.148-158, 2013 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
20241. Kriz Durumlarında Eğitim Programının Rolü ve İşlevi Üzerine Teorik Bir Çözümleme
YEŞİLYURT E., KESKİN M. Y., OKUR M.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.22, sa.2, ss.1406-1437, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Genel bakışla endüstriyel, dijital ve toplumsal dönüşümün eğitime yansıması
Yeşilyurt E., Günal Şahan S.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.721-752, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20223. Öğrencilerinin matematik dersi öğrenme ihtiyacı ile stratejilerinin belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin değerlendirilmesi
Okudan Ü., Yeşilyurt E.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.21, sa.82, ss.511-527, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20214. Öğrencilerinin fen bilimleri öğrenme ihtiyacı ile fen öğrenimine yönelimlerinin belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin değerlendirilmesi
Kızılaslan B., Yeşilyurt E.
International Journal of Turkish Academic Studies - TURAS , cilt.2, sa.3, ss.13-37, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20215. Genel öğretim ilkelerini kullanma ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması
Yeşilyurt E., Okudan Ü., Kızılaslan B.
E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.12, sa.5, ss.177-194, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Mikro öğretim yöntemi ve örnek ölçme değerlendirme formunun geliştirilmesi
Yeşilyurt E.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi-İTOBİAD , cilt.10, sa.4, ss.3156-3172, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Yansıtıcı düşünme: Tüm boyut ve ögelerine kavramsal bir bakış
Yeşilyurt E.
Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.236-256, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi akademik başarısının değerlendirilmesi: TIMSS soruları örneği
Okudan Ü., Yeşilyurt E.
Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.10, ss.139-153, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarısının değerlendirilmesi: TIMSS soruları örneği
Kızılaslan B., Yeşilyurt E.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.10, sa.4, ss.19-32, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Öğrenme stratejileri
Yeşilyurt E.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.18, sa.Eğitim Bilimleri Özel Sayısı, ss.5116-5139, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202111. Eleştirel düşünme ve öğretimi: Tüm boyut ve ögelerine kavramsal bir bakış
Yeşilyurt E.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.14, sa.77, ss.815-828, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Öğretmenin pusulası: Genel öğretim ilkeleri
YEŞİLYURT E.
EKEV Akademi Dergisi
, cilt.24, sa.83, ss.263-288, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202013. Democratic tendency, the fear of positive and negative evaluation as the predictor of attitude towards multicultural education
YEŞİLYURT E.
International Social Sciences Studies Journal
, cilt.6, sa.66, ss.3070-3083, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202014. Öğretim stili modelleri: Teorik temelleri bağlamında kapsayıcı bir derleme çalışması
YEŞİLYURT E., Okudan Ü., Kızılaslan B.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.13, sa.72, ss.722-745, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202015. Tam öğrenme yaklaşımı
YEŞİLYURT E.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi-İTOBİAD
, cilt.9, sa.2, ss.1548-1580, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202016. Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme: Tüm boyut ve paydaşlarıyla kapsayıcı bir derleme çalışması
YEŞİLYURT E.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.15, sa.25, ss.3374-3915, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201917. Öğrenme stili modelleri: Teorik temelleri bağlamında kapsayıcı bir derleme çalışması
YEŞİLYURT E.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.14, sa.20, ss.2169-2226, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201918. Öğretim durumları modeli: Kuramsal temelleri bağlamında kapsamlı bir derleme çalışması
YEŞİLYURT E.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.14, sa.5, ss.2767-2785, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201919. Eklemeli bir bakışla öğretim yöntem ve teknik seçimini etkileyen faktörler
YEŞİLYURT E.
Turan-Sam Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi
, cilt.11, sa.43, ss.57-64, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201920. İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi: Tüm teknikleri kapsayıcı bir derleme çalışması
YEŞİLYURT E.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.14, sa.4, ss.1941-1970, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201921. Kuramsal temelleri açısından öğretim stratejilerinin temel özellikleri: Bir derleme çalışması
YEŞİLYURT E.
Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.3, sa.5, ss.57-78, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201922. Eğitim fakültesi lisans programları ders öğrenme çıktılarının kazanımını etkileyen değişkenlerin etkisi ve nedenleri
YEŞİLYURT E.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.12, sa.63, ss.904-925, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201923. Değerler eğitimine uygunluğu açısından öğretim yöntem ve tekniklerinin incelenmesi: Bir derleme çalışması
YEŞİLYURT E.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, cilt.23, sa.77, ss.121-146, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201924. Güncellenen öğretim programları bağlamında okul yöneticilerinin program liderliğinin değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.12, sa.62, ss.1119-1142, 2019 (Hakemli Dergi)
2016
201625. Toplumsal sorunların çözümüne katkısı ve karşılaşılan engeller açısından duyuşsal alanın değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E.
Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.237-308, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
201426. Ortaokul öğrencilerinin algılarına göre okulların sahip olduğu yaşam kalitesi düzeyi
YEŞİLYURT E.
AKADEMİK ARAŞTIRMALAR DERGİSİ
, cilt.16, sa.62, ss.95-124, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201427. Teacher’s competency and self-efficacy beliefs as the predictor of attitude towards teaching profession
YEŞİLYURT E.
Mevlana International Journal of Moral and Values Education
, cilt.1, sa.2, ss.1-20, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201428. Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E.
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.10, sa.60, ss.999-1021, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201429. Ortaokul öğrencilerinin algılarına göre öğretmenlerin etik değerlere uyma düzeylerinin değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E., Kılıç M. E.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, cilt.18, sa.60, ss.471-486, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201430. Values education on the basis of education administrator, teacher and curricula
YEŞİLYURT E., Çelik V.
Mevlana International Journal of Moral and Values Education
, cilt.1, sa.1, ss.1-19, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201331. Öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algıları
YEŞİLYURT E.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.12, sa.45, ss.88-104, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201332. Kalkınmada eğitimin rolü: Sayısal veriler ışığında KOP bölgesi eğitim göstergeleri
Çelik V., YEŞİLYURT E.
KOP Bölgesel Kalkınma Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.141-152, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201333. Metacognitive awareness and achievement focused motivation as the predictor of the study process
YEŞİLYURT E.
International Journal of Social Sciences and Education
, cilt.3, sa.4, ss.1013-1026, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201334. İlköğretim okulu öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançları
YEŞİLYURT E.
The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS)
, cilt.6, sa.1, ss.1587-1609, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201335. Program geliştirme dersinin öğretmen adaylarının program geliştirmeye ilişkin bilişsel farkındalık düzeyine etkisi
YEŞİLYURT E.
KURAMSAL EĞİTİMBİLİM DERGİSİ
, cilt.6, sa.3, ss.316-342, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201336. Öğretmenlik uygulaması öğretim programının standart temelli değerlendirme modeli ışığında değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E., Semerci Ç.
International Online Journal of Educational Sciences (IOJES)
, cilt.5, sa.1, ss.188-210, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201337. Öğretmenlerin öğrenme stratejilerine ilişkin algıladıkları farkındalık düzeyi
YEŞİLYURT E.
TÜRKİYE SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ
, cilt.17, sa.1, ss.113-135, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201338. Öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma amaçları ve karşılaştıkları sorunlar
YEŞİLYURT E.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
, cilt.17, sa.1, ss.163-188, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201339. Academic self-efficacy perceptions of teacher candidates
YEŞİLYURT E.
Mevlana International Journal of Education
, cilt.3, sa.1, ss.93-103, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201340. An analysis of teacher candidates’ usage level of metacognitive learning strategies: Sample of a university in Turkey
YEŞİLYURT E.
Educational Research and Reviews
, cilt.8, sa.6, ss.218-225, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201341. Yapılandırmacı öğrenme kuramına ilişkin bilişsel farkındalık ölçeği geliştirme çalışması: Bir ölçek revizyonu
YEŞİLYURT E.
e-Journal of New World Sciences Academy (NWSA) Education Sciences
, cilt.8, sa.2, ss.285-307, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201342. Öğretmen adaylarının öğrenim gördüğü ortamların yapılandırmacı öğrenme açısından değerlendirilmesi (Bir eğitim fakültesi örneği)
YEŞİLYURT E.
Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.33, sa.1, ss.1-29, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201343. Bir eğitim programının nasıl olması gerektiğine ilişkin öğretmen adayı inançları
YEŞİLYURT E.
e-Journal of New World Sciences Academy (NWSA) Education Sciences
, cilt.8, sa.1, ss.133-145, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201244. Öğretmen adaylarında yaratıcı düşünmenin yordayıcısı olarak değişime açıklık ve hayal gücü
Çankaya İ., YEŞİLYURT E., Yörük S., Şanlı Ö.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.46-62, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201245. Yapılandırmacı öğrenme konusunda öğretmen adaylarının yeterliği ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
YEŞİLYURT E.
ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.3, sa.7, ss.29-45, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201246. Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme alanına ilişkin genel yeterlik algıları
YEŞİLYURT E.
