Biyografi
İlkokul, ortaokul ve lise öğrenimini Erzurum’da tamamlayan Yeşilyurt, Türk eğitim sisteminin öğretmen ihtiyacını karşılamak amacını taşıyan fakültelerden birisi olan Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi'nden 2004 yılında mezun oldu. Aynı yıl Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı'nda başladığı yüksek lisans öğrenimini 2006 yılında; aynı yıl Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı'nda başladığı doktora öğrenimini 2010 yılında tamamladı. 2014 yılında Eğitim Programları ve Öğretim alanında doçent unvanı aldı. Birçok ulusal ve uluslararası yayınevi ve dergide yazarlık, editörlük ve hakemlik yapmış ve yapmakta olan Yeşilyurt'un şimdiye kadar yayımlanmış 8 tanesi SSCI (6'sı Q1) kategorisinde yer alan 50’si uluslararası ve 27’si ulusal olmak üzere 77 makalesi; 44’ü uluslararası ve 13'ü ulusal olmak üzere 57 bildirisi; 4 uluslararası bilimsel kitap editörlüğü; 1 uluslararası bilimsel sempozyum kitap editörlüğü; 1 ulusal kitap yayın kurulu üyeliği; 12 kitap bölümü; uluslararası birçok kongrede bilim ve düzenleme kurulu üyeliği, düzenleme kurulu ve kongre başkanlığı bulunmaktadır. Çalışmalarına Google Akademik verilerine göre h-endeksi 30 ve i10-endeksi 55 olmak üzere 3.000'den fazla, Web of Science verilerine göre 280'den fazla atıf yapılmıştır. Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirme; öğretim ve öğrenme kuram, model, strateji, ilke, yöntem ve teknikleri; eğitimde bilgisayar ve araç-gereç kullanımı ile değerler eğitimi üzerine çalışmalar yapan Yeşilyurt 2019 yılı itibariyle Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalında Doç. Dr. unvanıyla öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2006 - 2010
2006 - 2010Doktora
Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim, Türkiye
2004 - 2006
2004 - 2006Yüksek Lisans
Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Eğitim Programları ve Öğretim), Türkiye
2000 - 2004
2000 - 2004Lisans
Fırat Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Öğretmenlik uygulaması öğretim programının standart temelli ve ihtiyaca cevap verici modeller ışığında değerlendirilmesi
Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim
2006
2006Yüksek Lisans
Öğretmenlerin öğretim araç ve gereçlerini kullanma durumlarını etkileyen faktörler
Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Unvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2016 - 2019
2016 - 2019Doç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2014 - 2015
2014 - 2015Doç. Dr.
Mevlana Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2010 - 2014
2010 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Mevlana Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2007 - 2010
2007 - 2010Araştırma Görevlisi
Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Öğretmenlerin Program Okuryazarlığı Yeterliklerinin Yordayıcısı Olarak Yansıtıcı Düşünme ile Öğretim Yöntemlerini Kullanma Becerileri
Yeşilyurt E. (Danışman)
H.GÜNGÖR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Öğretmenlerin Program Okuryazarlığı Yeterliklerinin Yordayıcısı Olarak Yaratıcı Düşünme ile 21. Yüzyıl Öğreten Becerileri
Yeşilyurt E. (Danışman)
N.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Program Değerlendirmede Kullanılan Klasik ve Güncel Ölçütler
Yeşilyurt E. (Danışman)
M.OKUR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Milli Eğitim Bakanlığı 2019-2023 Stratejik Planının Öğretim Programlarına Etkisinin İncelenmesi
Yeşilyurt E. (Danışman)
F.ÇİMEN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaokul Türkçe Öğretim Programının ve Ders Kitaplarının Düşünme ve İletişim Becerileri Açısından İncelenmesi
Yeşilyurt E. (Danışman)
B.ALİ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Akademik Başarısının Yordayıcısı Olarak Öğrenme İhtiyacı, Fen Öğrenimine Yönelimleri ve Genel Öğretim İlkelerinin Kullanılma Durumu
Yeşilyurt E. (Danışman)
B.KIZILASLAN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Akademik Başarısının Yordayıcısı Olarak Öğrenme İhtiyacı, Stratejileri ve Genel Öğretim İlkelerinin Kullanılma Durumu
Yeşilyurt E. (Danışman)
Ü.OKUDAN(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Learning needs, general teaching principles, and learning strategies as predictors of mathematics academic achievement
Okudan Ü., Yeşilyurt E.