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
, cilt.9, sa.17, ss.377-395, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201247. Değerleri kazandırmasındaki etkililik açısından resmî ve örtük program ile okul dışı etmenlerin öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
Yeşilyurt E., Kurt İ.
TURKISH STUDIES
, cilt.7, sa.4, ss.3253-3272, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201248. Öğretmenlik uygulaması öğretim programına yönelik paydaşların görevlerini yerine getirme düzeylerinin değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E., Semerci Ç.
The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS)
, cilt.5, sa.8, ss.1345-1357, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201249. Öğretmen adaylarının bilişsel alanla ilgili sınama durumu soruları yazma yeterliklerinin değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E.
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.519-530, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201250. Fen ve teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler
Yeşilyurt E.
TURKISH STUDIES
, cilt.7, sa.2, ss.1183-1205, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201251. Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması öğretim programı bağlamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
YEŞİLYURT E., Semerci Ç.
Journal of Human Sciences
, cilt.9, sa.2, ss.475-499, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201252. Teachers’ application levels of common teaching principles and the problems they encounter
YEŞİLYURT E.
International Journal of Social Sciences and Education
, cilt.2, sa.2, ss.207-223, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201153. Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin algıladıkları bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E., Yaraş Z.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.4, ss.95-118, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201154. Yapılandırmacı öğrenme temelli bir öğretim programının oluşturulmasına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi
Yeşilyurt E.
TURKISH STUDIES
, cilt.6, sa.4, ss.865-885, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201155. Uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması sürecinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
YEŞİLYURT E., Semerci Ç.
Akademik Bakış Dergisi
, cilt.27, ss.1-23, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201156. Öğretmenlerin adaylık sürecinde karşılaştıkları problemler
YEŞİLYURT E., Karakuş M.
International Online Journal of Educational Sciences (IOJES)
, cilt.3, sa.", ss.261-293, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201157. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine yönelik yeterlik algıları
YEŞİLYURT E.
TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
, cilt.9, sa.1, ss.71-100, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201058. Öğretmen adaylarının hedefler taksonomisi hakkındaki bilgi düzeyleri
YEŞİLYURT E., Eser Y.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
, cilt.12, sa.22, ss.77-90, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201059. Öğretmen adayları niteliklerinin işbirliğine dayalı öğrenme yöntemine uygunluğunun değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E.
DÜ Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, ss.25-37, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200960. Öğretmenlerin sahip oldukları niteliklere yönelik algıları (Elazığ ili örneği)
YEŞİLYURT E.
Milli Eğitim Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.38, sa.183, ss.169-189, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200961. Okul kültürünün öğretim başarısına olan etkisine yönelik öğretmen görüşleri (Elazığ ili örneği)
YEŞİLYURT E.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.195-214, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200962. İşbirliğine dayalı öğrenmenin öğrenci davranışları üzerindeki etkisine ilişkin öğrenci görüşleri
YEŞİLYURT E.
FIRAT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.19, sa.2, ss.161-178, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200863. Öğretmenlerin öğretim araçlarını kullanım düzeyleri
Kazu H., YEŞİLYURT E.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM DERGİSİ
, cilt.33, sa.353, ss.25-33, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200864. Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları
Kazu H., YEŞİLYURT E.
FIRAT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.18, sa.2, ss.175-188, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200865. Sınıf yönetimi açısından öğretmen niteliklerinin belirlenmesi
YEŞİLYURT E., Çankaya İ.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.7, sa.23, ss.274-295, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200866. Eğitim programlarının hedeflerine ulaşılması bağlamında sınıf yönetimi dersinin öğretmen adaylarına olan kazanımları
YEŞİLYURT E.
KURAMSAL EĞİTİMBİLİM DERGİSİ
, cilt.1, sa.2, ss.23-42, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200767. Toplantı yönetimi
YEŞİLYURT E., Çankaya İ.
Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.188-193, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200768. Akademik ve yönetimsel liderlik
YEŞİLYURT E.
Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.3, ss.76-80, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200769. Yeni ilköğretim programları temel niteliklerinin öğretim yöntem ve tekniklerine göre değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E.
Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi
, cilt.5, sa.3, ss.164-167, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200770. Öğretim araç-gereçleri kullanımına etki eden faktörler
YEŞİLYURT E.
e-Journal of New World Sciences Academy (NWSA) Social Sciences
, cilt.2, sa.4, ss.300-312, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Eğitimde Program Geliştirmenin Tarihsel Temelleri
Yeşilyurt E.
6. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Kongresi, Burdur, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2022, ss.1381-1388, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Yeşilyurt E.
4. Uluslararası Bakü Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Baku, Azerbaycan, 30 Kasım - 01 Aralık 2022, ss.191-201, (Tam Metin Bildiri)
2022
20223. Güncel Bir Öğretim ve Dönüt Tekniği: Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
Yeşilyurt E.
3. Uluslararası Kapadokya Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 11 - 12 Aralık 2022, ss.386-391, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. Güncel Bir Öğretim ve Dönüt Tekniği: Yapılandırılmış Grid
Yeşilyurt E.
3. Uluslararası Kapadokya Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 11 - 12 Aralık 2022, ss.392-399, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. Güncel Bir Öğretim Tekniği: İstasyon
Yeşilyurt E.
4. Uluslararası Bakü Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Baku, Azerbaycan, 30 Kasım - 01 Aralık 2022, ss.202-211, (Tam Metin Bildiri)
2022
20226. Eğitimde Program Geliştirmenin Psikolojik Temelleri
Yeşilyurt E.
6. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Kongresi, Burdur, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2022, ss.1389-1396, (Tam Metin Bildiri)
2022
20227. Eğitimde Program Geliştirmenin Sosyal, Ekonomik ve Bireysel Temelleri
Yeşilyurt E.
4. Uluslararası Bakü Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Baku, Azerbaycan, 30 Kasım - 01 Aralık 2022, ss.182-190, (Tam Metin Bildiri)
2021
20218. Gösterip yaptırma yöntemi: Bir literatür tarama çalışması
Yeşilyurt E.
4. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2021, ss.190-196, (Tam Metin Bildiri)
2021
20219. Örnek olay yöntemi: Bir literatür tarama çalışması
Yeşilyurt E.
4. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2021, ss.184-189, (Tam Metin Bildiri)
2021
202110. Gezi-gözlem yöntemi: Bir literatür tarama çalışması
Yeşilyurt E.
HODJA AKHMET YASSAWI 5th International Conference on Scientific Research, Nakhchivan, Azerbaycan, 5 - 06 Kasım 2021, cilt.1, ss.205-212, (Tam Metin Bildiri)
2021
202111. Soru-cevap yöntemi: Bir literatür tarama çalışması
Yeşilyurt E.
HODJA AKHMET YASSAWI 5th International Conference on Scientific Research, Nakhchivan, Azerbaycan, 5 - 06 Kasım 2021, cilt.1, ss.193-204, (Tam Metin Bildiri)
2021
202112. Anlatım yöntemi: Bir literatür tarama çalışması
Yeşilyurt E.
HODJA AKHMET YASSAWI 5th International Conference on Scientific Research, Nakhchivan, Azerbaycan, 5 - 06 Kasım 2021, cilt.1, ss.182-192, (Tam Metin Bildiri)
2021
202113. Eğitim fakültesi lisans programları ders öğrenme çıktılarının kazanımını etkileyen değişkenler
Yeşilyurt E.
Geçmişten Geleceğe Üniversite Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Eylül 2021, (Yayınlanmadı)
2021
202114. Düşünme stilleri ve öğrenme-öğretme sürecine genel bakış
Yeşilyurt E.
Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi - IMASCON, Kocaeli, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2021, ss.92-100, (Tam Metin Bildiri)
2021
202115. Üstbiliş: Kavramsal bir bakış
Yeşilyurt E.
Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi - IMASCON, Kocaeli, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2021, ss.101-111, (Tam Metin Bildiri)
2021
202116. Bir beceri olarak düşünme ve öğretimi
Yeşilyurt E.
3. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu - USVES, Elazığ, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.489-499, (Tam Metin Bildiri)
2021
202117. Aktif öğrenme: Gözlenen eylem mi, bilişsel süreç mi?
Yeşilyurt E.
3. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu - USVES, Elazığ, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.477-488, (Tam Metin Bildiri)
2021
202118. Koronavirüs (Covid-19) pandemisinin açık bir sistem olarak eğitime yansıması
Yeşilyurt E.
INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences, Konya, Türkiye, 27 - 28 Mart 2021, ss.114-127, (Tam Metin Bildiri)
2021
202119. Öğretimde plan yapma: Boyutlar, ilkeler, faydalar, hatalar
Yeşilyurt E.
INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences, , Konya, Türkiye, 27 - 28 Mart 2021, ss.92-100, (Tam Metin Bildiri)
2021
202120. Öğretim planları: Olan ve olması gerekenler
Yeşilyurt E.
INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences, Konya, Türkiye, 27 - 28 Mart 2021, ss.101-113, (Tam Metin Bildiri)
2021
202121. Bloom taksonomisine göre öğrenme yaklaşımlarının analizi
YEŞİLYURT E.
9. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2021, cilt.1, sa.1, ss.160-168, (Tam Metin Bildiri)
2021
202122. Genel bakışla kavram haritaları öğretim yöntemi
YEŞİLYURT E.
9. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2021, cilt.1, sa.1, ss.149-159, (Tam Metin Bildiri)
2021
202123. Çoklu zekâ kuramının genel özellikleri ve eğitime yansıması için yapılması gerekenler
YEŞİLYURT E.
9. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2021, cilt.1, sa.1, ss.128-139, (Tam Metin Bildiri)
2020
202024. Öğrenme-öğretme süreci bağlamında iletişim
YEŞİLYURT E.
8. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2020, cilt.1, sa.1, ss.237-246, (Tam Metin Bildiri)
2020
202025. Yeterlik ve öz-yeterliğin öğretmen bağlamında analizi
YEŞİLYURT E.
8. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2020, cilt.1, sa.1, ss.247-255, (Tam Metin Bildiri)
2020
202026. Genel özellikleri açısından “öğrenme stili”
YEŞİLYURT E.
International Marmara Social Sciences Congress (IMASCON), Kocaeli, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2020, cilt.1, sa.1, ss.18, (Özet Bildiri)
2020
202027. Öğrenme stili modelleri
YEŞİLYURT E.
International Marmara Social Sciences Congress (IMASCON), Kocaeli, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2020, cilt.1, sa.1, ss.22, (Özet Bildiri)
2020
202028. Kapsamlı bir bakışla genel öğretim ilkeleri
YEŞİLYURT E.
International Conference on Research in Education and Social Sciences (ICRESS 2020), Konya, Türkiye, 14 - 15 Kasım 2020, cilt.1, ss.123-124, (Özet Bildiri)
2020
202029. İşbirliğine dayalı öğrenme yönteminde yer alan güncel teknikler
YEŞİLYURT E.
Uluslararası VI. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2020, cilt.1, sa.1, ss.228-229, (Özet Bildiri)
2020
202030. Genel bakış ve kuramsal temelleri açısından öğretim stratejileri
YEŞİLYURT E.
Uluslararası VI. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2020, cilt.1, sa.1, ss.217-218, (Özet Bildiri)
2020
202031. Öğretim yöntem ve teknik seçimini etkileyen örtük faktörler
YEŞİLYURT E.
Uluslararası VI. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2020, cilt.1, sa.1, ss.317-318, (Özet Bildiri)
2020
202032. Eğitimde yaratıcı düşünme
YEŞİLYURT E.
7. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2020, cilt.1, sa.1, ss.199, (Özet Bildiri)
2020
202033. Eğitimde yaratıcılık
YEŞİLYURT E.
7. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2020, cilt.1, sa.1, ss.200, (Özet Bildiri)
2019
201934. Temel kavramlar, faydalar, standartlar, süreç ve sorumluklar bağlamında eğitim fakültesi lisans programlarının akreditasyonu
YEŞİLYURT E.
Uluslararası V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2019
201935. Öğretmen yetiştirme sürecinde genellikle yapılan nedir? Etkileyici öğretim mi, etkili öğretim mi? Bir matematik dersi örneği
YEŞİLYURT E.
Uluslararası V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2019
201936. Eğitim fakültesi lisans programları ders öğrenme çıktılarının kazanımını etkileyen değişkenlerin etkisi ve nedenleri
YEŞİLYURT E.
5th Human and Civilization Congress From Past to Future, Antalya, Türkiye, 17 - 21 Nisan 2019, ss.2, (Özet Bildiri)
2019
201937. Bilişsel ve duyuşsal alanın basamakları doğrultusunda değerler eğitiminde kullanılabilirliği bakımından öğretim yöntem ve tekniklerine teorik bakış
YEŞİLYURT E.
5th Human and Civilization Congress From Past to Future, Antalya, Türkiye, 17 - 21 Nisan 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
201938. Öğretmen eğitiminde kalite güvencesi ve program akreditasyonu
YEŞİLYURT E.
III. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
201939. Öğretmen eğitimi lisans programlarının değerlendirilmesi ve akreditasyonunda kullanılan standartlar
YEŞİLYURT E.
III. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.2, (Özet Bildiri)
2014
201440. Kop Bölgesi’nde yükseköğretime ilişkin temel göstergelerin analizi
Çelik V., YEŞİLYURT E.
II. KOP Bölgesel Kalkınma Sempozyumu, Niğde, Türkiye, 23 - 24 Eylül 2014, ss.623-629
2014
201441. Etik hikâyelerin analizi yoluyla okullardaki etik liderliğin değerlendirilmesi
Çelik V., YEŞİLYURT E.