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER , cilt.33, sa.1, ss.143-156, 2024 (SSCI)
2023
2023Web pedagogical content knowledge, attitude towards web‑based instruction, usage of information searching‑commitment strategies in web environment as predictors of lifelong learning tendency
Vezne R., Yeşilyurt E.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES , cilt.28, sa.5, ss.4965-4992, 2023 (SSCI)
2023
2023Digital literacy, technological literacy, and internet literacy as predictors of attitude toward applying computer-supported education
Yeşilyurt E., Vezne R.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES , cilt.28, sa.8, ss.9885-9911, 2023 (SSCI)
2022
2022Reflective thinking skills of academic administrators in higher education
Kasalak G., Dağyar M., Özcan M., Yeşilyurt E.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY , cilt.13, ss.1-11, 2022 (SSCI)
2016
2016Teacher self-efficacy, academic self-efficacy, and computer self-efficacy as predictors of attitude toward applying computer-supported education
Yesilyurt E., ULAŞ A. H., Akan D.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR , cilt.64, ss.591-601, 2016 (SSCI)
2014
2014From the Perspective of Loneliness and Cognitive Absorption Internet Addiction as Predictor and Predicted
Celık V., Yesilyurt E., Korkmaz O., Usta E.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION , cilt.10, sa.6, ss.581-594, 2014 (SSCI)
2014
2014Academic Locus of Control, Tendencies towards Academic Dishonesty and Test Anxiety Levels as the Predictors of Academic Self-efficacy
Yesilyurt E.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI , cilt.14, sa.5, ss.1945-1956, 2014 (SSCI)
2013
2013Attitudes to technology, perceived computer self-efficacy and computer anxiety as predictors of computer supported education
CELIK V., Yesilyurt E.
COMPUTERS & EDUCATION , cilt.60, sa.1, ss.148-158, 2013 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Kriz Durumlarında Eğitim Programının Rolü ve İşlevi Üzerine Teorik Bir Çözümleme
YEŞİLYURT E., KESKİN M. Y., OKUR M.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.22, sa.2, ss.1406-1437, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Genel bakışla endüstriyel, dijital ve toplumsal dönüşümün eğitime yansıması
Yeşilyurt E., Günal Şahan S.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.721-752, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Öğrencilerinin matematik dersi öğrenme ihtiyacı ile stratejilerinin belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin değerlendirilmesi
Okudan Ü., Yeşilyurt E.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.21, sa.82, ss.511-527, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Öğrencilerinin fen bilimleri öğrenme ihtiyacı ile fen öğrenimine yönelimlerinin belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin değerlendirilmesi
Kızılaslan B., Yeşilyurt E.
International Journal of Turkish Academic Studies - TURAS , cilt.2, sa.3, ss.13-37, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Genel öğretim ilkelerini kullanma ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması
Yeşilyurt E., Okudan Ü., Kızılaslan B.
E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.12, sa.5, ss.177-194, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Mikro öğretim yöntemi ve örnek ölçme değerlendirme formunun geliştirilmesi
Yeşilyurt E.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi-İTOBİAD , cilt.10, sa.4, ss.3156-3172, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Yansıtıcı düşünme: Tüm boyut ve ögelerine kavramsal bir bakış
Yeşilyurt E.
Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.236-256, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi akademik başarısının değerlendirilmesi: TIMSS soruları örneği
Okudan Ü., Yeşilyurt E.
Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.10, ss.139-153, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarısının değerlendirilmesi: TIMSS soruları örneği
Kızılaslan B., Yeşilyurt E.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.10, sa.4, ss.19-32, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Öğrenme stratejileri
Yeşilyurt E.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.18, sa.Eğitim Bilimleri Özel Sayısı, ss.5116-5139, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Eleştirel düşünme ve öğretimi: Tüm boyut ve ögelerine kavramsal bir bakış
Yeşilyurt E.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.14, sa.77, ss.815-828, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Öğretmenin pusulası: Genel öğretim ilkeleri
YEŞİLYURT E.
EKEV Akademi Dergisi , cilt.24, sa.83, ss.263-288, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Democratic tendency, the fear of positive and negative evaluation as the predictor of attitude towards multicultural education
YEŞİLYURT E.
International Social Sciences Studies Journal , cilt.6, sa.66, ss.3070-3083, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Öğretim stili modelleri: Teorik temelleri bağlamında kapsayıcı bir derleme çalışması
YEŞİLYURT E., Okudan Ü., Kızılaslan B.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.13, sa.72, ss.722-745, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Tam öğrenme yaklaşımı
YEŞİLYURT E.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi-İTOBİAD , cilt.9, sa.2, ss.1548-1580, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme: Tüm boyut ve paydaşlarıyla kapsayıcı bir derleme çalışması
YEŞİLYURT E.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.15, sa.25, ss.3374-3915, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Öğrenme stili modelleri: Teorik temelleri bağlamında kapsayıcı bir derleme çalışması
YEŞİLYURT E.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.14, sa.20, ss.2169-2226, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Öğretim durumları modeli: Kuramsal temelleri bağlamında kapsamlı bir derleme çalışması
YEŞİLYURT E.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.14, sa.5, ss.2767-2785, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Eklemeli bir bakışla öğretim yöntem ve teknik seçimini etkileyen faktörler
YEŞİLYURT E.