V. Eğitim Yönetimi Forumu, Konya, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014, ss.176-177, (Özet Bildiri)
2014
201442. Güncellenen öğretim programları bağlamında öz-değerlendirme yöntemiyle okul yöneticilerinin program liderliği
YEŞİLYURT E., Çelik V.
V. Eğitim Yönetimi Forumu, Konya, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014, ss.91-92
2014
201443. Öğretmenlik mesleğine yönelik tutumun yordayıcısı olarak öğretmen yetkinlik ve öğretmenlik öz-yeterlik inancı
YEŞİLYURT E.
YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014, ss.98
2014
201444. Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E.
YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014, ss.99, (Özet Bildiri)
2013
201345. Ortaokul öğrencilerinin algılarına göre okulların sahip olduğu yaşam kalitesi düzeyi
YEŞİLYURT E.
Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201346. Ortaokul öğrencilerinin algılarına göre öğretmenlerin etik değerlere uyma düzeylerinin değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E., Kılıç M. E.
Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
201347. Kalkınmada eğitimin rolü: Sayısal veriler ışığında KOP bölgesi eğitim göstergeleri
Çelik V., YEŞİLYURT E.
Ulusal KOP Bölgesel Kalkınma Sempozyumu, Konya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2013, ss.553-564, (Tam Metin Bildiri)
2013
201348. Eğitim yöneticisi, öğretmen ve öğretim programı sarmalında değerler eğitimi
Çelik V., YEŞİLYURT E.
I. Ulusal Değerler Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 31 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.23, (Özet Bildiri)
2012
201249. Değerleri kazandırmasındaki etkililik açısından resmi ve örtük program ile okul dışı etmenlerin öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E., Kurt İ.
II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.285-286
2012
201250. Yapılandırmacı öğrenme ortamlarının değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E.
II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.138-139, (Özet Bildiri)
2012
201251. Öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlik algıları
YEŞİLYURT E.
I. Uluslararası Katılımlı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Sempozyumu,, Uşak, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2012, ss.97, (Özet Bildiri)
2012
201252. Öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algıları
YEŞİLYURT E.
I. Uluslararası Katılımlı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Sempozyumu,, Uşak, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2012, ss.101
2010
201053. Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına yönelik bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
Semerci N., YEŞİLYURT E.
9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.718-723
2010
201054. Öğretmen adaylarının akademik başarısını değerlendirme tercihleri
Semerci N., YEŞİLYURT E.
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II,, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, ss.1455-1464, (Tam Metin Bildiri)
2010
201055. Fen ve teknoloji dersinde (6., 7. ve 8. sınıf) kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler
YEŞİLYURT E.
1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.78-79, (Özet Bildiri)
2009
200956. Öğretmen adaylarının aşamalı hedefler hakkındaki bilgi düzeyleri
YEŞİLYURT E., Eser Y.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.379, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20223. Eğitim Taksonomisi: Temel Kavramlar ve Tarihsel Süreç
Yeşilyurt E.
Eğitim Taksonomileri, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayınevi, Ankara, ss.1-29, 2022
2022
20224. Eğitim Bilimin Temel Kavramları
Yeşilyurt E.
Eğitime Giriş, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayınevi, Ankara, ss.1-32, 2022
2022
20225. Eğitimin Felsefi Temelleri
Yeşilyurt E.
Eğitime Giriş, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayınevi, Ankara, ss.67-87, 2022
2021
20216. 4. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Sempozyumu: Bildiriler Kitabı
Yeşilyurt E. (Editör)
İKSAD, Ankara, 2021
2021
20217. Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme
Yeşilyurt E. (Editör)
Vizetek Yayıncılık, Ankara, 2021
2021
20218. Değerler Eğitimine Uygun Olan Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri
Yeşilyurt E.
2023'e Doğru Türk Eğitimine Görüş ve Öneriler: Değerler Eğitimi, Ümit Polat, Editör, Türk Eğitim-Sen Genel Merkezi Yayınları, Ankara, ss.203-212, 2021
2021
20219. Eğitim Programının Temel Ögesi: Sınama Durumu
Polat Ü., Yeşilyurt E.
Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.467-486, 2021
2021
202110. Eğitimde Program Değerlendirme: Ölçütler, Yöntemler ve Envanterler
Yeşilyurt E., Köroğlu M.
Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.487-517, 2021
2021
202111. Eğitim Programının Temel Kavramları
Yeşilyurt E.
Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.1-37, 2021
2021
202112. Eğitimde Program Geliştirmeyi Etkileyen Güncel Yönelimler: Üstbiliş ve Düşünme Becerileri
Yeşilyurt E.
Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.579-633, 2021
2020
202013. Eğitim Sosyal ve Beşeri Bilimlerine Multidisipliner Bakış
Yeşilyurt E. (Editör)
Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları, İstanbul, 2020
2020
202014. Eğitimin Analizi
Yeşilyurt E.
Eğitim Sosyal ve Beşeri Bilimlerine Multidisipliner Bakış, Etem Yeşilyurt, Editör, Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları, İstanbul, ss.10-48, 2020
2020
202015. Beyin Temelli Öğrenme Kuramı
Yeşilyurt E.
Öğrenmede Klasik ve Güncel Yaklaşımlar, İsmail Seçer & Sümeyye Ulaş, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.245-289, 2020
2020
202016. Bilgiyi İşleme Kuramı
Yeşilyurt E.
Öğrenmede Klasik ve Güncel Yaklaşımlar, İsmail Seçer & Sümeyye Ulaş, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.189-243, 2020
2020
202017. Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı
Yeşilyurt E.
Öğrenmede Klasik ve Güncel Yaklaşımlar, İsmail Seçer & Sümeyye Ulaş, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.291-330, 2020
2016
201618. Öğretmen Eğitiminde Program Değerlendirme ve Akreditasyon El Kitabı
Öztürk C., Duru M. K., Doğanay A., Ayaz A., Yeşilyurt E., Ogan F., et al.
Epdad, İstanbul, 2016
Desteklenen Projeler
2011 - 2012
2011 - 2012Ana-Baba Okulu Projesi
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
YEŞİLYURT E.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2024
Kasım 2024Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2024
Temmuz 2024Tarih Okulu Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2024
Temmuz 2024Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2024
Mayıs 2024Tarih Okulu Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2024
Nisan 2024Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2024
Nisan 2024Tarih Okulu Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2024
Şubat 2024Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2024
Şubat 2024Asya Studies
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2024
Şubat 2024EKEV AKADEMİ DERGİSİ
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2024
Ocak 2024EKEV AKADEMİ DERGİSİ
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2023
Aralık 2023Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2023
Aralık 2023İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2023
Aralık 2023Tarih Okulu Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2023
Ekim 2023Tarih Okulu Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2023
Ekim 2023İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2023
Ekim 2023Tarih Okulu Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2023
Ekim 2023Hayef:journal of education (Online)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2023
Ağustos 2023Tarih Okulu Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023EGITIM VE BILIM
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2023
Şubat 2023MILLI EGITIM
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2023
Şubat 2023PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2023
Ocak 2023EKEV AKADEMİ DERGİSİ
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2023
Ocak 2023EGITIM VE BILIM
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2023
Ocak 2023Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2022
Ekim 2022MILLI EGITIM
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2022
Eylül 2022YÜKSEKÖĞRETIM DERGISI
ESCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2022
Eylül 2022EKEV AKADEMİ DERGİSİ
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2022
Temmuz 2022International Online Journal of Educational Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2022
Temmuz 2022Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2022
Temmuz 2022EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2022
Haziran 2022Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2022
Mayıs 2022Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2022
Mayıs 2022e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2022
Mayıs 2022Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2022
Mayıs 2022İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2022
Nisan 2022Frontiers in Psychology
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2022
Nisan 2022Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2022
Nisan 2022COMPUTERS & EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2022
Şubat 2022Külliye
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2021
Kasım 2021Atatürk Üniversitesi Kadın Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2021
Kasım 2021Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2021
Ağustos 2021Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021International Journal of Curriculum and Instruction
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021Türk Eğitim Bilimleri Dergisi (TEBD)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2021
Mayıs 2021Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2021
Mart 2021Eğitim ve Bilim
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2021
Mart 2021Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2021
Mart 2021Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2020
Kasım 2020Turkish Academic Studies-TURAS
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2020
Kasım 2020Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2020
Kasım 2020Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2020
Kasım 2020Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2020
Ekim 2020Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2020
Ekim 2020Trakya Eğitim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020The Journal of Academic Social Science Studies
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020Eğitim ve Bilim
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020Yükseköğretim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020EKEV Akademi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2020
Haziran 2020Değerler Eğitimi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2020
Haziran 2020Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2020
Haziran 2020Turkish Studies - Educational Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2020
Nisan 2020Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi
Diğer Dergiler
Nisan 2020
Nisan 2020Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2020
Mart 2020Participatory Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2020
Ocak 2020EKEV Akademi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2020
Ocak 2020Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2019
Aralık 2019ENAD-Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2019
Aralık 2019Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2019
Aralık 2019Yükseköğretim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2019
Kasım 2019Participatory Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2019
Kasım 2019Turkish Studies - Educational Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2019
Ekim 2019EKEV Akademi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2019
Eylül 2019EKEV Akademi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019English Language Teaching
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2019
Temmuz 2019EKEV Akademi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2019
Mayıs 2019Eğitim ve Bilim
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2019
Mayıs 2019Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2019
Nisan 2019EKEV Akademi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2019
Mart 2019Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2015
Mart 2015Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2014
Mayıs 2014Mevlana International Journal of Education (MIJE).