Turan-Sam Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi , cilt.11, sa.43, ss.57-64, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi: Tüm teknikleri kapsayıcı bir derleme çalışması
YEŞİLYURT E.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.14, sa.4, ss.1941-1970, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Kuramsal temelleri açısından öğretim stratejilerinin temel özellikleri: Bir derleme çalışması
YEŞİLYURT E.
Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.5, ss.57-78, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Eğitim fakültesi lisans programları ders öğrenme çıktılarının kazanımını etkileyen değişkenlerin etkisi ve nedenleri
YEŞİLYURT E.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.12, sa.63, ss.904-925, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Değerler eğitimine uygunluğu açısından öğretim yöntem ve tekniklerinin incelenmesi: Bir derleme çalışması
YEŞİLYURT E.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ , cilt.23, sa.77, ss.121-146, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Güncellenen öğretim programları bağlamında okul yöneticilerinin program liderliğinin değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.12, sa.62, ss.1119-1142, 2019 (Hakemli Dergi)
2016
2016Toplumsal sorunların çözümüne katkısı ve karşılaşılan engeller açısından duyuşsal alanın değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E.
Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.237-308, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
2014Ortaokul öğrencilerinin algılarına göre okulların sahip olduğu yaşam kalitesi düzeyi
YEŞİLYURT E.
AKADEMİK ARAŞTIRMALAR DERGİSİ , cilt.16, sa.62, ss.95-124, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Teacher’s competency and self-efficacy beliefs as the predictor of attitude towards teaching profession
YEŞİLYURT E.
Mevlana International Journal of Moral and Values Education , cilt.1, sa.2, ss.1-20, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.10, sa.60, ss.999-1021, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Ortaokul öğrencilerinin algılarına göre öğretmenlerin etik değerlere uyma düzeylerinin değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E., Kılıç M. E.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ , cilt.18, sa.60, ss.471-486, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Values education on the basis of education administrator, teacher and curricula
YEŞİLYURT E., Çelik V.
Mevlana International Journal of Moral and Values Education , cilt.1, sa.1, ss.1-19, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algıları
YEŞİLYURT E.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.12, sa.45, ss.88-104, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Kalkınmada eğitimin rolü: Sayısal veriler ışığında KOP bölgesi eğitim göstergeleri
Çelik V., YEŞİLYURT E.
KOP Bölgesel Kalkınma Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.141-152, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Metacognitive awareness and achievement focused motivation as the predictor of the study process
YEŞİLYURT E.
International Journal of Social Sciences and Education , cilt.3, sa.4, ss.1013-1026, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013İlköğretim okulu öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançları
YEŞİLYURT E.
The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS) , cilt.6, sa.1, ss.1587-1609, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Program geliştirme dersinin öğretmen adaylarının program geliştirmeye ilişkin bilişsel farkındalık düzeyine etkisi
YEŞİLYURT E.
KURAMSAL EĞİTİMBİLİM DERGİSİ , cilt.6, sa.3, ss.316-342, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Öğretmenlik uygulaması öğretim programının standart temelli değerlendirme modeli ışığında değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E., Semerci Ç.
International Online Journal of Educational Sciences (IOJES) , cilt.5, sa.1, ss.188-210, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Öğretmenlerin öğrenme stratejilerine ilişkin algıladıkları farkındalık düzeyi
YEŞİLYURT E.
TÜRKİYE SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ , cilt.17, sa.1, ss.113-135, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma amaçları ve karşılaştıkları sorunlar
YEŞİLYURT E.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.17, sa.1, ss.163-188, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Academic self-efficacy perceptions of teacher candidates
YEŞİLYURT E.
Mevlana International Journal of Education , cilt.3, sa.1, ss.93-103, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013An analysis of teacher candidates’ usage level of metacognitive learning strategies: Sample of a university in Turkey
YEŞİLYURT E.
Educational Research and Reviews , cilt.8, sa.6, ss.218-225, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Yapılandırmacı öğrenme kuramına ilişkin bilişsel farkındalık ölçeği geliştirme çalışması: Bir ölçek revizyonu
YEŞİLYURT E.
e-Journal of New World Sciences Academy (NWSA) Education Sciences , cilt.8, sa.2, ss.285-307, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Öğretmen adaylarının öğrenim gördüğü ortamların yapılandırmacı öğrenme açısından değerlendirilmesi (Bir eğitim fakültesi örneği)
YEŞİLYURT E.
Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.33, sa.1, ss.1-29, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Bir eğitim programının nasıl olması gerektiğine ilişkin öğretmen adayı inançları
YEŞİLYURT E.
e-Journal of New World Sciences Academy (NWSA) Education Sciences , cilt.8, sa.1, ss.133-145, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Öğretmen adaylarında yaratıcı düşünmenin yordayıcısı olarak değişime açıklık ve hayal gücü
Çankaya İ., YEŞİLYURT E., Yörük S., Şanlı Ö.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.46-62, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Yapılandırmacı öğrenme konusunda öğretmen adaylarının yeterliği ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
YEŞİLYURT E.
ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.3, sa.7, ss.29-45, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme alanına ilişkin genel yeterlik algıları
YEŞİLYURT E.
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.9, sa.17, ss.377-395, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Değerleri kazandırmasındaki etkililik açısından resmî ve örtük program ile okul dışı etmenlerin öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
Yeşilyurt E., Kurt İ.
TURKISH STUDIES , cilt.7, sa.4, ss.3253-3272, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Öğretmenlik uygulaması öğretim programına yönelik paydaşların görevlerini yerine getirme düzeylerinin değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E., Semerci Ç.
The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS) , cilt.5, sa.8, ss.1345-1357, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Öğretmen adaylarının bilişsel alanla ilgili sınama durumu soruları yazma yeterliklerinin değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E.
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.2, ss.519-530, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Fen ve teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler
Yeşilyurt E.
TURKISH STUDIES , cilt.7, sa.2, ss.1183-1205, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması öğretim programı bağlamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
YEŞİLYURT E., Semerci Ç.
Journal of Human Sciences , cilt.9, sa.2, ss.475-499, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Teachers’ application levels of common teaching principles and the problems they encounter
YEŞİLYURT E.
International Journal of Social Sciences and Education , cilt.2, sa.2, ss.207-223, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
2011Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin algıladıkları bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E., Yaraş Z.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.4, ss.95-118, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011Yapılandırmacı öğrenme temelli bir öğretim programının oluşturulmasına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi
Yeşilyurt E.
TURKISH STUDIES , cilt.6, sa.4, ss.865-885, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011Uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması sürecinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
YEŞİLYURT E., Semerci Ç.
Akademik Bakış Dergisi , cilt.27, ss.1-23, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011Öğretmenlerin adaylık sürecinde karşılaştıkları problemler
YEŞİLYURT E., Karakuş M.
International Online Journal of Educational Sciences (IOJES) , cilt.3, sa.", ss.261-293, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine yönelik yeterlik algıları
YEŞİLYURT E.
TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ , cilt.9, sa.1, ss.71-100, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
2010Öğretmen adaylarının hedefler taksonomisi hakkındaki bilgi düzeyleri
YEŞİLYURT E., Eser Y.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.12, sa.22, ss.77-90, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
2010Öğretmen adayları niteliklerinin işbirliğine dayalı öğrenme yöntemine uygunluğunun değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E.
DÜ Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, ss.25-37, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009Öğretmenlerin sahip oldukları niteliklere yönelik algıları (Elazığ ili örneği)
YEŞİLYURT E.
Milli Eğitim Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.38, sa.183, ss.169-189, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009Okul kültürünün öğretim başarısına olan etkisine yönelik öğretmen görüşleri (Elazığ ili örneği)
YEŞİLYURT E.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.195-214, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009İşbirliğine dayalı öğrenmenin öğrenci davranışları üzerindeki etkisine ilişkin öğrenci görüşleri
YEŞİLYURT E.
FIRAT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.19, sa.2, ss.161-178, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
2008Öğretmenlerin öğretim araçlarını kullanım düzeyleri
Kazu H., YEŞİLYURT E.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM DERGİSİ , cilt.33, sa.353, ss.25-33, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
2008Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları
Kazu H., YEŞİLYURT E.
FIRAT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.18, sa.2, ss.175-188, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
2008Sınıf yönetimi açısından öğretmen niteliklerinin belirlenmesi
YEŞİLYURT E., Çankaya İ.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.7, sa.23, ss.274-295, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
2008Eğitim programlarının hedeflerine ulaşılması bağlamında sınıf yönetimi dersinin öğretmen adaylarına olan kazanımları
YEŞİLYURT E.
KURAMSAL EĞİTİMBİLİM DERGİSİ , cilt.1, sa.2, ss.23-42, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
2007Toplantı yönetimi
YEŞİLYURT E., Çankaya İ.
Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.188-193, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007Akademik ve yönetimsel liderlik
YEŞİLYURT E.
Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.3, ss.76-80, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007Yeni ilköğretim programları temel niteliklerinin öğretim yöntem ve tekniklerine göre değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E.
Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.3, ss.164-167, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007Öğretim araç-gereçleri kullanımına etki eden faktörler
YEŞİLYURT E.
e-Journal of New World Sciences Academy (NWSA) Social Sciences , cilt.2, sa.4, ss.300-312, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2022
2022Eğitimde Program Geliştirmenin Tarihsel Temelleri
Yeşilyurt E.
6. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Kongresi, Burdur, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2022, ss.1381-1388
2022
2022Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Yeşilyurt E.
4. Uluslararası Bakü Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Baku, Azerbaycan, 30 Kasım - 01 Aralık 2022, ss.191-201
2022
2022Güncel Bir Öğretim ve Dönüt Tekniği: Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
Yeşilyurt E.
3. Uluslararası Kapadokya Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 11 - 12 Aralık 2022, ss.386-391
2022
2022Güncel Bir Öğretim ve Dönüt Tekniği: Yapılandırılmış Grid
Yeşilyurt E.
3. Uluslararası Kapadokya Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 11 - 12 Aralık 2022, ss.392-399
2022
2022Güncel Bir Öğretim Tekniği: İstasyon
Yeşilyurt E.
4. Uluslararası Bakü Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Baku, Azerbaycan, 30 Kasım - 01 Aralık 2022, ss.202-211
2022
2022Eğitimde Program Geliştirmenin Psikolojik Temelleri
Yeşilyurt E.
6. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Kongresi, Burdur, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2022, ss.1389-1396
2022
2022Eğitimde Program Geliştirmenin Sosyal, Ekonomik ve Bireysel Temelleri
Yeşilyurt E.
4. Uluslararası Bakü Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Baku, Azerbaycan, 30 Kasım - 01 Aralık 2022, ss.182-190
2021
2021Gösterip yaptırma yöntemi: Bir literatür tarama çalışması
Yeşilyurt E.
4. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2021, ss.190-196
2021
2021Örnek olay yöntemi: Bir literatür tarama çalışması
Yeşilyurt E.
4. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2021, ss.184-189
2021
2021Gezi-gözlem yöntemi: Bir literatür tarama çalışması
Yeşilyurt E.
HODJA AKHMET YASSAWI 5th International Conference on Scientific Research, Nakhchivan, Azerbaycan, 5 - 06 Kasım 2021, cilt.1, ss.205-212
2021
2021Soru-cevap yöntemi: Bir literatür tarama çalışması
Yeşilyurt E.
HODJA AKHMET YASSAWI 5th International Conference on Scientific Research, Nakhchivan, Azerbaycan, 5 - 06 Kasım 2021, cilt.1, ss.193-204
2021
2021Anlatım yöntemi: Bir literatür tarama çalışması
Yeşilyurt E.
HODJA AKHMET YASSAWI 5th International Conference on Scientific Research, Nakhchivan, Azerbaycan, 5 - 06 Kasım 2021, cilt.1, ss.182-192
2021
2021Eğitim fakültesi lisans programları ders öğrenme çıktılarının kazanımını etkileyen değişkenler
Yeşilyurt E.
Geçmişten Geleceğe Üniversite Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Eylül 2021
2021
2021Düşünme stilleri ve öğrenme-öğretme sürecine genel bakış
Yeşilyurt E.
Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi - IMASCON, Kocaeli, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2021, ss.92-100
2021
2021Üstbiliş: Kavramsal bir bakış
Yeşilyurt E.
Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi - IMASCON, Kocaeli, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2021, ss.101-111
2021
2021Bir beceri olarak düşünme ve öğretimi
Yeşilyurt E.
3. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu - USVES, Elazığ, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.489-499
2021
2021Aktif öğrenme: Gözlenen eylem mi, bilişsel süreç mi?
Yeşilyurt E.
3. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu - USVES, Elazığ, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.477-488
2021
2021Koronavirüs (Covid-19) pandemisinin açık bir sistem olarak eğitime yansıması
Yeşilyurt E.
INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences, Konya, Türkiye, 27 - 28 Mart 2021, ss.114-127
2021
2021Öğretimde plan yapma: Boyutlar, ilkeler, faydalar, hatalar
Yeşilyurt E.
INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences, , Konya, Türkiye, 27 - 28 Mart 2021, ss.92-100
2021
2021Öğretim planları: Olan ve olması gerekenler
Yeşilyurt E.
INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences, Konya, Türkiye, 27 - 28 Mart 2021, ss.101-113
2021
2021Bloom taksonomisine göre öğrenme yaklaşımlarının analizi
YEŞİLYURT E.
9. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2021, cilt.1, sa.1, ss.160-168
2021
2021Genel bakışla kavram haritaları öğretim yöntemi
YEŞİLYURT E.
9. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2021, cilt.1, sa.1, ss.149-159
2021
2021Çoklu zekâ kuramının genel özellikleri ve eğitime yansıması için yapılması gerekenler
YEŞİLYURT E.
9. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2021, cilt.1, sa.1, ss.128-139
2020
2020Öğrenme-öğretme süreci bağlamında iletişim
YEŞİLYURT E.
8. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2020, cilt.1, sa.1, ss.237-246
2020
2020Yeterlik ve öz-yeterliğin öğretmen bağlamında analizi
YEŞİLYURT E.
8. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2020, cilt.1, sa.1, ss.247-255
2020
2020Genel özellikleri açısından “öğrenme stili”
YEŞİLYURT E.
International Marmara Social Sciences Congress (IMASCON), Kocaeli, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2020, cilt.1, sa.1, ss.18
2020
2020Öğrenme stili modelleri
YEŞİLYURT E.
International Marmara Social Sciences Congress (IMASCON), Kocaeli, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2020, cilt.1, sa.1, ss.22
2020
2020Kapsamlı bir bakışla genel öğretim ilkeleri
YEŞİLYURT E.
International Conference on Research in Education and Social Sciences (ICRESS 2020), Konya, Türkiye, 14 - 15 Kasım 2020, cilt.1, ss.123-124
2020
2020İşbirliğine dayalı öğrenme yönteminde yer alan güncel teknikler
YEŞİLYURT E.
Uluslararası VI. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2020, cilt.1, sa.1, ss.228-229
2020
2020Genel bakış ve kuramsal temelleri açısından öğretim stratejileri
YEŞİLYURT E.
Uluslararası VI. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2020, cilt.1, sa.1, ss.217-218
2020
2020Öğretim yöntem ve teknik seçimini etkileyen örtük faktörler
YEŞİLYURT E.
Uluslararası VI. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2020, cilt.1, sa.1, ss.317-318
2020
2020Eğitimde yaratıcı düşünme
YEŞİLYURT E.
7. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2020, cilt.1, sa.1, ss.199
2020
2020Eğitimde yaratıcılık
YEŞİLYURT E.
7. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2020, cilt.1, sa.1, ss.200
2019
2019Temel kavramlar, faydalar, standartlar, süreç ve sorumluklar bağlamında eğitim fakültesi lisans programlarının akreditasyonu
YEŞİLYURT E.
Uluslararası V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.1
2019
2019Öğretmen yetiştirme sürecinde genellikle yapılan nedir? Etkileyici öğretim mi, etkili öğretim mi? Bir matematik dersi örneği
YEŞİLYURT E.
Uluslararası V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.1
2019
2019Eğitim fakültesi lisans programları ders öğrenme çıktılarının kazanımını etkileyen değişkenlerin etkisi ve nedenleri
YEŞİLYURT E.
5th Human and Civilization Congress From Past to Future, Antalya, Türkiye, 17 - 21 Nisan 2019, ss.2
2019
2019Bilişsel ve duyuşsal alanın basamakları doğrultusunda değerler eğitiminde kullanılabilirliği bakımından öğretim yöntem ve tekniklerine teorik bakış
YEŞİLYURT E.
5th Human and Civilization Congress From Past to Future, Antalya, Türkiye, 17 - 21 Nisan 2019, ss.1
2019
2019Öğretmen eğitiminde kalite güvencesi ve program akreditasyonu
YEŞİLYURT E.
III. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.1
2019
2019Öğretmen eğitimi lisans programlarının değerlendirilmesi ve akreditasyonunda kullanılan standartlar
YEŞİLYURT E.
III. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.2
2014
2014Kop Bölgesi’nde yükseköğretime ilişkin temel göstergelerin analizi
Çelik V., YEŞİLYURT E.
II. KOP Bölgesel Kalkınma Sempozyumu, Niğde, Türkiye, 23 - 24 Eylül 2014, ss.623-629
2014
2014Etik hikâyelerin analizi yoluyla okullardaki etik liderliğin değerlendirilmesi
Çelik V., YEŞİLYURT E.
V. Eğitim Yönetimi Forumu, Konya, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014, ss.176-177
2014
2014Güncellenen öğretim programları bağlamında öz-değerlendirme yöntemiyle okul yöneticilerinin program liderliği
YEŞİLYURT E., Çelik V.
V. Eğitim Yönetimi Forumu, Konya, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014, ss.91-92
2014
2014Öğretmenlik mesleğine yönelik tutumun yordayıcısı olarak öğretmen yetkinlik ve öğretmenlik öz-yeterlik inancı
YEŞİLYURT E.
YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014, ss.98
2014
2014Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E.
YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014, ss.99
2013
2013Ortaokul öğrencilerinin algılarına göre okulların sahip olduğu yaşam kalitesi düzeyi
YEŞİLYURT E.
Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013
2013
2013Ortaokul öğrencilerinin algılarına göre öğretmenlerin etik değerlere uyma düzeylerinin değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E., Kılıç M. E.
Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013
2013
2013Kalkınmada eğitimin rolü: Sayısal veriler ışığında KOP bölgesi eğitim göstergeleri
Çelik V., YEŞİLYURT E.
Ulusal KOP Bölgesel Kalkınma Sempozyumu, Konya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2013, ss.553-564
2013
2013Eğitim yöneticisi, öğretmen ve öğretim programı sarmalında değerler eğitimi
Çelik V., YEŞİLYURT E.
I. Ulusal Değerler Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 31 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.23
2012
2012Değerleri kazandırmasındaki etkililik açısından resmi ve örtük program ile okul dışı etmenlerin öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E., Kurt İ.
II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.285-286
2012
2012Yapılandırmacı öğrenme ortamlarının değerlendirilmesi
YEŞİLYURT E.
II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.138-139
2012
2012Öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlik algıları
YEŞİLYURT E.
I. Uluslararası Katılımlı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Sempozyumu,, Uşak, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2012, ss.97
2012
2012Öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algıları
YEŞİLYURT E.
I. Uluslararası Katılımlı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Sempozyumu,, Uşak, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2012, ss.101
2010
2010Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına yönelik bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
Semerci N., YEŞİLYURT E.
9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.718-723
2010
2010Öğretmen adaylarının akademik başarısını değerlendirme tercihleri
Semerci N., YEŞİLYURT E.
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II,, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, ss.1455-1464
2010
2010Fen ve teknoloji dersinde (6., 7. ve 8. sınıf) kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler
YEŞİLYURT E.
1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.78-79
2009
2009Öğretmen adaylarının aşamalı hedefler hakkındaki bilgi düzeyleri
YEŞİLYURT E., Eser Y.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.379
Kitap & Kitap Bölümleri
2022
2022Eğitim Taksonomisi: Temel Kavramlar ve Tarihsel Süreç
Yeşilyurt E.
Eğitim Taksonomileri, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayınevi, Ankara, ss.1-29, 2022
2022
2022Eğitim Bilimin Temel Kavramları
Yeşilyurt E.
Eğitime Giriş, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayınevi, Ankara, ss.1-32, 2022
2022
2022Eğitimin Felsefi Temelleri
Yeşilyurt E.
Eğitime Giriş, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayınevi, Ankara, ss.67-87, 2022
2021
20214. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Sempozyumu: Bildiriler Kitabı
Yeşilyurt E. (Editör)
İKSAD, Ankara, 2021
2021
2021Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme
Yeşilyurt E. (Editör)
Vizetek Yayıncılık, Ankara, 2021
2021
2021Değerler Eğitimine Uygun Olan Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri
Yeşilyurt E.
2023'e Doğru Türk Eğitimine Görüş ve Öneriler: Değerler Eğitimi, Ümit Polat, Editör, Türk Eğitim-Sen Genel Merkezi Yayınları, Ankara, ss.203-212, 2021
2021
2021Eğitim Programının Temel Ögesi: Sınama Durumu
Polat Ü., Yeşilyurt E.
Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.467-486, 2021
2021
2021Eğitimde Program Değerlendirme: Ölçütler, Yöntemler ve Envanterler
Yeşilyurt E., Köroğlu M.
Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.487-517, 2021
2021
2021Eğitim Programının Temel Kavramları
Yeşilyurt E.
Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.1-37, 2021
2021
2021Eğitimde Program Geliştirmeyi Etkileyen Güncel Yönelimler: Üstbiliş ve Düşünme Becerileri
Yeşilyurt E.
Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.579-633, 2021
2020
2020Eğitim Sosyal ve Beşeri Bilimlerine Multidisipliner Bakış
Yeşilyurt E. (Editör)
Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları, İstanbul, 2020
2020
2020Eğitimin Analizi
Yeşilyurt E.
Eğitim Sosyal ve Beşeri Bilimlerine Multidisipliner Bakış, Etem Yeşilyurt, Editör, Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları, İstanbul, ss.10-48, 2020
2020
2020Beyin Temelli Öğrenme Kuramı
Yeşilyurt E.
Öğrenmede Klasik ve Güncel Yaklaşımlar, İsmail Seçer & Sümeyye Ulaş, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.245-289, 2020
2020
2020Bilgiyi İşleme Kuramı
Yeşilyurt E.