Diğer Dergiler
Mayıs 2014
Mayıs 2014Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB)
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2014
Nisan 2014Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2013
Kasım 2013Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2013
Haziran 2013Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2013
Haziran 2013EKEV Akademi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2013
Mart 2013Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2012
Temmuz 2012The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS)
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2012
Nisan 2012Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2012
Şubat 2012Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2011
Ağustos 2011Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2011
Mayıs 2011Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2011
Mart 2011Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Mart 2022
Mart 2022Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Akdeniz Üniversitesi, Türkiye
Ödüller
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Aralık 2020 - 01 Aralık 2020
01 Aralık 2020 - 01 Aralık 20208. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi
Panelist
İstanbul-Türkiye
01 Aralık 2020 - 01 Aralık 2020
01 Aralık 2020 - 01 Aralık 20206. Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi
Panelist
İstanbul-Türkiye
19 Kasım 2015 - 20 Kasım 2015
19 Kasım 2015 - 20 Kasım 2015EPDAD Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015Türkiye’de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon Süreci Çalıştayı
Katılımcı
Eskişehir-Türkiye
20 Eylül 2012 - 21 Eylül 2012
20 Eylül 2012 - 21 Eylül 2012Eğitim Fakülteleri Dekanlar Konseyi (EFDEK) Toplantısı
Katılımcı
Aydın-Türkiye
01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012
01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012II. Uluslararası Ahilik Sempozyumu
Panelist
Konya-Türkiye
01 Eylül 2011 - 01 Eylül 2011
01 Eylül 2011 - 01 Eylül 2011Karatay Üniversitesi: Ahilikte Eğitim Süreci
Panelist
Konya-Türkiye
21 Nisan 2011 - 22 Nisan 2011
21 Nisan 2011 - 22 Nisan 2011Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) Başkanlarıyla Değerlendirme Toplantısı
Katılımcı
Ankara-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Aralık 2021
Aralık 2021Anlatım ve Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri: Olanlar ve Olması Gerekenler
Konferans
Bursa; Çalı İlkokulu, Çalı İmam Hatip Ortaokulu, Şehit Piyade Kurmay Yarbay İlker Çelikcan Ortaokulu-Türkiye
Temmuz 2021
Temmuz 2021Etkili öğretim mi yoksa etkileyici öğretim mi?
Çalıştay
Öğ-Der Şuurlu Öğretmenler Derneği Bursa Şubesi-Türkiye
Haziran 2021
Haziran 2021Tam Öğrenme Yaklaşımı
Seminer
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi-Türkiye
Mart 2021
Mart 2021Değerler eğitiminde yöntem ve stratejiler
Çalıştay
II. Maarif Kongresi Hazırlık Çalıştayı-Türkiye
Aralık 2020
Aralık 2020Genel öğretim ilkeleri
Çalıştay
Öğ-Der Şuurlu Öğretmenler Derneği Bursa Şubesi-Türkiye
Nisan 2016
Nisan 2016YEM-AMOS uygulamaları
Çalıştay
Dicle Üniversitesi-Türkiye
Eylül 2014
Eylül 2014Eğitim süreci ve öğretim ilkeleri açısından ahilik
Seminer
SUN TV-Türkiye
Nisan 2014
Nisan 2014Bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikler
Çalıştay
Selçuk Üniversitesi-Türkiye
Ocak 2014
Ocak 2014Bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikler
Çalıştay
Selçuk Üniversitesi-Türkiye
Ekim 2013
Ekim 2013Bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikler
Çalıştay
Selçuk Üniversitesi-Türkiye
Haziran 2013
Haziran 2013Etkili ve verimli ders çalışmak ile bunun yollarını sağlamak
Çalıştay
Konya MEM -Türkiye
Mayıs 2011
Mayıs 2011Ana-baba okulu projesi tanıtımı
Seminer
KON TV-Türkiye
Mayıs 2008
Mayıs 2008Etkili ve verimli ders çalışmak
Seminer
Elazığ MEM-Türkiye
Nisan 2008
Nisan 2008