Öğrenmede Klasik ve Güncel Yaklaşımlar, İsmail Seçer & Sümeyye Ulaş, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.189-243, 2020
2020
2020Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı
Yeşilyurt E.
Öğrenmede Klasik ve Güncel Yaklaşımlar, İsmail Seçer & Sümeyye Ulaş, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.291-330, 2020
2016
2016Öğretmen Eğitiminde Program Değerlendirme ve Akreditasyon El Kitabı
Öztürk C., Duru M. K., Doğanay A., Ayaz A., Yeşilyurt E., Ogan F., et al.
Epdad, İstanbul, 2016
Desteklenen Projeler
2011 - 2012
2011 - 2012Ana-Baba Okulu Projesi
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
YEŞİLYURT E.
Ödüller
Aralık 2023
Aralık 2023Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü
Tübitak
Aralık 2023
Aralık 2023Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü
Tübitak
Aralık 2023
Aralık 2023Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü
Tübitak
Ekim 2022
Ekim 2022Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü
Tübitak
Nisan 2017
Nisan 2017Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü
TÜBİTAK
Nisan 2015
Nisan 2015Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü
TÜBİTAK
Nisan 2014
Nisan 2014Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü
TÜBİTAK
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Aralık 2020 - 01 Aralık 2020
01 Aralık 2020 - 01 Aralık 20206. Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi
Panelist
İstanbul-Türkiye
01 Aralık 2020 - 01 Aralık 2020
01 Aralık 2020 - 01 Aralık 20208. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi
Panelist
İstanbul-Türkiye
19 Kasım 2015 - 20 Kasım 2015
19 Kasım 2015 - 20 Kasım 2015EPDAD Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015Türkiye’de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon Süreci Çalıştayı
Katılımcı
Eskişehir-Türkiye
20 Eylül 2012 - 21 Eylül 2012
20 Eylül 2012 - 21 Eylül 2012Eğitim Fakülteleri Dekanlar Konseyi (EFDEK) Toplantısı
Katılımcı
Aydın-Türkiye
01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012
01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012II. Uluslararası Ahilik Sempozyumu
Panelist
Konya-Türkiye
01 Eylül 2011 - 01 Eylül 2011
01 Eylül 2011 - 01 Eylül 2011Karatay Üniversitesi: Ahilikte Eğitim Süreci
Panelist
Konya-Türkiye
21 Nisan 2011 - 22 Nisan 2011
21 Nisan 2011 - 22 Nisan 2011Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) Başkanlarıyla Değerlendirme Toplantısı
Katılımcı
Ankara-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Aralık 2021
Aralık 2021Anlatım ve Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri: Olanlar ve Olması Gerekenler
Konferans
Bursa; Çalı İlkokulu, Çalı İmam Hatip Ortaokulu, Şehit Piyade Kurmay Yarbay İlker Çelikcan Ortaokulu-Türkiye
Temmuz 2021
Temmuz 2021Etkili öğretim mi yoksa etkileyici öğretim mi?
Çalıştay
Öğ-Der Şuurlu Öğretmenler Derneği Bursa Şubesi-Türkiye
Haziran 2021
Haziran 2021Tam Öğrenme Yaklaşımı
Seminer
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi-Türkiye
Mart 2021
Mart 2021Değerler eğitiminde yöntem ve stratejiler
Çalıştay
II. Maarif Kongresi Hazırlık Çalıştayı-Türkiye
Aralık 2020
Aralık 2020Genel öğretim ilkeleri
Çalıştay
Öğ-Der Şuurlu Öğretmenler Derneği Bursa Şubesi-Türkiye
Nisan 2016
Nisan 2016YEM-AMOS uygulamaları
Çalıştay
Dicle Üniversitesi-Türkiye
Eylül 2014
Eylül 2014Eğitim süreci ve öğretim ilkeleri açısından ahilik
Seminer
SUN TV-Türkiye
Nisan 2014
Nisan 2014Bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikler
Çalıştay
Selçuk Üniversitesi-Türkiye
Ocak 2014
Ocak 2014Bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikler
Çalıştay
Selçuk Üniversitesi-Türkiye
Ekim 2013
Ekim 2013Bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikler
Çalıştay
Selçuk Üniversitesi-Türkiye
Haziran 2013
Haziran 2013Etkili ve verimli ders çalışmak ile bunun yollarını sağlamak
Çalıştay
Konya MEM -Türkiye
Mayıs 2011
Mayıs 2011Ana-baba okulu projesi tanıtımı
Seminer
KON TV-Türkiye
Mayıs 2008
Mayıs 2008Etkili ve verimli ders çalışmak
Seminer
Elazığ MEM-Türkiye
Nisan 2008
Nisan 2008